Název: Name: | Knoller C.II | |
Originální název: Original Name: | Knoller C.II | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R Jacob Lohner & Co., Wien / DD.MM.1916-DD.MM.191R Wiener Karosserie- und Flugzeugfabrik AG, Wien / DD.MM.1916-DD.MM.191R Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1917 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 75 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1916 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 571 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1110 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,12 m | |
Délka: Length: | 8,50 m | |
Výška: Height: | 3,20 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Austro-Daimler AD6 série 18000 o výkonu 136 kW/185 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 152 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | |
Dolet: Range: | 300 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x kulomet Schwarzlose ráže 8 mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | JOSEFOVIČ, Miloš, Knoller C.II, Modelář 1989/9 http://www.ntm.cz/cs/heslar/knoller |
URL : https://www.valka.cz/Knoller-C-II-t59216#213527Verze : 0
Popis
Trup tvořený dřevěnou kostrou potažený překližkou. V přední části trupu byly odnímatelné hliníkové panely. Společný kokpit, vpředu seděl pilot, vzadu pozorovatel, střelec a bombometčík v jedné osobě. Křídla dřevěné konstrukce byla potažena plátnem. Mezikřídelní vzpěry byly z ocelových trubek. Křidélka byla tvořena ocelovou kostrou potaženou plátnem a byla umístěna pouze na horním křídle. Dvoukolový podvozek na vzpěrách do V měl drátem vyplétaná kola.
Letoun poháněl řadový, kapalinou chlazený šestiválec Austro Daimler o výkonu 185 koní (Lohner série 19). U některých strojů byl použit motor o výkonu 160 koní (Lohner série 119). Motor poháněl dvoulistou dřevěnou vrtuli o průměru 2,8 metrů. Hlavní palivová nádrž se nacházela v prostoru mezi pilotem a motorem. Palivo z ní bylo přečerpáváno do spádové nádrže umístěné pod horním křídlem.
Výzbroj byla tvořena dvěma kulomety Schwarzlose ráže 8 mm. Jeden byl umístěn v kontejneru nad horním křídlem a druhý na lafetě v prostoru pozorovatele. Až tři svisle zavěšené pumy ráže 200 mm byly umístěné v pumovnici v trupu.
Letoun Knoller C.II konstruktéra Richarda Knollera byl v roce 1916 zadán do sériové výroby u tří rakouských firem:
- Osterreich-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik série 36 a 136
- Wiener Karosserie und Flugzeugfabrik A.G. série 81
- Jacob Lohner & Co Weke GmbH série 19 a 119.
Při letových zkouškách jednoho z vyrobených strojů došlo 10. února 1917 během zkušebního letu k samovolné destrukci nosných ploch. Letoun se zřítil a posádka zahynula. Po tomto incidentu byla zastavena sériová výroba. Několik desítek strojů bylo již dokončeno, ale žádný z nich nebyl předán bojovým jednotkám.
Letoun Knoller C.II ve sbírkách Národního technického muzea v Praze je pravděpodobně jediný dochovaný stroj tohoto typu.
Pěkná fotogalerie ja na stránkách www.aerotechnics.ru, ale udávané technické parametry jsou velmi pravděpodobně chybné.
Použité prameny:
[1] JOSEFOVIČ, Miloš, Knoller C.II, Modelář 1989/9
[2] www.ntm.cz
Trup tvořený dřevěnou kostrou potažený překližkou. V přední části trupu byly odnímatelné hliníkové panely. Společný kokpit, vpředu seděl pilot, vzadu pozorovatel, střelec a bombometčík v jedné osobě. Křídla dřevěné konstrukce byla potažena plátnem. Mezikřídelní vzpěry byly z ocelových trubek. Křidélka byla tvořena ocelovou kostrou potaženou plátnem a byla umístěna pouze na horním křídle. Dvoukolový podvozek na vzpěrách do V měl drátem vyplétaná kola.
Letoun poháněl řadový, kapalinou chlazený šestiválec Austro Daimler o výkonu 185 koní (Lohner série 19). U některých strojů byl použit motor o výkonu 160 koní (Lohner série 119). Motor poháněl dvoulistou dřevěnou vrtuli o průměru 2,8 metrů. Hlavní palivová nádrž se nacházela v prostoru mezi pilotem a motorem. Palivo z ní bylo přečerpáváno do spádové nádrže umístěné pod horním křídlem.
Výzbroj byla tvořena dvěma kulomety Schwarzlose ráže 8 mm. Jeden byl umístěn v kontejneru nad horním křídlem a druhý na lafetě v prostoru pozorovatele. Až tři svisle zavěšené pumy ráže 200 mm byly umístěné v pumovnici v trupu.
Letoun Knoller C.II konstruktéra Richarda Knollera byl v roce 1916 zadán do sériové výroby u tří rakouských firem:
- Osterreich-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik série 36 a 136
- Wiener Karosserie und Flugzeugfabrik A.G. série 81
- Jacob Lohner & Co Weke GmbH série 19 a 119.
Při letových zkouškách jednoho z vyrobených strojů došlo 10. února 1917 během zkušebního letu k samovolné destrukci nosných ploch. Letoun se zřítil a posádka zahynula. Po tomto incidentu byla zastavena sériová výroba. Několik desítek strojů bylo již dokončeno, ale žádný z nich nebyl předán bojovým jednotkám.
Letoun Knoller C.II ve sbírkách Národního technického muzea v Praze je pravděpodobně jediný dochovaný stroj tohoto typu.
Pěkná fotogalerie ja na stránkách www.aerotechnics.ru, ale udávané technické parametry jsou velmi pravděpodobně chybné.
Použité prameny:
[1] JOSEFOVIČ, Miloš, Knoller C.II, Modelář 1989/9
[2] www.ntm.cz
URL : https://www.valka.cz/Knoller-C-II-t59216#213528Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/knollc2.html
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Knoller C.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 119.? |
Sériové / evidenční číslo | 119.? |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Knoller-C-II-t59216#512388Verze : 0
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Knoller C.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 119.15 |
Sériové / evidenční číslo | 119.15 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jediný dochovaný stroj, vystavený v Národním technickém muzeu v Praze.
URL : https://www.valka.cz/Knoller-C-II-t59216#512389Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.