Main Menu
User Menu

Royal Aircraft Factory R.E.3

     
Název:
Name:
Royal Aircraft Factory R.E.3
Originální název:
Original Name:
Royal Aircraft Factory R.E.3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1913-DD.MM.1913 Royal Aircraft Factory, Farnborough /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1913-DD.MM.1913
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1913
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13.8 m
Délka:
Length:
9.83 m
Výška:
Height:
3.71 m
Plocha křídla:
Wing Area:
46.27 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler o výkonu 89 kW
čtyřlistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7.
www.britishaircraft.co.uk
https://www.airwar.ru/enc/other1/re5.html
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-3-t59167#213401Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Royal Aircraft Factory R.E.3 -


URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-3-t59167#213402Verze : 0
Popis


Podnět ke konstrukci vyšel od námořnictva. Dvoupříhradový dvouplošník s křídly o stejné délce. Křídla dřevěné konstrukce potažené plátnem. Pro řízení použito ohýbání křídel (wing warping). Trup obdélníkového průřezu posazený na spodním křídle. Dvoukolový podvozek s pomocnými lyžinami proti převrácení a ostruhou na zádi. Původně byl navržen motor Green o výkonu 100 koní, který byl později nahrazen šestiválcovým řadovým motorem Austro-Daimler o výkonu 120 koní. Motor byl umístěný v přední části trupu a poháněl dřevěnou čtyřlistou tažnou vrtuli. Otevřené kokpity - pozorovatel seděl vpředu pod horním křídlem, pilot vzadu.
Letoun havaroval 18. listopadu 1913 a již nebyl opraven.


Použité prameny:
[1] www.airwar.ru
[2] www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Royal-Aircraft-Factory-R-E-3-t59167#213403Verze : 0