Main Menu
User Menu

Göttsch, Walter

     
Příjmení:
Surname:
Göttsch
Jméno:
Given Name:
Walter
Jméno v originále:
Original Name:
Walter Göttsch
Fotografie či obrázek:
Photograph or Picture:
Hodnost:
Rank:
poručík
Akademický či vědecký titul:
Academic or Scientific Title:
-
Šlechtický titul:
Hereditary Title:
-
Datum, místo narození:
Date and Place of Birth:
10.06.1896 Altona, Hamburk /
Datum, místo úmrtí:
Date and Place of Decease:
10.04.1918 Gentelles, Somme /
Nejvýznamnější funkce:
(maximálně tři)
Most Important Appointments:
(up to three)
- velitel Jasta 19
Jiné významné skutečnosti:
(maximálně tři)
Other Notable Facts:
(up to three)
- německé letecké eso a ničitel balónu 1. sv. v. s 20 sestřely, z toho 1 balón - nejúspěšnější eso Jasty 8 (17)
- byl sestřelen palbou zadního střelce R.E.8, kterou krátce předtím sestřelil, jeho Fokker Dr.I přistál na britské straně linií a byl okamžitě rozebrán
Související články:
Related Articles:

Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/Walter_G%C3%B6ttsch
www.theaerodrome.com
www.theaerodrome.com
URL : https://www.valka.cz/Goettsch-Walter-t58941#640487Verze : 2
     
Příjmení:
Surname:
Göttsch
Jméno:
Given Name:
Walter
Jméno v originále:
Original Name:
Walter Göttsch
Všeobecné vzdělání:
General Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vojenské vzdělání:
Military Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Důstojnické hodnosti:
Officer Ranks:
DD.MM.RRRR
Průběh vojenské služby:
Military Career:
Automaticky vyplněné položky:
14.02.1918-10.04.1918 Velitel : Stíhací letka 19

Ručně vyplněné položky:
01.07.1915-DD.MM.RRRR Císařská armáda
DD.MM.RRRR-DD.MM.1916 FA 33
10.09.1916-14.02.1918 Jasta 8 (pilot)
14.02.1918-10.04.1918 Jasta 19 (velitel)
Vyznamenání:
Awards:

23.08.1917

Královský hohenzollernský domácí řád - rytíř s meči
Knight's Cross with Swords of the Royal House Order of Hohenzollern
Ritterkreuz des Königlichen Hausorden von Hohenzollern mit Schwerten
-

DD.MM.RRRR

Železný kříž 1. třídy
Iron Cross 1st Class
Eisernes Kreuz I. Klasse
-

DD.MM.RRRR

Železný kříž 2. třídy
Iron Cross 2nd Class
Eisernes Kreuz II. Klasse
-

DD.MM.RRRR

Pruský pilotní odznak
Prussian Pilot Badge
Preußen Flieger Flugzeugführerabzeichen
-

Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/Walter_G%C3%B6ttsch
www.theaerodrome.com
www.theaerodrome.com
URL : https://www.valka.cz/Goettsch-Walter-t58941#640496Verze : 0
Leutnant Walter Göttsch

Narodil se 10. června 1896 v Altoně nedaleko Hamburku. Ve svých devatenácti letech nastoupil do armády jako dobrovolník a bojoval v zákopech ve Francii. V roce 1916 si podal žádost o převelení k letectvu a byl přidělen k jednotce Fliegerabteilung 33 (FA 33), kde od 4. dubna 1916 létal ve Flandrech nejprve jako pozorovatel v průzkumných letounech, později se přeškolil na pilota a po té co složil pilotní zkoušky byl zařazen k Jasta 8.

K Jasta 8 nastoupil dne 10. září 1916. První vítězství si Walter Göttsch připsal 14. listopadu 1916 když sestřelil belgický pozorovací balónu u Oostvlederen. Další sestřel na sebe nenechal dlouho čekat a 17. listopadu zvítězil nad letounem Airco DH.2 v blízkosti Ypres. Do konce roku 1916 již žádné další vítězství nezískal.

Rok 1917 zahájil 5. ledna sestřelením letounu B.E.2 patřícího 6. Sqn. nedaleko Voormzeele. O dva dny později 7. ledna si připsal své čtvrté vítězství, když u Ypres-Kemmel sestřelil letoun F.E.2d z 20. Sqn. pilotovaný Sgt. Thomasem Mottersheadem. Letoun začal po zásahu palivové nádrže hořet pilot přesto obrátil letoun zpět ke svým liniím a přistál. Při přistání se utrhl podvozek. Pozorovatel se zachránil, ale Mottershead zůstal zaklíněn v kokpitu. Byl vyproštěn, ale na následky zranění o čtyři dny později zemřel. Za svůj čin obdržel in memoriam Victoria cross.

První únorový den přidal další dvě vítězství nad letouny F.E.2d. První patřil do stavu 57. Sqn. a druhý 20. Sqn. Svým pátým vítězstvím se zařadil mezi německá stíhací esa. O dva dny později byl při souboji s dalším F.E.2d v blízkosti Wervicqu sestřelen a zraněn. Do služby se po doléčení zranění opět vrátil v dubnu a připsal si v tomto měsíci další tři vítězství sestřelením dvou strojů F.E.2d a jednoho letounu B.E.2, čímž zvýšil počet svých úspěchů na devět.

V květnu završil tucet sestřelů, když 3. května sestřelil stroj Royal Aircraft Factory F.E.8, následující den 4. května letoun Sopwith 1 1/2 Strutter náležící 70. Sqn. pilotovaný V. H. Adamsnem s pozorovatelem I. L. Pinsonem a 5. května letoun F.E.2d.

Podruhé byl zraněn 29. června 1917, když byl v souboji sestřelen letounem F.E.2d patřícím 20. Sqn. V polovině července byl již opět ve službě a 17. července sestřelil jihozápadně od St. Jean letoun Nieuport. Poslední červencový den přidal své čtrnácté vítězství po souboji s letadlem F.E.2d nedaleko Moorslede. V září si připsal poslední tři vítězství dosažené během svého působení u Jasta 8. V dopoledních hodinách 6. září sestřelil letoun Sopwith u Elverdinghenu, 10. září v podvečerních hodinách letoun SPAD u Frezenburg a 16. září Sopwith Camel v blízkosti Houthulst Forest. Těmito vítězstvími uzavřel svůj účet na 17 sestřelených letadlech v půběhu roku stráveného u Jasta 8.

Dne 25. září byl potřetí zraněn, když v souboji podlehl letounu Bristol Fighter F.2b ze 20. Sqn. Ve svých jednadvaceti letech byl dekorován Rytířským křížem řádu Královského domu Hohenzollernů s meči, když už dříve byl dekorován Železným křížem. Další zranění utržil nedlouho po svém návratu k jednotce 30. listopadu. Po doléčení zranění se v lednu vrátil ke své jednotce, aby vzápětí převzal 14. února 1918 velení Jasta 19.

Své první vítězství ve funkci velitele Jasta 19 si připsal 31. března, když východně od Montdidier sestřelil letoun AR2. Hned následující den - 1. dubna zaznamenal svůj další úspěch sestřelením stroje Breguet 14. Svůj poslední sestřel zaznamenal 10. dubna 1918 v blízkosti Amiens. Napadl letoun R.E.8 z 52. Sqn., který po několika zásazích začal prudce klesat. Pravděpodobně aby se přesvědčil o jeho dopadu začal Göttsch rovněž klesat a byl zasažen buď odvetnou palbou napadeného letadla nebo střelbou ze země. Jeho Fokker Dr.I výrobního čísla 419/17 se zřítil jihovýchodně od Bois de Gontelles a Leutnant Walter Göttsch byl po dopadu mrtev. Stroj dopadl za nepřátelské linie a byl později používán jako kořistný letoun číslo G 163. Posádka napadeného Royal Aircraft Factory R.E.8 tvrdé nouzové přistání přežila.

Leutnant Walter Göttsch létal u Jasta 8 na Albatrosech. Přechodem k Jasta 19 začal používat trojplošníky Fokker Dr.I čísel 202/17 a 419/17. Stroj 202/17 byl jedním z prvních trojplošníků Jasta 19. Na boku trupu měl velkou žlutou číslici 2. Horizontální ocasní plochy měly charakteristické zbarvení pro Jasta 19 - žlutá barva se šikmými černým pásy. Letoun 419/17, se kterým Göttsch létal v dubnu, měl na trupu bílou svastiku a horní plocha horního křídla a mezikřídelní vzpěry byly rovněž bílé k zajištění lepší identifikace velitelského stroje.

www.theaerodrome.com
historyspot.blogspot.com
FRANKS, Norman, Albatros Aces of World War 1: Aircraft of the Aces 32, Osprey Publishing, 2000, ISBN 1 85532 960 3
FRANKS, Norman, Fokker Dr I Aces of World War 1: Aircraft of the Aces 40, Osprey Publishing, 2001, ISBN 1 84176 223 7
URL : https://www.valka.cz/Goettsch-Walter-t58941#212693Verze : 3
Fotografie převzata ze serveru www.frontflieger.de.
URL : https://www.valka.cz/Goettsch-Walter-t58941#212692Verze : 0