Název: Name: | Hawker Hunter F Mk.2 | |
Originální název: Original Name: | Hawker Hunter F Mk.2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1953-DD.MM.195R Sir W.G. Armstrong Whitworth Aircraft Ltd., Baginton | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1953-DD.MM.195R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 45 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.10.1953 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7348 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.26 m | |
Délka: Length: | 13.98 m | |
Výška: Height: | 4.01 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 31.59 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Armstrong Siddeley ASSa.6 Sapphire 101, thrust 8000 lbf | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1532 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1094.4 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8.2 min do 13716 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15240 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný 30mm kanon ADEN o 150 nábojích | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Mason, Francis K. The Hawker Hunter F.6, Profile No.4. Profile Publications, Leatherhead 1965. Mason, Francis K. The Hawker Hunter Two-seaters, Profile No.167. Profile Publications, Leatherhead 1967. Hall, Alan W. Hawker Hunter, Warpaint No.8. Hall Parks Ltd., Husborne Crawley 2000. Ashley, Glenn. Hawker Hunter in Action, In Action 121. Squadron/Signal Publications, Carrollton, 1992. ISBN 0-89747-273-X. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. https://www.vectorsite.net/avhunt_1.html www.historyofwar.org www.vicflintham.co.uk www.military.cz www.britishaircraft.co.uk https://www.airwar.ru/enc/fighter/hanter.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Hunter-F-Mk-2-t58780#384495Verze : 0
Aubi
MOD
Hawker Hunter F Mk.2
Souběžně s verzí Hunter F.1 vznikla i verze F.2, která používala motor Armstrong Siddeley Sapphire AS.Sa.6. Prní sériový stroj vzlétl 14. října 1953, tady ve stejném roce, jako Hunter F.1. Jiný motor si vynutil prodloužení trupu o 190,5 mm, tato verze ovšem netrpěla velkým problémem Hunterů s Avonem, tedy nasáváním zplodin vzniklých při střelbě z kanónu do motoru. Díky silnějšímu motoru měly F.2 o něco lepší vlastnosti, než první verze, přestože vznikly původně jen jako záloha. měly také poněkud vyšší výdrž, zatímco F.1 měl palivo zhruba na 36 minut letu, Hunter F.2 na hodinu. První stroje dorazily k jednotkám v listopadu 1954, používala je 257. a 263. peruť RAF na základně Wattinsham. Postaveno bylo jen 45 strojů, brzy byly totiž nahrazeny novými verzemi, protože byly díky malé výdrži a nemožnosti podvěsit přídavné nádrže málo vhodné pro službu. Přesto se Huntery verze F.2 staly mezi piloty velmi oblíbené.
Zdroj:
www.military.cz
https://www.kiwiaircraftimages.com/hunter.html
en.wikipedia.org
https://www.raf.mod.uk/history_old/hunter3.html
Souběžně s verzí Hunter F.1 vznikla i verze F.2, která používala motor Armstrong Siddeley Sapphire AS.Sa.6. Prní sériový stroj vzlétl 14. října 1953, tady ve stejném roce, jako Hunter F.1. Jiný motor si vynutil prodloužení trupu o 190,5 mm, tato verze ovšem netrpěla velkým problémem Hunterů s Avonem, tedy nasáváním zplodin vzniklých při střelbě z kanónu do motoru. Díky silnějšímu motoru měly F.2 o něco lepší vlastnosti, než první verze, přestože vznikly původně jen jako záloha. měly také poněkud vyšší výdrž, zatímco F.1 měl palivo zhruba na 36 minut letu, Hunter F.2 na hodinu. První stroje dorazily k jednotkám v listopadu 1954, používala je 257. a 263. peruť RAF na základně Wattinsham. Postaveno bylo jen 45 strojů, brzy byly totiž nahrazeny novými verzemi, protože byly díky malé výdrži a nemožnosti podvěsit přídavné nádrže málo vhodné pro službu. Přesto se Huntery verze F.2 staly mezi piloty velmi oblíbené.
Zdroj:
www.military.cz
https://www.kiwiaircraftimages.com/hunter.html
en.wikipedia.org
https://www.raf.mod.uk/history_old/hunter3.html
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Hunter-F-Mk-2-t58780#251341Verze : 0
Aubi
MOD
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20206.htm
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Hawker / Hawker Siddeley |
Typ letounu | Hawker Hunter F Mk.2 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | WN915 |
Taktické označení / imatrikulace | T |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 257. peruť RAF [1946-1957] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1957 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Hunter-F-Mk-2-t58780#537015Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.