Název: Name: | Magach 7A | |
Originální název: Original Name: | מגח 7א | |
Kategorie: Category: | hlavní bojový tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.198R-DD.MM.19RR Israel Ordnance Corps, Tel a Shumer | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.198R-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 400 (včetně modifikace Magach 7C / including modification Magach 7C) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | dd.mm.198? | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 55000 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 9430 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 6993 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3750 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3250 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 389 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 711 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | ? MPa | |
Pancéřování: Armour: | vychází z typu M60A1 / M60A3 po celé korbě i věži aplikovány desky pasivního pancéře | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Teledyne Continental AVDS-1790-5A - vzduchem chlazený přeplňovaný vznětový motor | |
Výkon: Power: | 708.4 kW při 2640 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Detroit Diesel Allison CD-850-6BX - ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | ? km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 14 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2.59 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0.91 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1.22 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 105 mm kanón IMI M68 - nábojů: 63 kusů | |
Vedlejší: Secondary: | 7,62 mm spřažený kulomet FN MAG - nábojů: ? kusů 2x 7,62 mm kulomet FN MAG lafetovaný na věži - nábojů: ? kusů 12,7 mm kulomet M2HB lafetovaný na věži - nábojů: ? kusů 2x zadýmovací granátomet IS-10 - zadýmovacích granátů CL-3030: 20 kusů | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | http://mainbattletanks.czweb.org/ ; http://www.israeli-weapons.com/ ; http://www.military.cz/ ; http://www.imi-israel.com/ ; http://en.allexperts.com/ ; http://www.globalsecurity.org/ ; http://www.military-today.com/ ; atm 2004/12 |
URL : https://www.valka.cz/Magach-7A-t58487#371016Verze : 0
FiBe
MOD
MAGACH 7A
מגח 7א
Historie
Tanky Magach 7A jsou pokračováním a vylepšením tanků série Magach 6. O dalším, tentokrát důraznějším, vylepšení původního amerického tanku M60A1 / M60A3 a jeho vylepšených izraelských verzí Magach 6 se rozhodlo velení izraelského tankového vojska po bojích v Libanonu (pravděpodobně počáteční impuls dal izraelský generál Jisrael Tal, ideový tvůrce tanků řady Merkava).
Cílem modernizace se měla stát opět ochrana tanku, Achillova pata tanků řady M60 Patton. Nyní se již neměl použít dynamický-reaktivní pancíř Blazer - i když se v bojích velmi osvědčil. Naproti tomu měl být použit nový, velmi pravděpodobně kompozitní pancíř, který měl budoucí tanky Magach 7 ochránit jak proti kumulativním hlavicím (High-Explosive-Anti-Tank - HEAT), tak proti podkaliberním průbojným střelám (Armour-Piercing-Fin-Stabilised-Discarding-Sabot - APFSDS) užívaných v egyptských a syrských tancích T-62 a T-72.
Tanky byly zaváděny do výzbroje IDF v 80. letech 20. století. Po prověření tanků Magach 7A v provozu a následně i v boji bylo rozhodnuto o jejich modernizaci. Nástupcem se stala verze Gimel (Magach 7C), varianta Bet (Magach 7B) se stala mezičlánkem, a nebyla vyráběna. Ve výzbroji a ve službě tankového vojska Izraelských obranných sil se nachází přibližně kolem 400 tanků Magach 7A a Magach 7C. V současné době jsou tanky Magach 7A v rezervě.
Popis
Jedná se tedy o upravený americký tank M60A1 / M60A3 (potažmo Magach 6). Hlavní rozdíl mezi sérií Magach 7 a Magach 6B je viditelný na první pohled. Tanky Magach 6B jsou vybaveny reaktivním pancéřem Blazer. Naproti tomu Magach 7A je vybaven těžkým přídavným pasivním pancéřováním, které poskytuje lepší ochranu než reaktivní pancéřování Blazer.
Korba vozidla zůstala téměř beze změn zachována. Přibyly silné (tlusté) desky přídavného pancéřování, které jsou upevněny na předku, bocích a dně korby. Řidičský úsek zůstal v přední části korby, uprostřed korby je bojový úsek s otočnou věží vybavenou kanónem a v zadní části korby se nachází pohonná jednotka tanku. Původní vež tanků řady M60 je zakrytá novým přídavným pancéřem. Čelo věže tanku má jen minimální sklon (70° - 80°) a je podobné čelu věže tanku M1 Abrams / M1A1 Abrams / M1A2 Abrams, stejně tak boky věže mají minimální sklon a jsou segmentované. Tím věž tanku dostává svůj charakteristický hranatý vzhled s ostrými úhly. Vzadu se nachází nový svařovaný koš na příslušenství (výstroj, náhradní díly, nářadí ...), který plně navazuje na boční představné pancéřování.
Pojezdové ústrojí (závěsy kol) bylo upraveno, aby snášelo zvýšenou hmotnost tanku, ale jinak zůstalo nezměněno. Na každé straně korby je na torzních tyčí 6 nezávisle zavěšených zdvojených pojezdových kol, 3 nosné kladky, vpředu kolo napínací a vzadu ozubené kolo hnací. Přídavné pancéřové desky kryjí boky korby do úrovně pojezdových kol. Tanky používají stejné pásy, jako u tanků Merkava Mk.1 a Magach 6B.
Z tanku Merkava Mk.1 také pochází nová pohonná jednotka, americký vzduchem chlazený přeplňovaný vznětový motor AVDS-1790-5A společně s převodovkou CD-850-6BX též americká výroby. Ty musely být použity pro výrazný nárůst hmotnosti tanku (až o 5 tun). Výkon motoru v čisté konfiguraci je 950 koňských sil při 2 640 ot/min.
Tank si ponechal svojí původní výzbroj, tou je ve věži umístěný 105mm kanón IMI M68 (v licenci vyráběný rozšířený britský drážkovaný kanón L7), ale dostal nový termoizolační plášť pro hlaveň (stejný jako má série Magach 6B). S dělem je spřažen kulomet FN MAG v ráži 7,62 mm, který nahradil spřažený 7,62mm kulomet M73 / M219, původní výzbroj tanků řady M60. Pro kanón je k dispozici 55 nábojů. Věž má 360° celokruhový odměr a náměr kanónu se pohybuje od -10° do +20°. Stejně jako ostatní izraelské tanky i Magach 7A má další 3 kulomety na střeše věže. U poklopu velitele a poklopu nabíječe je lafetováno po jednom kulometu FN MAG v ráži 7,62 mm a na kolébce hlavně kanónu je lafetován velkorážní kulomet M2HB v ráži 12,7 mm. Ten je částečně spřažený s kanónem, ovládaný zevnitř vozidla a slouží k postřelovaní lehce obrněných cílů. Šetří tedy munici do hlavní zbraně tanku a zároveň chrání posádku, která se nemusí vystavovat nepřátelské palbě. Kulomety upevněné na střeše věže jsou často označovány jako protiletadlové, ale v případě izraelských tanků slouží zejména k umlčování nekryté živé síly protivníka, popřípadě lehce pancéřované, a protiletadlová obrana je odsunuta do pozadí. Magach 7A je dále vybaven 2 vrhači zadýmovacích granátu IS-10 s 20 dýmotvornými granáty CL-3030 (ale existuje domněnka, že lze odpalovat i trhavé granáty).
Tank dostal také novější systém řízení palby (pravděpodobně systém Matador) a zcela byl nahrazen optický dálkoměr. Systém řízení palby se skládá z denního / nočního zaměřovače pro střelce, laserového dálkoměru, elektronického počítače pro vypočtení balistické křivky a nezávislým zaměřovačem pro velitele.
Informace, jakož i níže publikované obrázky, byly (jsou) čerpány z internetových stránek - http://mainbattletanks.czweb.org/ ; http://www.israeli-weapons.com/ ; http://www.military.cz/ ; http://www.imi-israel.com/ ; http://en.allexperts.com/ ; http://www.globalsecurity.org/ ; http://www.military-today.com/ ; a dále z ATM 2004/12
מגח 7א
Historie
Tanky Magach 7A jsou pokračováním a vylepšením tanků série Magach 6. O dalším, tentokrát důraznějším, vylepšení původního amerického tanku M60A1 / M60A3 a jeho vylepšených izraelských verzí Magach 6 se rozhodlo velení izraelského tankového vojska po bojích v Libanonu (pravděpodobně počáteční impuls dal izraelský generál Jisrael Tal, ideový tvůrce tanků řady Merkava).
Cílem modernizace se měla stát opět ochrana tanku, Achillova pata tanků řady M60 Patton. Nyní se již neměl použít dynamický-reaktivní pancíř Blazer - i když se v bojích velmi osvědčil. Naproti tomu měl být použit nový, velmi pravděpodobně kompozitní pancíř, který měl budoucí tanky Magach 7 ochránit jak proti kumulativním hlavicím (High-Explosive-Anti-Tank - HEAT), tak proti podkaliberním průbojným střelám (Armour-Piercing-Fin-Stabilised-Discarding-Sabot - APFSDS) užívaných v egyptských a syrských tancích T-62 a T-72.
Tanky byly zaváděny do výzbroje IDF v 80. letech 20. století. Po prověření tanků Magach 7A v provozu a následně i v boji bylo rozhodnuto o jejich modernizaci. Nástupcem se stala verze Gimel (Magach 7C), varianta Bet (Magach 7B) se stala mezičlánkem, a nebyla vyráběna. Ve výzbroji a ve službě tankového vojska Izraelských obranných sil se nachází přibližně kolem 400 tanků Magach 7A a Magach 7C. V současné době jsou tanky Magach 7A v rezervě.
Popis
Jedná se tedy o upravený americký tank M60A1 / M60A3 (potažmo Magach 6). Hlavní rozdíl mezi sérií Magach 7 a Magach 6B je viditelný na první pohled. Tanky Magach 6B jsou vybaveny reaktivním pancéřem Blazer. Naproti tomu Magach 7A je vybaven těžkým přídavným pasivním pancéřováním, které poskytuje lepší ochranu než reaktivní pancéřování Blazer.
Korba vozidla zůstala téměř beze změn zachována. Přibyly silné (tlusté) desky přídavného pancéřování, které jsou upevněny na předku, bocích a dně korby. Řidičský úsek zůstal v přední části korby, uprostřed korby je bojový úsek s otočnou věží vybavenou kanónem a v zadní části korby se nachází pohonná jednotka tanku. Původní vež tanků řady M60 je zakrytá novým přídavným pancéřem. Čelo věže tanku má jen minimální sklon (70° - 80°) a je podobné čelu věže tanku M1 Abrams / M1A1 Abrams / M1A2 Abrams, stejně tak boky věže mají minimální sklon a jsou segmentované. Tím věž tanku dostává svůj charakteristický hranatý vzhled s ostrými úhly. Vzadu se nachází nový svařovaný koš na příslušenství (výstroj, náhradní díly, nářadí ...), který plně navazuje na boční představné pancéřování.
Pojezdové ústrojí (závěsy kol) bylo upraveno, aby snášelo zvýšenou hmotnost tanku, ale jinak zůstalo nezměněno. Na každé straně korby je na torzních tyčí 6 nezávisle zavěšených zdvojených pojezdových kol, 3 nosné kladky, vpředu kolo napínací a vzadu ozubené kolo hnací. Přídavné pancéřové desky kryjí boky korby do úrovně pojezdových kol. Tanky používají stejné pásy, jako u tanků Merkava Mk.1 a Magach 6B.
Z tanku Merkava Mk.1 také pochází nová pohonná jednotka, americký vzduchem chlazený přeplňovaný vznětový motor AVDS-1790-5A společně s převodovkou CD-850-6BX též americká výroby. Ty musely být použity pro výrazný nárůst hmotnosti tanku (až o 5 tun). Výkon motoru v čisté konfiguraci je 950 koňských sil při 2 640 ot/min.
Tank si ponechal svojí původní výzbroj, tou je ve věži umístěný 105mm kanón IMI M68 (v licenci vyráběný rozšířený britský drážkovaný kanón L7), ale dostal nový termoizolační plášť pro hlaveň (stejný jako má série Magach 6B). S dělem je spřažen kulomet FN MAG v ráži 7,62 mm, který nahradil spřažený 7,62mm kulomet M73 / M219, původní výzbroj tanků řady M60. Pro kanón je k dispozici 55 nábojů. Věž má 360° celokruhový odměr a náměr kanónu se pohybuje od -10° do +20°. Stejně jako ostatní izraelské tanky i Magach 7A má další 3 kulomety na střeše věže. U poklopu velitele a poklopu nabíječe je lafetováno po jednom kulometu FN MAG v ráži 7,62 mm a na kolébce hlavně kanónu je lafetován velkorážní kulomet M2HB v ráži 12,7 mm. Ten je částečně spřažený s kanónem, ovládaný zevnitř vozidla a slouží k postřelovaní lehce obrněných cílů. Šetří tedy munici do hlavní zbraně tanku a zároveň chrání posádku, která se nemusí vystavovat nepřátelské palbě. Kulomety upevněné na střeše věže jsou často označovány jako protiletadlové, ale v případě izraelských tanků slouží zejména k umlčování nekryté živé síly protivníka, popřípadě lehce pancéřované, a protiletadlová obrana je odsunuta do pozadí. Magach 7A je dále vybaven 2 vrhači zadýmovacích granátu IS-10 s 20 dýmotvornými granáty CL-3030 (ale existuje domněnka, že lze odpalovat i trhavé granáty).
Tank dostal také novější systém řízení palby (pravděpodobně systém Matador) a zcela byl nahrazen optický dálkoměr. Systém řízení palby se skládá z denního / nočního zaměřovače pro střelce, laserového dálkoměru, elektronického počítače pro vypočtení balistické křivky a nezávislým zaměřovačem pro velitele.
Informace, jakož i níže publikované obrázky, byly (jsou) čerpány z internetových stránek - http://mainbattletanks.czweb.org/ ; http://www.israeli-weapons.com/ ; http://www.military.cz/ ; http://www.imi-israel.com/ ; http://en.allexperts.com/ ; http://www.globalsecurity.org/ ; http://www.military-today.com/ ; a dále z ATM 2004/12
URL : https://www.valka.cz/Magach-7A-t58487#211134Verze : 1
FiBe
MOD
Reklama
Tanky Magach 7A izraelské armády
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Magach-7A-t58487#211135Verze : 0
FiBe
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.