Main Menu
User Menu

Breda Ba.75

     
Název:
Name:
Breda Ba.75
Originální název:
Original Name:
Breda Ba.75
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939 -DD.MM.1939 Società Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Sesto San Giovanni /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939 -DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2600 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4600 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
15,50 m
Délka:
Length:
11,20 m
Výška:
Height:
3,00 m
Plocha křídla:
Wing Area:
36,15 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta Fraschini K.14 o výkonu 662 kW/900 k
třílistá stavitelná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
375 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
300 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m
Dolet:
Range:
1700 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm v křídle
na spodek trupu a do zadní části pilotní kabiny mohl být umístěn pohyblívý kulomet pro střelbu směrem dozadu


500 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav. Breda Ba.75, L+K 2001/21.
URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-75-t58314#210567Verze : 0
MOD
Historie: Letoun začal vznikat v roce 1937 poté, co letouny Ba. 65 zklamaly při svém nasazení ve Španělské občanské válce jako průzkumné. Za základ nového, průzkumného letounu byl vzat právě typ Ba.65. Konstruktér G. Panzeri upravil křídlo, ocasní plochy i celokovový trup a vše asi o pětinu zvětšil. Z dolnoplošníku se však stal hornoplošník a podvozek zůstal pevný. Spodek trupu byl bohatě prosklen, aby měl pozorovatel co nejlepší výhled. Zároveň zde byl prostor pro instalaci pohyblivého kulometu. Podobně byla upravena i kabina pilota, na jejímž konec bylo možno instalovat druhý pohyblivý kulomet. Jediný postavený protoyp, poháněný licenčním motorem Isotta-Fraschini K.14, je však nenesl a byl vyzbrojen pouze dvojcí kulometů v křídlech.
Prototyp poprvé vzlétl v létě roku 1939 a testy probíhaly dobře. Jenže letouny Ba.65, se kterými měly Ba.75 operovat společně, zastaraly a začaly být stahovány z první linie a letecvo ztratilo o typ zájem. Vývojové práce byly proto začátkem roku 1940 zastaveny, další osud postaveného letounu není znám.


(pozn: protože ani testy nebyly dokončeny, jsou data pravděpodobně zaokrouhléná)


Pramen:
L+K 21/2001
URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-75-t58314#210570Verze : 0
MOD
Breda Ba.75
Breda Ba.75 -


Breda Ba.75 - https://www.airwar.ru/enc/spyww2/ba75.html

https://www.airwar.ru/enc/spyww2/ba75.html
URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-75-t58314#210571Verze : 0
MOD