Main Menu
User Menu

CCF FDB-1

Gregor FDB-1

     
Název:
Name:
Gregor FDB-1
Originální název:
Original Name:
Gregor FDB-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Canadian Car & Foundry Co. Ltd., Fort William, Ontario /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
17.12.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1306 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1865 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8.53 m
Délka:
Length:
6,60 m
Výška:
Height:
2,86 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,02 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1535-SB4-G Twin Wasp o výkonu 559 kW
třílistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
483 km/h v 3048 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
379.8 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,30 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 7315 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10058 m
Dolet:
Range:
1609.3 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná, počítalo se s dvojicí kulometů ráže 12,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
výkony podle údajů výrobce; jiné zdroje udávají rychlost pouze 420 km/h
Zdroje:
Sources:
L+K 25-26/2001
URL : https://www.valka.cz/CCF-FDB-1-t58303#210518Verze : 0
MOD
Historie: Firma Canadian Car & Foundry Co z Montrealu se specializovala na výrobu vybavení pro železnice. V roce 1936 však otevřela letecké oddělení, které stavělo v licenci americké dvouplošníky Grumman G-23, z nichž 15 převzalo RCAF a používalo jako Goblin Mk.I .
Firma měla však vlastní konstrukční oddělení, které pracovalo na vlastním stíhacím letounu pro RCAF. Vývoj letounu vedl Rus Michael Gregor, který navrhl malý, celokovový dvouplošník s poloskořepinovým trupem. Horní křídlo se sloty bylo lomeno centroplánem do trupu, dolní bylo přímé a obě měla plátěný potah. Podvozek byl zatahovací, odvozený od systému Grumman. Kabinu pilota kryl velký překryt a prototyp nebyl vyzbrojen. K pohonu měl sloužit hvězdicový motor s výkonem 1200 koní, který se však nepodařilo zajistit a byl proto použit motor P&W R-1535-SB4-G o 750 koních s třílistou vrtulí Hamilton Standard.
Prototyp poprvé vzlétl 17.12.1938 a začal se testovat. Dostal přiděleno označení FDB-1, které značilo, že mohl být použit nejen jako stíhačka ale též jako střemhlavý bombardér. RCAF však o typ již ztratilo zájem, protože se v Kanadě připravovala licenční stavba modernějších Hurricanů (ty firma produkovala od roku 1939), a letoun zůstal u svého výrobce. Ten ho používal k testům a jako kurýrní. Letoun byl zničen na jaře 1945, když shořel na montrealském letišti.

Pramen:
L+K 25-26/2001

CCF FDB-1 - https://www.warbirds.jp/data/can/htm/fdb1.htm

https://www.warbirds.jp/data/can/htm/fdb1.htm
URL : https://www.valka.cz/CCF-FDB-1-t58303#210577Verze : 0
MOD