Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47) [kód NATO: Fulcrum-D]

Mikoyan-Gurevich MiG-29KUB (9-47)
Микоян-Гуревич МиГ-29КУБ (9-47)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47) Mikoyan-Gurevich MiG-29KUB (9-47)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29КУБ (9-47)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2005-DD.MM.201R Průmyslový komplex č. 2 P. A. Voronina, Moskva
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2005-DD.MM.201R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes

4 (Rusko, MiG-29KUBR / Russia, MiG-29KUBR)
- dodávky / deliveries:
-- 2013: 2
-- 2014: 2

4 + 4 (Indie / India)
První vzlet:
Maiden Flight:
20.01.2007
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12400 kg 27337 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18650 kg 41116 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
24500 kg 54013 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,99 m 39ft 4in
Délka:
Length:
17,37 m 57ft
Výška:
Height:
5,175 m 17ft
Plocha křídla:
Wing Area:
42 m2 452.08 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33MK
- maximální tah bez přídavného spalování: 52,96 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 85,32 kN
- vzletový tah: 88,26 kN
Klimov RD-33MK
- maximum thrust, dry: 11905 lbf
- maximum thrust, afterburning: 19180 lbf
- take-off thrust: 19842 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
5200 kg 11464 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2100 km/h v 11000 m 1305 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s 59055 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
16001) km 9941) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
30002) km 18642) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů


maximální hmotnost výzbroje 5500 kg na 8 (9) závěsnících


8x R-73
6x R-77


4x Ch-31A
4x Ch-31P
4x Ch-35


6x B-8M1
6x S-24B


6x KAB-500Kr
6x KAB-500L
11x FAB-250
11x FAB-500
4x KMGU


1x PTB-2150
4x PTB-1150


1x PAZ-1MK
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition


maximum armament weight of 12125 lb on 8 (9) hardpoints


8x R-73
6x R-77


4x Kh-31A
4x Kh-31P
4x Kh-35


6x B-8M1
6x S-24B


6x KAB-500Kr
6x KAB-500L
11x FAB-250
11x FAB-500
4x KMGU


1x PTB-2150
4x PTB-1150


1x PAZ-1MK
Uživatelské státy:
User States:
(MiG-29KUBR / 9-47R)
(MiG-29KUBR / 9-47R)
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi, 5500 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplněním paliva za letu


kódové označení NATO: Fulcrum-D
1) on internal fuel
2) with three external fuel tanks, 3418 mi with three external fuel tanks and one in-flight refuelling


NATO reporting name: Fulcrum-D
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29kub.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210278 Verze : 1
MiG-29KUB (izdělije 9-47)


Dvoumístný MiG-29KUB (9-47) byl vyvinut spolu s jednomístným MiG-29K (9-41) jako palubní stíhací stroj na základě smlouvy z roku 2004 pro indické námořnictvo. Dvoumístná varianta je zamýšlena jako bojový-cvičný letoun, který je plně bojeschopný. Obě verze mají shodnou příď (jednomístná verze má druhý kokpit nahrazený palivovou nádrží), motory RD-33MK s tahem 9000 kg, radar Žuk-ME (slotted array), novou avioniku s otevřenou architekturou a možností rozšíření spektra nesené výzbroje. Další vybavení zahrnuje prvky obvyklé pro palubní stroje - skládací křídla, zesílený podvozek, záchytný hák a další úpravy, dříve testované na dvou prototypech MiG-29K (9-31).


První MiG-29KUB (9-47) byl postaven na začátku roku 2006 a začátek letových zkoušek se očekává na konci roku 2006, v roce 2007 ho pak má následovat prototyp MiG-29K (9-41). V letech 2007 až 2009 se očekávala dodávka prvních objednaných 16 kusů pro indické námořnictvo, z nichž 12 je jednomístných MiG-29K a 4 dvoumístné MiG-29KUB.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210275 Verze : 1
První vzlet předsériového MiG-29KUB (izdělije 9-47) proběhl 20. ledna 2007. Stroj odstartoval z letitě leteckého zkušebního ústavu LII v Žukovském u Moskvy. Za řízením byli dva elitní piloti. Prvním byl Michal Beljajev, hlavní zkušební pilot programu MiG-29K a MiG-29KUB. Druhým Pavel Vlasov, zkušební šéfpilot RSK MiG.


Letoun je připravován pro Indii. Datum vzletu zřejmě nebylo zvoleno úplně náhodně, je to totiž přesně tři roky po podpisu smlouvy s indickým námořnictvem z 20. ledna 2004. Kontrakt zahrnoval také předání letadlové lodi Admiral Gorškov, kromě dodání 12 kusů jednomístných MiG-29K a 4 dvoumístných MiG-29KUB za 740 milionů USD.


Pramen:
měsíčník Letectví a kosmonautika (L+K), číslo 2 (únor), ročník 2007
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210280 Verze : 1
První vyrobený letoun MiG-29KUB (9-47) pro indické námořnictvo zachycený při zkouškách na palubě letadlové lodi Admirál Kuzněcov v září 2009. Indické námořnictvo provozuje letouny MiG-29KUB u 300. a 303. perutě, které jsou dislokovány letecké základně Hansa ve svazovém státě Goa, který leží na západě Indie.


Fotografie: RSK MiG

Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47) [kód NATO: Fulcrum-D] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#561201 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více