Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47) [kód NATO: Fulcrum-D]

Mikoyan-Gurevich MiG-29KUB (9-47)

Микоян-Гуревич МиГ-29КУБ (9-47)

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29КУБ (9-47)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2005-DD.MM.201R Průmyslový komplex č. 2 P. A. Voronina, Moskva
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2005-DD.MM.201R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes

4 (Rusko, MiG-29KUBR / Russia, MiG-29KUBR)
- dodávky / deliveries:
-- 2013: 2
-- 2014: 2

4 + 4 (Indie / India)
První vzlet:
Maiden Flight:
20.01.2007
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12400 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
18650 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
24500 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,99 m
Délka:
Length:
17,37 m
Výška:
Height:
5,175 m
Plocha křídla:
Wing Area:
42 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33MK
- maximální tah bez přídavného spalování: 52,96 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 85,32 kN
- vzletový tah: 88,26 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
5200 kg
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2100 km/h v 11000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m
Dolet:
Range:
16001) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
30002) km
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů


maximální hmotnost výzbroje 5500 kg na 8 (9) závěsnících


8x R-73
6x R-77


4x Ch-31A
4x Ch-31P
4x Ch-35


6x B-8M1
6x S-24B


6x KAB-500Kr
6x KAB-500L
11x FAB-250
11x FAB-500
4x KMGU


1x PTB-2150
4x PTB-1150


1x PAZ-1MK
Uživatelské státy:
User States:
(MiG-29KUBR / 9-47R)
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi, 5500 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplněním paliva za letu


kódové označení NATO: Fulcrum-D
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29kub.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210278Verze : 1
MOD
MiG-29KUB (izdělije 9-47)


Dvoumístný MiG-29KUB (9-47) byl vyvinut spolu s jednomístným MiG-29K (9-41) jako palubní stíhací stroj na základě smlouvy z roku 2004 pro indické námořnictvo. Dvoumístná varianta je zamýšlena jako bojový-cvičný letoun, který je plně bojeschopný. Obě verze mají shodnou příď (jednomístná verze má druhý kokpit nahrazený palivovou nádrží), motory RD-33MK s tahem 9000 kg, radar Žuk-ME (slotted array), novou avioniku s otevřenou architekturou a možností rozšíření spektra nesené výzbroje. Další vybavení zahrnuje prvky obvyklé pro palubní stroje - skládací křídla, zesílený podvozek, záchytný hák a další úpravy, dříve testované na dvou prototypech MiG-29K (9-31).


První MiG-29KUB (9-47) byl postaven na začátku roku 2006 a začátek letových zkoušek se očekává na konci roku 2006, v roce 2007 ho pak má následovat prototyp MiG-29K (9-41). V letech 2007 až 2009 se očekávala dodávka prvních objednaných 16 kusů pro indické námořnictvo, z nichž 12 je jednomístných MiG-29K a 4 dvoumístné MiG-29KUB.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210275Verze : 1
MOD
První vzlet předsériového MiG-29KUB (izdělije 9-47) proběhl 20. ledna 2007. Stroj odstartoval z letitě leteckého zkušebního ústavu LII v Žukovském u Moskvy. Za řízením byli dva elitní piloti. Prvním byl Michal Beljajev, hlavní zkušební pilot programu MiG-29K a MiG-29KUB. Druhým Pavel Vlasov, zkušební šéfpilot RSK MiG.


Letoun je připravován pro Indii. Datum vzletu zřejmě nebylo zvoleno úplně náhodně, je to totiž přesně tři roky po podpisu smlouvy s indickým námořnictvem z 20. ledna 2004. Kontrakt zahrnoval také předání letadlové lodi Admiral Gorškov, kromě dodání 12 kusů jednomístných MiG-29K a 4 dvoumístných MiG-29KUB za 740 milionů USD.


Pramen:
měsíčník Letectví a kosmonautika (L+K), číslo 2 (únor), ročník 2007
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#210280Verze : 1
MOD
První vyrobený letoun MiG-29KUB (9-47) pro indické námořnictvo zachycený při zkouškách na palubě letadlové lodi Admirál Kuzněcov v září 2009. Indické námořnictvo provozuje letouny MiG-29KUB u 300. a 303. perutě, které jsou dislokovány letecké základně Hansa ve svazovém státě Goa, který leží na západě Indie.


Fotografie: RSK MiG

Mikojan-Gurevič MiG-29KUB (9-47) [kód NATO: Fulcrum-D] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29KUB-9-47-kod-NATO-Fulcrum-D-t58220#561201Verze : 2
MOD