Název: Name: | Macchi C.201 | |
Originální název: Original Name: | Macchi C.201 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.09.1941 SA Aeronautica Macchi, Varese / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.09.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.08.1941 MM.436 později přeznačen MM.8616 DD.09.1941 MM.437 později přeznačen MM.8617 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1950 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2385 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,580 m | |
Délka: Length: | 8,190 m | |
Výška: Height: | 3,510 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 141,96 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A.74 RC.38, vzduchem chlazený dvouhvšzdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 640 kW/870 k při 2 520 ot./min. Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček, | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 313 + 83 l interní 2x 100 l nebo 2x 150 l vnější přídavné | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 512 km/h v 4500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 455 km/h v 6000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8740 m | |
Dolet: Range: | 570 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, se zásobou střeliva 370 nábojů pro každý. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 5. ledna 1938 Regia Aeronautica (italské letectvo) povolila konstruktérovi Ing. Mario Castoldimu další vývoj stíhacího letounu Macchi C.200, který byl nově označen jako C.201. Úpravy se týkaly aerodynamiky letounu, upraveno bylo kapotování motoru a snížena byla kabina. Do letadla měl být inatalován výkonnější motor Fiat A.76 R.C.40, jeho vývoj nebyl nikdy ukončen a tak se oba letouny nakonec dočkaly zástavby motorů, kterými byly poháněny řadové Macchi C.200, provedené aerodynamické úpravy přinesly zisk na rachlosti 7 km/h a zhoršení výhledu pilota z kabiny. | |
Zdroje: Sources: | William Green a Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, rok 2001, ISBN-13: 978-0760311943 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha, rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Gianni Cattaneo, The Macchi M.C.200 Saetta, Aircraft Profile No.64 L+K 15/1985, Letadla 39 – 45, Václav Němeček archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#382563Verze : 0
Vláďa
MOD
Název: Name: | Macchi C.201 (motor Fiat A-76 RC.40) | |
Originální název: Original Name: | Macchi C.201 (con motore Fiat A-76 RC.40) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | SA Aeronautica Macchi, Varese / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 0 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1949 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2395 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,580 m | |
Délka: Length: | 8,180 m | |
Výška: Height: | 3,510 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 142,56 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A-76 R.C.40 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 736 kW (1 000 k). Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 313 + 83 l interní a 2x 100 l nebo 2x 150 l vnější přídavné | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 550 km/h v 4400 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 460 km/h v 6000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, se zásobou střeliva 370 nábojů pro každý. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Výkony jsou pouze vypočtené. | |
Zdroje: Sources: | William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398 Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936-1945, Ilustrowana Encyklopedia Techniki Wojskowej, Lampart, Warszawa, 1999, ISBN:8386776498 http://www.samoloty.ow.pl/str221.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#382567Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie:
Letoun začal vznikat v roce 1938 jako náhrada za právě dokončovaný C.200, ze kterého vycházel. Hlavní změnou byla štíhlejší střední část trupu s kabinou usazenou níže a plánovaná instalace nového motoru Fiat A.76 R.C.40 s předpokládaným výkonem 1 000 k. Vše ostatní zůstalo shodné s C.200.
Problém způsobil motor, jehož vývoj se protahoval a nikdy nebyl dokončen. V srpnu 1940 tak byl prototyp (ev.č. MM.436) zalétán s motorem A.74 použivaným u sériových C.200. Zlepšení výkonů a vlastností proti standardním C.200 však bylo malé a letoun se sériově nestavěl.
Pramen:
L+K 12/2001
Letoun začal vznikat v roce 1938 jako náhrada za právě dokončovaný C.200, ze kterého vycházel. Hlavní změnou byla štíhlejší střední část trupu s kabinou usazenou níže a plánovaná instalace nového motoru Fiat A.76 R.C.40 s předpokládaným výkonem 1 000 k. Vše ostatní zůstalo shodné s C.200.
Problém způsobil motor, jehož vývoj se protahoval a nikdy nebyl dokončen. V srpnu 1940 tak byl prototyp (ev.č. MM.436) zalétán s motorem A.74 použivaným u sériových C.200. Zlepšení výkonů a vlastností proti standardním C.200 však bylo malé a letoun se sériově nestavěl.
Pramen:
L+K 12/2001
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#210106Verze : 0
Michal Rak
MOD
Macchi C.201 (M.M.436)
www.finn.it
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.finn.it
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#210108Verze : 0
Michal Rak
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.