Main Menu
User Menu

Macchi C.201

Macchi MC.201

     
Název:
Name:
Macchi C.201
Originální název:
Original Name:
Macchi C.201
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.09.1941 SA Aeronautica Macchi, Varese /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.09.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
25.08.1941 MM.436 později přeznačen MM.8616
DD.09.1941 MM.437 později přeznačen MM.8617
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1950 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2385 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,580 m
Délka:
Length:
8,190 m
Výška:
Height:
3,510 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
141,96 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A.74 RC.38, vzduchem chlazený dvouhvšzdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 640 kW/870 k při 2 520 ot./min.
Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček,
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
313 + 83 l interní
2x 100 l nebo 2x 150 l vnější přídavné
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
512 km/h v 4500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
455 km/h v 6000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8740 m
Dolet:
Range:
570 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, se zásobou střeliva 370 nábojů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
5. ledna 1938 Regia Aeronautica (italské letectvo) povolila konstruktérovi Ing. Mario Castoldimu další vývoj stíhacího letounu Macchi C.200, který byl nově označen jako C.201. Úpravy se týkaly aerodynamiky letounu, upraveno bylo kapotování motoru a snížena byla kabina. Do letadla měl být inatalován výkonnější motor Fiat A.76 R.C.40, jeho vývoj nebyl nikdy ukončen a tak se oba letouny nakonec dočkaly zástavby motorů, kterými byly poháněny řadové Macchi C.200, provedené aerodynamické úpravy přinesly zisk na rachlosti 7 km/h a zhoršení výhledu pilota z kabiny.
Zdroje:
Sources:
William Green a Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, rok 2001, ISBN-13: 978-0760311943
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha, rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Gianni Cattaneo, The Macchi M.C.200 Saetta, Aircraft Profile No.64
L+K 15/1985, Letadla 39 – 45, Václav Němeček
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#382563Verze : 0
MOD
     
Název:
Name:
Macchi C.201 (motor Fiat A-76 RC.40)
Originální název:
Original Name:
Macchi C.201 (con motore Fiat A-76 RC.40)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
SA Aeronautica Macchi, Varese /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1949 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2395 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,580 m
Délka:
Length:
8,180 m
Výška:
Height:
3,510 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
142,56 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A-76 R.C.40 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 736 kW (1 000 k).
Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
313 + 83 l interní a 2x 100 l nebo 2x 150 l vnější přídavné
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
550 km/h v 4400 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
460 km/h v 6000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, se zásobou střeliva 370 nábojů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Výkony jsou pouze vypočtené.
Zdroje:
Sources:
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936-1945, Ilustrowana Encyklopedia Techniki Wojskowej, Lampart, Warszawa, 1999, ISBN:8386776498
https://www.samoloty.ow.pl/str221.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#382567Verze : 0
MOD
Historie:
Letoun začal vznikat v roce 1938 jako náhrada za právě dokončovaný C.200, ze kterého vycházel. Hlavní změnou byla štíhlejší střední část trupu s kabinou usazenou níže a plánovaná instalace nového motoru Fiat A.76 R.C.40 s předpokládaným výkonem 1 000 k. Vše ostatní zůstalo shodné s C.200.


Problém způsobil motor, jehož vývoj se protahoval a nikdy nebyl dokončen. V srpnu 1940 tak byl prototyp (ev.č. MM.436) zalétán s motorem A.74 použivaným u sériových C.200. Zlepšení výkonů a vlastností proti standardním C.200 však bylo malé a letoun se sériově nestavěl.


Pramen:
L+K 12/2001
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#210106Verze : 0
MOD
Macchi C.201 (M.M.436)
Macchi C.201 - https://www.finn.it/regia/html/seconda_guerra_mondiale01.htm

www.finn.it
URL : https://www.valka.cz/Macchi-C-201-t58127#210108Verze : 0
MOD