Název: Name: | Bratuchin G-3 | |
Originální název: Original Name: | Братухин Г-3 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.02.1946 Kyjevský letecký závod č. 473, Kyjev / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.02.1946 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 + 8 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1946 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | rotory vedle sebe | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 2195 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2600 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | ? m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 8,20 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | ? m | |
Celková výška: Overall Height: | 3,24 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 7,00 m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | - m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 76,97 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | - m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt Whitney R-985 AN-1 o výkonu 336 kW/456 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 170 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 146 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | 1100 m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 2500 m | |
Dolet: Range: | 210 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | ? | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | - | |
Vybavení: Equipment: | ? | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | ruslet.webnode.cz http://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_biography/13100 de.wikipedia.org http://airwar.ru/enc/uh/g3.html |
URL : https://www.valka.cz/Bratuchin-G-3-t57869#519002Verze : 0
V létech 1945-1946 byly v Bratuchinově OKB-3 postaveny dva experimentální vrtulníky G-3 v úpravě pro dělostřelecké navádění. Jejich konstrukce byla odvozena z typu Omega, upraveného pro instalaci amerických leteckých motorů Pratt-Whitney R-985AN-1 se vzletovým výkonem do 450 KS a jmenovitým výkonem do 350 KS.
Prototyp poprvé vzlétl na jaře 1946. Závodní zkoušky vrtulníku vykonali zkušební piloti K. I. Ponomarjov (К. И.Пономарев) a M. K. Bajkalov (М. К.Байкалов). V roce 1947 se tyto stroje spolu s vrtulníkem Omega účastnily letecké slavnostní přehlídky v Tušinu. V kyjevském leteckém závodě č. 473 bylo vyrobeno celkem osm sériových vrtulníků G-3.
Na začátku léta 1947 byla ve městě Serpuchov zformována první školní vrtulníková letka VVS, které byly stroje předány do zkušebního provozu. Pro přípravy a provedení státních zkoušek G-3 byla ve Státním vědeckovýzkumném ústavu Rudého praporu (GK NII) VVS zorganizována brigáda, v níž pracovala řada známých vojenských odborníků, jako zkušební pilot A. K. Dolgich (А. К. Долгих), inženýři L. N. Marjin (Л. Н. Марьин), A. M. Zagordan (А. М. Загордан), G. V. Zjuskevič (Г. В. Зюскевич), navigátor V. V. Kovyněv (В.В. Ковынев), mechanici A. Z. Drozdov (А. З. Дроздов)a V. N. Firsov (В. Н. Фирсов).
Zkoušky, které začaly v říjnu 1946, byly doprovázeny poruchami i nehodami. Nejtěžší letecká nehoda se stala 7. ledna 1947, kdy se pro únavovou destrukci hřídele spodního reduktoru rozbil první zkušební vrtulník G-3, pilot A. K. Dolgich a navigátor T. F. Gorbunov (Т. Ф. Горбунов) utrpěli těžký úraz. Zkoušky G-3 byly zastaveny, zkušební provoz sériových strojů byl ukončen v roce 1950.
Prameny.
http://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_biography/13100
de.wikipedia.org
http://airwar.ru/enc/uh/g3.html
Prototyp poprvé vzlétl na jaře 1946. Závodní zkoušky vrtulníku vykonali zkušební piloti K. I. Ponomarjov (К. И.Пономарев) a M. K. Bajkalov (М. К.Байкалов). V roce 1947 se tyto stroje spolu s vrtulníkem Omega účastnily letecké slavnostní přehlídky v Tušinu. V kyjevském leteckém závodě č. 473 bylo vyrobeno celkem osm sériových vrtulníků G-3.
Na začátku léta 1947 byla ve městě Serpuchov zformována první školní vrtulníková letka VVS, které byly stroje předány do zkušebního provozu. Pro přípravy a provedení státních zkoušek G-3 byla ve Státním vědeckovýzkumném ústavu Rudého praporu (GK NII) VVS zorganizována brigáda, v níž pracovala řada známých vojenských odborníků, jako zkušební pilot A. K. Dolgich (А. К. Долгих), inženýři L. N. Marjin (Л. Н. Марьин), A. M. Zagordan (А. М. Загордан), G. V. Zjuskevič (Г. В. Зюскевич), navigátor V. V. Kovyněv (В.В. Ковынев), mechanici A. Z. Drozdov (А. З. Дроздов)a V. N. Firsov (В. Н. Фирсов).
Zkoušky, které začaly v říjnu 1946, byly doprovázeny poruchami i nehodami. Nejtěžší letecká nehoda se stala 7. ledna 1947, kdy se pro únavovou destrukci hřídele spodního reduktoru rozbil první zkušební vrtulník G-3, pilot A. K. Dolgich a navigátor T. F. Gorbunov (Т. Ф. Горбунов) utrpěli těžký úraz. Zkoušky G-3 byly zastaveny, zkušební provoz sériových strojů byl ukončen v roce 1950.
Prameny.
http://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_biography/13100
de.wikipedia.org
http://airwar.ru/enc/uh/g3.html
URL : https://www.valka.cz/Bratuchin-G-3-t57869#519000Verze : 0
Reklama
zdroj:
https://airwar.ru/enc/uh/g3.html
Podle airwar.ru se jedná o záběr z prvního letu tohoto stroje
https://airwar.ru/enc/uh/g3.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Bratuchin G-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Podle airwar.ru se jedná o záběr z prvního letu tohoto stroje
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Bratuchin G-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Bratuchin G-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Bratuchin G-3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bratuchin-G-3-t57869#519054Verze : 1
Panzer
MOD
Malá poznámka - Stroje G-3 a G-4 byly konstrukcemi na sebe přímo navazujícími a tvarově velice podobnými. Na stránkách airwar.ru je snímek, zde označený jako Bratuchin_g_3_04.jpg uveden celkem 2x. Jednou jako záběr modelu G-3, podruhé jako záběr modelu G-4. Protože podobných nejasností je více, zatím jsem žádné obrázky nevkládal, dokud se mi nepodaří dohledat další prameny.
URL : https://www.valka.cz/Bratuchin-G-3-t57869#519097Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.