Main Menu
User Menu

Bratuchin G-3

Bratukhin G-3

Братухин Г-3

     
Název:
Name:
Bratuchin G-3
Originální název:
Original Name:
Братухин Г-3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací vrtulník
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.02.1946 Kyjevský letecký závod č. 473, Kyjev /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.02.1946
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 + 8
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1946
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
rotory vedle sebe
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
2195 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2600 kg
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
? m
Délka trupu:
Fuselage Length:
8,20 m
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m
Celková výška:
Overall Height:
3,24 m
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
7,00 m
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
- m
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
76,97 m2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
- m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Pratt Whitney R-985 AN-1 o výkonu 336 kW/456 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
170 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
146 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Statický dostup:
Static Ceiling:
1100 m
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
2500 m
Dolet:
Range:
210 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
?
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
-
Vybavení:
Equipment:
?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
ruslet.webnode.cz
https://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_biography/13100
de.wikipedia.org
https://airwar.ru/enc/uh/g3.html
URL : https://www.valka.cz/Bratuchin-G-3-t57869#519002Verze : 0
V létech 1945-1946 byly v Bratuchinově OKB-3 postaveny dva experimentální vrtulníky G-3 v úpravě pro dělostřelecké navádění. Jejich konstrukce byla odvozena z typu Omega, upraveného pro instalaci amerických leteckých motorů Pratt-Whitney R-985AN-1 se vzletovým výkonem do 450 KS a jmenovitým výkonem do 350 KS.


Prototyp poprvé vzlétl na jaře 1946. Závodní zkoušky vrtulníku vykonali zkušební piloti K. I. Ponomarjov (К. И.Пономарев) a M. K. Bajkalov (М. К.Байкалов). V roce 1947 se tyto stroje spolu s vrtulníkem Omega účastnily letecké slavnostní přehlídky v Tušinu. V kyjevském leteckém závodě č. 473 bylo vyrobeno celkem osm sériových vrtulníků G-3.


Na začátku léta 1947 byla ve městě Serpuchov zformována první školní vrtulníková letka VVS, které byly stroje předány do zkušebního provozu. Pro přípravy a provedení státních zkoušek G-3 byla ve Státním vědeckovýzkumném ústavu Rudého praporu (GK NII) VVS zorganizována brigáda, v níž pracovala řada známých vojenských odborníků, jako zkušební pilot A. K. Dolgich (А. К. Долгих), inženýři L. N. Marjin (Л. Н. Марьин), A. M. Zagordan (А. М. Загордан), G. V. Zjuskevič (Г. В. Зюскевич), navigátor V. V. Kovyněv (В.В. Ковынев), mechanici A. Z. Drozdov (А. З. Дроздов)a V. N. Firsov (В. Н. Фирсов).


Zkoušky, které začaly v říjnu 1946, byly doprovázeny poruchami i nehodami. Nejtěžší letecká nehoda se stala 7. ledna 1947, kdy se pro únavovou destrukci hřídele spodního reduktoru rozbil první zkušební vrtulník G-3, pilot A. K. Dolgich a navigátor T. F. Gorbunov (Т. Ф. Горбунов) utrpěli těžký úraz. Zkoušky G-3 byly zastaveny, zkušební provoz sériových strojů byl ukončen v roce 1950.




Prameny.
https://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_biography/13100
de.wikipedia.org
https://airwar.ru/enc/uh/g3.html
URL : https://www.valka.cz/Bratuchin-G-3-t57869#519000Verze : 0
zdroj:
https://airwar.ru/enc/uh/g3.html

Podle airwar.ru se jedná o záběr z prvního letu tohoto stroje






URL : https://www.valka.cz/Bratuchin-G-3-t57869#519054Verze : 1
MOD
Diskuse
Malá poznámka - Stroje G-3 a G-4 byly konstrukcemi na sebe přímo navazujícími a tvarově velice podobnými. Na stránkách airwar.ru je snímek, zde označený jako Bratuchin_g_3_04.jpg uveden celkem 2x. Jednou jako záběr modelu G-3, podruhé jako záběr modelu G-4. Protože podobných nejasností je více, zatím jsem žádné obrázky nevkládal, dokud se mi nepodaří dohledat další prameny.
URL : https://www.valka.cz/Bratuchin-G-3-t57869#519097Verze : 0