Main Menu
User Menu

Fokker E.IV

     
Název:
Name:
Fokker E.IV
Originální název:
Original Name:
Fokker E.IV
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.1916 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1916
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
49
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1915
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
465 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
723 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,00 m
Délka:
Length:
7,50 m
Výška:
Height:
2,70 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,3 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.III o výkonu 118 kW/160 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
130 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m
Dolet:
Range:
240 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
www.pilots-n-planes-ww1.com
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#208616Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Fokker E.IV -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#208617Verze : 0
.
Fokker E.IV - Tento Fokker E.IV bývá velmi často připisován esu Lt. K. Wintgensovi, případně M. Immelamnnovi. Bohužel však pro toto tvrzení chybí hmatatelný důkaz. Jisté je, že tento Fokker (s kryty kol v barvě plátna) sloužil v létě 1916 u KEK Douai, kde skutečně létal až do své smrti v červnu 1916 Max Immelmann. Pokud na něm Wintgens létal, není známo kdy a kde. Stroj je v barvě materiálu s černo-bílými doplňky. Na SOP a křídle jsou kříže staršího typu, na trupu pak novější typ výsostného označení. Kulomety tohoto stroj mířily vzhůru pod úhlem 15°.

Tento Fokker E.IV bývá velmi často připisován esu Lt. K. Wintgensovi, případně M. Immelamnnovi. Bohužel však pro toto tvrzení chybí hmatatelný důkaz. Jisté je, že tento Fokker (s kryty kol v barvě plátna) sloužil v létě 1916 u KEK Douai, kde skutečně létal až do své smrti v červnu 1916 Max Immelmann. Pokud na něm Wintgens létal, není známo kdy a kde. Stroj je v barvě materiálu s černo-bílými doplňky. Na SOP a křídle jsou kříže staršího typu, na trupu pak novější typ výsostného označení. Kulomety tohoto stroj mířily vzhůru pod úhlem 15°.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#468336Verze : 0
MOD