Název: Name: | Fokker E.IV | |
Originální název: Original Name: | Fokker E.IV | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1915-DD.MM.1916 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1915-DD.MM.1916 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 49 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1915 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 465 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 723 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,00 m | |
Délka: Length: | 7,50 m | |
Výška: Height: | 2,70 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,3 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Oberursel U.III o výkonu 118 kW/160 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 160 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 130 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5,2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | |
Dolet: Range: | 240 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08 | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 1 hodina 30 minut | |
Zdroje: Sources: | LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8 www.pilots-n-planes-ww1.com |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#208616Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#208617Verze : 0
.
Tento Fokker E.IV bývá velmi často připisován esu Lt. K. Wintgensovi, případně M. Immelamnnovi. Bohužel však pro toto tvrzení chybí hmatatelný důkaz. Jisté je, že tento Fokker (s kryty kol v barvě plátna) sloužil v létě 1916 u KEK Douai, kde skutečně létal až do své smrti v červnu 1916 Max Immelmann. Pokud na něm Wintgens létal, není známo kdy a kde. Stroj je v barvě materiálu s černo-bílými doplňky. Na SOP a křídle jsou kříže staršího typu, na trupu pak novější typ výsostného označení. Kulomety tohoto stroj mířily vzhůru pod úhlem 15°.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker E.IV |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Wintgens, Kurt |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento Fokker E.IV bývá velmi často připisován esu Lt. K. Wintgensovi, případně M. Immelamnnovi. Bohužel však pro toto tvrzení chybí hmatatelný důkaz. Jisté je, že tento Fokker (s kryty kol v barvě plátna) sloužil v létě 1916 u KEK Douai, kde skutečně létal až do své smrti v červnu 1916 Max Immelmann. Pokud na něm Wintgens létal, není známo kdy a kde. Stroj je v barvě materiálu s černo-bílými doplňky. Na SOP a křídle jsou kříže staršího typu, na trupu pak novější typ výsostného označení. Kulomety tohoto stroj mířily vzhůru pod úhlem 15°.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#468336Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.