Fokker E.IV

     
Název:
Name:
Fokker E.IV Fokker E.IV
Originální název:
Original Name:
Fokker E.IV
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.1916 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1916
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
49
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1915
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
465 kg 1025 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
723 kg 1594 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,00 m 32ft 9,69in
Délka:
Length:
7,50 m 24ft 7,27in
Výška:
Height:
2,70 m 8ft 10,29in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,3 m2 175.45 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.III o výkonu 118 kW/160 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Oberursel U.III, power 158 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160 km/h v 0 m 99.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
130 km/h v ? m 80.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5,2 m/s 1023.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 2000 m 8 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
240 km 149.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08 2x fixed 7,92 mm LMG 08 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut Endurance: 1.5 hr
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
www.pilots-n-planes-ww1.com
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#208616 Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Fokker E.IV -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#208617 Verze : 0
.
Fokker E.IV - Tento Fokker E.IV bývá velmi často připisován esu Lt. K. Wintgensovi, případně M. Immelamnnovi. Bohužel však pro toto tvrzení chybí hmatatelný důkaz. Jisté je, že tento Fokker (s kryty kol v barvě plátna) sloužil v létě 1916 u KEK Douai, kde skutečně létal až do své smrti v červnu 1916 Max Immelmann. Pokud na něm Wintgens létal, není známo kdy a kde. Stroj je v barvě materiálu s černo-bílými doplňky. Na SOP a křídle jsou kříže staršího typu, na trupu pak novější typ výsostného označení. Kulomety tohoto stroj mířily vzhůru pod úhlem 15°.

Tento Fokker E.IV bývá velmi často připisován esu Lt. K. Wintgensovi, případně M. Immelamnnovi. Bohužel však pro toto tvrzení chybí hmatatelný důkaz. Jisté je, že tento Fokker (s kryty kol v barvě plátna) sloužil v létě 1916 u KEK Douai, kde skutečně létal až do své smrti v červnu 1916 Max Immelmann. Pokud na něm Wintgens létal, není známo kdy a kde. Stroj je v barvě materiálu s černo-bílými doplňky. Na SOP a křídle jsou kříže staršího typu, na trupu pak novější typ výsostného označení. Kulomety tohoto stroj mířily vzhůru pod úhlem 15°.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-IV-t57744#468336 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více