Název: Name: | Fokker E.I | |
Originální název: Original Name: | Fokker E.I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1915-DD.MM.1915 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1915-DD.MM.1915 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 56 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1915 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 350 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 560 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.96 m | |
Délka: Length: | 6,750 m | |
Výška: Height: | 2,400 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,4 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Oberursel U.0 o výkonu 59 kW/80 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 70 l paliva a 16 l oleje | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 130 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 110 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3.9 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 20 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3000 m | |
Dolet: Range: | 200 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet LMG 08 ráže 7,92 mm | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 1 hodina 30 minut | |
Zdroje: Sources: | LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8 Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. www.pilots-n-planes-ww1.com www.airwar.ru |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#208478Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#208479Verze : 0
.
První Fokker E.I, který byl v červnu 1915 přidělen jednotce FFA 62. Na letiště Douai jej přelétl osobně jeho konstruktér Anthony Fokker. Stroj byl přidělen Oswaldu Boelckemu, který na něm doprovázel své kolegy na dvoumístných pozorovacích strojích a chránil je. Letoun létal v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Boelcke, Oswald |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 3/15 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Polní letecká jednotka č. 62 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.06.1915 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
První Fokker E.I, který byl v červnu 1915 přidělen jednotce FFA 62. Na letiště Douai jej přelétl osobně jeho konstruktér Anthony Fokker. Stroj byl přidělen Oswaldu Boelckemu, který na něm doprovázel své kolegy na dvoumístných pozorovacích strojích a chránil je. Letoun létal v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#396115Verze : 0
Rad
MOD
Letoun s kódem 3/15 je letounem Oswalda Boelcke který ho dostal v červenci 1915 v době jeho služby u Feldflieger Abteiling 62 v Douai. dosáhl na něm svého prvního sestřelu na jednomístném stroji (předchozí byly na dvoumístných). Tím sestřeleným byl britský B.E. 2c sestřelený poblíž Arrasu 18.8. 1914
zdroj : http://sorenmortensen.com/example-wiki
zdroj : http://sorenmortensen.com/example-wiki
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#396131Verze : 0
.
Patrně nejzajímavěji zbarvený Eindecker. Létal s ním námořní pilot "Papa" Reuschke. Horní plochy křídel kryje kombinace barev tmavá modrošedá a světlá břidlicová, přičemž tyto barvy jsou odděleny bílou linkou. Tmavá modrošedá je pak nanesena i na části horní plochy trupu a VOP. Zbylé části těchto ploch, spolu s bočními a spodními plochami zůstaly v barvě plátna. Plechové kryty v barvě kovu. Navzdory zakřivenému typu těchto krytů je skutečně o typ E.I, což prozrazuje tvar zadní části trupu na dobových fotografiích. Na směrovce je námořní evidenční číslo, přičemž písmena LF znamenají LandFlugzeug.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | LF 70 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Patrně nejzajímavěji zbarvený Eindecker. Létal s ním námořní pilot "Papa" Reuschke. Horní plochy křídel kryje kombinace barev tmavá modrošedá a světlá břidlicová, přičemž tyto barvy jsou odděleny bílou linkou. Tmavá modrošedá je pak nanesena i na části horní plochy trupu a VOP. Zbylé části těchto ploch, spolu s bočními a spodními plochami zůstaly v barvě plátna. Plechové kryty v barvě kovu. Navzdory zakřivenému typu těchto krytů je skutečně o typ E.I, což prozrazuje tvar zadní části trupu na dobových fotografiích. Na směrovce je námořní evidenční číslo, přičemž písmena LF znamenají LandFlugzeug.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | LF 70 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#398831Verze : 0
Rad
MOD
.
Původní interpretace černobílé fotografie stroje LF 70 předpokládala použití břidlicové barvy na všech plochách. Kontrast však jasně ukazuje, že správné schéma je s plochami v barvě plátna.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | LF 70 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Původní interpretace černobílé fotografie stroje LF 70 předpokládala použití břidlicové barvy na všech plochách. Kontrast však jasně ukazuje, že správné schéma je s plochami v barvě plátna.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | LF 70 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#398846Verze : 0
Rad
MOD
.
Tento Fokker bývá často označován jako E.III 105/15. Podle fotografií je však zřejmé, že letoun daleko více odpovídá typu E.I (tvar trupu, chybějící plnicí otvor trupové nádrže, chybějící kompas v pravém křídle, čtvercové kryty motoru). Na stroji u KEK Habsheim létal Ernst Udet. Trup obepínají pruhy v německých barvách (červená, bílá, černá). V bílém pruhu jsou kříže výsostného označení a to i shora a patrně i zespodu. Plátěné plochy natřeny středně šedou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Udet, Ernst |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Komando bojových jednosedadlovek Habsheim (KEK Habsheim) / KEK H |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento Fokker bývá často označován jako E.III 105/15. Podle fotografií je však zřejmé, že letoun daleko více odpovídá typu E.I (tvar trupu, chybějící plnicí otvor trupové nádrže, chybějící kompas v pravém křídle, čtvercové kryty motoru). Na stroji u KEK Habsheim létal Ernst Udet. Trup obepínají pruhy v německých barvách (červená, bílá, černá). V bílém pruhu jsou kříže výsostného označení a to i shora a patrně i zespodu. Plátěné plochy natřeny středně šedou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Udet, Ernst |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Komando bojových jednosedadlovek Habsheim (KEK Habsheim) / KEK H |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#398832Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.