Fokker E.I

     
Název:
Name:
Fokker E.I Fokker E.I
Originální název:
Original Name:
Fokker E.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.1915 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1915
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
56
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1915
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
350 kg 772 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
560 kg 1235 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ?8,950 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.96 m 32ft 8in
Délka:
Length:
6,750 m 22ft 1,75in
Výška:
Height:
2,400 m 7ft 10,48in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,4 m2 155 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Oberursel U.0 o výkonu 59 kW/80 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Oberursel U.0, power 79 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
70 l paliva a 16 l oleje 15.4 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
130 km/h v 0 m 80.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
110 km/h v ? m 68.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.9 m/s 767.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20 min do 2000 m 20 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3000 m 9843 ft
Dolet:
Range:
200 km 124.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet LMG 08 ráže 7,92 mm 1x fixed 7,92 mm LMG 08 machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1 hodina 30 minut Endurance: 1.5 hr
Zdroje:
Sources:
LEAMAN, Paul, Fokker Aircraft of World War One, The Crowood Press, 2001, ISBN 1-86126-353-8
Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
www.pilots-n-planes-ww1.com
www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#208478 Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.airwar.ru.
Fokker E.I -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#208479 Verze : 0
.
Fokker E.I - První Fokker E.I, který byl v červnu 1915 přidělen jednotce FFA 62. Na letiště Douai jej přelétl osobně jeho konstruktér Anthony Fokker. Stroj byl přidělen Oswaldu Boelckemu, který na něm doprovázel své kolegy na dvoumístných pozorovacích strojích a chránil je. Letoun létal v barvě materiálu.

První Fokker E.I, který byl v červnu 1915 přidělen jednotce FFA 62. Na letiště Douai jej přelétl osobně jeho konstruktér Anthony Fokker. Stroj byl přidělen Oswaldu Boelckemu, který na něm doprovázel své kolegy na dvoumístných pozorovacích strojích a chránil je. Letoun létal v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#396115 Verze : 0
Letoun s kódem 3/15 je letounem Oswalda Boelcke který ho dostal v červenci 1915 v době jeho služby u Feldflieger Abteiling 62 v Douai. dosáhl na něm svého prvního sestřelu na jednomístném stroji (předchozí byly na dvoumístných). Tím sestřeleným byl britský B.E. 2c sestřelený poblíž Arrasu 18.8. 1914
zdroj : http://sorenmortensen.com/example-wiki
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#396131 Verze : 0
.
Fokker E.I - Patrně nejzajímavěji zbarvený Eindecker. Létal s ním námořní pilot Papa Reuschke. Horní plochy křídel kryje kombinace barev tmavá modrošedá a světlá břidlicová, přičemž tyto barvy jsou odděleny bílou linkou. Tmavá modrošedá je pak nanesena i na části horní plochy trupu a VOP. Zbylé části těchto ploch, spolu s bočními a spodními plochami zůstaly v barvě plátna. Plechové kryty v barvě kovu. Navzdory zakřivenému typu těchto krytů je skutečně o typ E.I, což prozrazuje tvar zadní části trupu na dobových fotografiích. Na směrovce je námořní evidenční číslo, přičemž písmena LF znamenají LandFlugzeug.

Patrně nejzajímavěji zbarvený Eindecker. Létal s ním námořní pilot "Papa" Reuschke. Horní plochy křídel kryje kombinace barev tmavá modrošedá a světlá břidlicová, přičemž tyto barvy jsou odděleny bílou linkou. Tmavá modrošedá je pak nanesena i na části horní plochy trupu a VOP. Zbylé části těchto ploch, spolu s bočními a spodními plochami zůstaly v barvě plátna. Plechové kryty v barvě kovu. Navzdory zakřivenému typu těchto krytů je skutečně o typ E.I, což prozrazuje tvar zadní části trupu na dobových fotografiích. Na směrovce je námořní evidenční číslo, přičemž písmena LF znamenají LandFlugzeug.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Fokker E.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#398831 Verze : 0
.
Fokker E.I - Původní interpretace černobílé fotografie stroje LF 70 předpokládala použití břidlicové barvy na všech plochách. Kontrast však jasně ukazuje, že správné schéma je s plochami v barvě plátna.

Původní interpretace černobílé fotografie stroje LF 70 předpokládala použití břidlicové barvy na všech plochách. Kontrast však jasně ukazuje, že správné schéma je s plochami v barvě plátna.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Fokker E.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#398846 Verze : 0
.
Fokker E.I - Tento Fokker bývá často označován jako E.III 105/15. Podle fotografií je však zřejmé, že letoun daleko více odpovídá typu E.I (tvar trupu, chybějící plnicí otvor trupové nádrže, chybějící kompas v pravém křídle, čtvercové kryty motoru). Na stroji u KEK Habsheim létal Ernst Udet. Trup obepínají pruhy v německých barvách (červená, bílá, černá). V bílém pruhu jsou kříže výsostného označení a to i shora a patrně i zespodu. Plátěné plochy natřeny středně šedou barvou.

Tento Fokker bývá často označován jako E.III 105/15. Podle fotografií je však zřejmé, že letoun daleko více odpovídá typu E.I (tvar trupu, chybějící plnicí otvor trupové nádrže, chybějící kompas v pravém křídle, čtvercové kryty motoru). Na stroji u KEK Habsheim létal Ernst Udet. Trup obepínají pruhy v německých barvách (červená, bílá, černá). V bílém pruhu jsou kříže výsostného označení a to i shora a patrně i zespodu. Plátěné plochy natřeny středně šedou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Fokker E.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-I-t57674#398832 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více