Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-29BM (9-11) [kód NATO: Fulcrum-C]

Mikoyan-Gurevich MiG-29BM (9-11)

Микоян-Гуревич МиГ-29БМ (9-11)

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29BM (9-11)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29БМ (9-11)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.200R-DD.MM.200R 588. letecký opravárenský závod, Baranoviči
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.200R-DD.MM.200R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 (konverze z MiG-29 (9-13) / conversion of MiG-29 (9-13))
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.200R (první veřejná prezentace v červenci 2004 / first public presentation at July 2004)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11600 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15100 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18500 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m
Délka:
Length:
17,32 m
Výška:
Height:
4,73 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2340 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17000 m
Dolet:
Range:
15001) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
29002) km
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 3000 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27ER / R-27ET
2x R-27R / R-27T
6x R-77
6x R-60M
6x R-73

2x Ch-25ML
2x Ch-29L
2x Ch-29T / Ch-29TD
2x Ch-31A
2x Ch-31P

4x B-8M1
2x B-13L
4x S-24

4x KAB-500Kr
4x KAB-500L
6x FAB-250
6x FAB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi, více než 5000 km se třemi přídavnými nádržemi a jedním doplňováním paliva za letu

kódové označení NATO: Fulcrum-C
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
https://www.brazd.ru/av/mig-29.html
https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29bm.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29BM-9-11-kod-NATO-Fulcrum-C-t57620#561513Verze : 0
MOD
MiG-29BM (izdělije 9-11)


Jednomístný víceúčelový stíhací stroj, modernizace probíhá v Bělorusku. Jsou modernizovány místní MiG-29 (9-12) běloruského letectva. Práce provádí státní letecká opravna 558 v Baranoviči, se souhlasem společnosti MiG a podporou jejích specialistů. Verze je označována jako "Bjelorussian Modernised", neboli MiG-29BM (9-11).


Základní změny zahrnují úpravu radaru na verzi N019P, která má lepší schopnosti při útocích na povrchové cíle. Další zlepšení zahrnují dodání jednoho barevného LCD displeje do kabiny, pomocné navigační přístroje a rozšíření spektra nesené výzbroje. Ta u této verze zahrnuje střely R-77, R-27ER a R-27ET, protizemní střely Ch-29T, Ch-31A a Ch-31P a také řízené pumy KAB-500Kr. Stroje jsou vybavené pevným tankovacím nástavcem.


Letové zkoušky skončily v roce 2003 a v současnosti (začátek roku 2007) by mělo mít běloruské letectvo k dispozici čtyři upravené stroje. Předpokládá se, že bude modernizováno pouze 12 letounů se základnou v Baranoviči.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29BM-9-11-kod-NATO-Fulcrum-C-t57620#208216Verze : 2
MOD
MiG-29BM ("06") se v srpnu roku 2005 zúčastnil moskevské airshow MAKS 2005. Ve dnech 4. a 10. března 2005 tři běloruští piloti s dvojicí MiGů-29BM ("06" a "07") uskutečnili z podnětu Federace leteckých sportů Běloruska celkem čtyři rekordní lety, v jejich průběhu ustanovili 15 světových rekordů v rychlosti a stoupavosti.


Fotografie: RSK MiG

Mikojan-Gurevič MiG-29BM (9-11) [kód NATO: Fulcrum-C] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29BM-9-11-kod-NATO-Fulcrum-C-t57620#561534Verze : 0
MOD