Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-29M (9-15) [kód NATO: Fulcrum-E]

Mikoyan-Gurevich MiG-29M (9-15)

Микоян-Гуревич МиГ-29М (9-15)

-
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29M (9-15)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29М (9-15)
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1985-02.07.1991 Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1985-02.07.1991 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6 létajících prototypů / flying prototypes
První vzlet:
Maiden Flight:
25.04.1986
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11600 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16680 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
22300 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m
Délka:
Length:
17,27 m
Výška:
Height:
4,73 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33K
- maximální tah bez přídavného spalování: 53,94 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 86,30 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4460 kg
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2500 km/h v 11000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
320 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17000 m
Dolet:
Range:
20001) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
32002) km
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 4500 kg na 8 (9) závěsnících

2x R-27ER1 / R-27ET1
4x R-27R1 / R-27T1
8x R-77
8x R-73

6x Ch-25ML
6x Ch-25MP
4x Ch-29L
4x Ch-29T
4x Ch-31A
4x Ch-31P

4x B-8M1
4x B-13L
4x S-24B
2x S-25
2x S-25L/LD

4x KAB-500Kr
8x FAB-250
8x FAB-500
4x ZB-500
4x KMGU

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) s jednou přídavnou nádrží
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29m.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29M-9-15-kod-NATO-Fulcrum-E-t57593#208313Verze : 1
MOD
MiG-29M (izdělije 9-15)


Velmi výrazně modifikovaná varianta, vycházela z verze 9-13. Byly použity nové motory RD-33K s tahem po 86,29 kN. Související změnou bylo větší množství paliva. Důležitým prvkem modernizace byl nový bojový systém, možnost nést nové zbraně. Byly provedeny i zásahy do konstrukce (vstupy vzduchu na horní straně vírových přechodů trup-křídlo byly odstraněny), použito elektro-impulzní řízení fly-by-wire. Byl použit nový radar N010 Žuk (slotted array). Kromě něj byl zlepšen i optický zaměřovací/navigační systém na verzi OEPrNK-29M. Zahrnoval optický systém OLS-M s TV, IR a laserovým kanálem a přilbový zaměřovací systém. Maximální bojový náklad 4500 kg a celkem 9 závěsníků. Nové zbraně zahrnovaly střely R-77, R-27ER, R-27ET, dále přesnou protizemní výzbroj Ch-25ML, Ch-29T, Ch-29L, Ch-31A (protilodní), protiradarové Ch-25MP a Ch-31P a pumy KAB-500Kr.


Prvním prototypem se stal letoun č.151 (9-15/1). První vzlet byl 26. dubna 1986. Celkem bylo v letech 1986 - 1991 postaveno 6 zkušebních strojů (čísla 151-156). Prošly testovacím programem i první fází oficiálních státních zkoušek a letectvo doporučilo sériovou výrobu. V roce 1992 ale byl zastaven nákup letadel MiG-29 pro letectvo, což se stalo pro MiG-29M osudným. V letech 1992 až 1993 se zkoušky prakticky zastavily, sériová výroba se nerozběhla. Po letech nečinnosti byly na začátku 21. století aktivovány letouny 154 a 156. První se stal prototypem MiG-29M2, druhý pak MiG-29OVT.


MiG-29ME neboli MiG-33 byla zamýšlená exportní verze MiG-29M, pro export byl nabízen v 90. letech 20. století. Následovaly další varianty MiG-29M1, MiG-29M2, MiG-29M3, se zvětšenou zásobou paliva, systémem tankování za letu, kachními plochami a novými částmi křídla. Dalšími změnami byl zlepšený zbraňový systém a výkonnější motory. Příbuznými variantami byly MiG-29Š (stíhací-bombardovací varianta) a MiG-29UBM (dvoumístná cvičně bojová verze), ale ani jedna z nich se nedostala do vzduchu.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29M-9-15-kod-NATO-Fulcrum-E-t57593#208141Verze : 1
MOD
https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29m.html

Mikojan-Gurevič MiG-29M (9-15) [kód NATO: Fulcrum-E] -


Mikojan-Gurevič MiG-29M (9-15) [kód NATO: Fulcrum-E] -


Mikojan-Gurevič MiG-29M (9-15) [kód NATO: Fulcrum-E] -


Mikojan-Gurevič MiG-29M (9-15) [kód NATO: Fulcrum-E] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29M-9-15-kod-NATO-Fulcrum-E-t57593#567454Verze : 0
MOD
Egyptské Migy 29M/M2 doprovázejí ruský Il-96-300PU během Putinovy návštěvy v Egyptě


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29M-9-15-kod-NATO-Fulcrum-E-t57593#591155Verze : 1
MOD