Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-13) [kód NATO: Fulcrum-C]

Mikoyan-Gurevich MiG-29 (9-13)
Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-13)
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-13) Mikoyan-Gurevich MiG-29 (9-13)
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29 (9-13)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1986-DD.MM.1991 Moskevské letecké výrobní sdružení, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1986-DD.MM.1991
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
432
První vzlet:
Maiden Flight:
04.05.1984 vzlet prototypu přestavěného ze stroje MiG-29 406 (0406)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11200 kg 24692 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15300 kg 33731 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18480 kg 40741 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,32 m 56ft 10in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2 409.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3850 kg 8488 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m 1522 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s 59055 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17000 m 55774 ft
Dolet:
Range:
15001) km 9321) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
36002) km 22372) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů

maximální hmotnost výzbroje 3200 kg na 6 (7) závěsnících

2x R-27R
6x R-60M
6x R-73

4x B-8M1
4x S-24

2x AGM-88 HARM3)

6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition

maximum armament weight of 7055 lb on 6 (7) hardpoints

2x R-27R
6x R-60M
6x R-73

4x B-8M1
4x S-24

2x AGM-88 HARM3)

6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500

1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:












4)












4)
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi
3) letouny ukrajinského letectva
4) pouze pro zkušební a výcvikové účely

Oproti verzi 9-12 disponuje aktivním rušičem Gardenia (Гардения) a vyšší zásobou paliva.

kódové označení NATO: Fulcrum-C
1) on internal fuel
2) with three external fuel tanks
3) aircraft of the Ukrainian Air Force
4) for evaluation and training purposes only

Compared to version 9-12, the aircraft has a Gardenia active jammer (Гардения) and larger fuel tanks.

NATO reporting name: Fulcrum-C
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.brazd.ru/av/mig-29.html
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig29-13.html
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57591#367728 Verze : 0
MiG-29 (izdělije 9-13)
Zlepšená taktická stíhací verze, vycházející ze základní verze 9-12. Rozdíly zahrnovaly zvětšenou vnitřní nádrž č.1 (240 litrů navíc) a možnost nést pod křídly dvě odhazovatelné nádrže o obsahu 1150 litrů každá. Kromě toho byl do trupu umístěn systém pro elektronický boj Gardenyja. Byl zvětšen prostor za kokpitem, kam bylo umístěno nové vybavení. Maximální nosnost pum vzrostla na 3000 kg. Prototyp č. 406 poprvé vzletěl 4. května 1984. Výroba probíhala pro letectvo SSSR v letech 1986 až 1991. Peru si pořídilo 16 kusů od Běloruska v roce 1996, kromě toho mu byly ještě dodány 3 kusy MiG-29SE.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57591#208139 Verze : 0
MiG-29 (9-13) "rudá 45" z 35. stíhacího leteckého pluku při stahování ruských vojsk z Německa. Letecká základna Zerbst, 10. června 1992.


Mikoyan MiG-29 side view by Basil Zolotov
Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-13) [kód NATO: Fulcrum-C] - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57591#368478 Verze : 2
Letouny MiG-29 (izdělije 9-13) operovaly na území Československa v rámci 114. stíhacího leteckého pluku z letiště Milovice - Boží Dar. Přezbrojení pluku na 9-13 bylo zahájeno na konci osmdesátých let, avšak do stažení sovětských útvarů z Československa nebylo dokončeno.
Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-13) [kód NATO: Fulcrum-C] - Červená 01 a 03 (v pozadí) zachycené na letové akci v roce 1989 (Sovětskij soldat)

Červená 01 a 03 (v pozadí) zachycené na letové akci v roce 1989 (Sovětskij soldat)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57591#257181 Verze : 1
MiG-29 (9-13) (modrá 15) akrobatické skupiny Ukrajinští sokoli (Українські Соколи)
Lugansk - Ostraja Mogila


autor: Igor Bubin

Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-13) [kód NATO: Fulcrum-C] - autor: Igor Bubin

autor: Igor Bubin
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57591#419845 Verze : 1
MiG-29 (9-13) ("bílá 58") z výzbroje ukrajinského letectva vyzbrojený dvěma protiradiolokačními střelami AGM-88 HARM a dvěma protiletadlovými střelami R-73, rusko-ukrajinská válka, přibližně říjen 2023.


Zdroj:
vk.com

Mikojan-Gurevič MiG-29 (9-13) [kód NATO: Fulcrum-C] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29-9-13-kod-NATO-Fulcrum-C-t57591#736292 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více