Main Menu
User Menu

Linke-Hofmann R.I

     
Název:
Name:
Linke-Hofmann R.I (40/16)
Originální název:
Original Name:
Linke-Hofmann R.I (40/16)
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1918 Linke-Hofmann Werke AG, Breslau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 (8/15, 40-42/16)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
80001) kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11200 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
33,202) m
Délka:
Length:
15,603) m
Výška:
Height:
6,704) m
Plocha křídla:
Wing Area:
265,005) m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Mercedes D.IVa o výkonu 191 kW/260 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1306) km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1207) min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
Plánováno:
4x pohyblivý kulomet LMG 14 ráže 7,92 mm


1200 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 5 hodin


Linke-Hofmann R.I (8/15):
1) 5800 kg
2) 32,02 m
3) 15,56 m
4) 6,78 m
5) 264,00 m2
6) 140 km/h
7) 25 min do 2000 m
Zdroje:
Sources:
Vašíček, Radko; Cenker, Petr. Riesenflugzeug Linke-Hofmann R.I, HPM 2001/06-07.
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
URL : https://www.valka.cz/Linke-Hofmann-R-I-t57175#206639Verze : 0
Fotka převzata ze serveru www.earlyaviator.com.
Linke-Hofmann R.I - Linke-Hofmann R.I (8/15)

Linke-Hofmann R.I (8/15)
URL : https://www.valka.cz/Linke-Hofmann-R-I-t57175#206640Verze : 0
Fotky převzaty ze serveru www.earlyaviator.com.
Linke-Hofmann R.I - Linke-Hofmann R.I 40/16

Linke-Hofmann R.I 40/16
Linke-Hofmann R.I - Linke-Hofmann R.I 40/16

Linke-Hofmann R.I 40/16
URL : https://www.valka.cz/Linke-Hofmann-R-I-t57175#206642Verze : 0
Fotografie převzaty ze serveru www.raravia.com.
Linke-Hofmann R.I - Linke-Hofmann R.I (40/16)

Linke-Hofmann R.I (40/16)
Linke-Hofmann R.I - Linke-Hofmann R.I (8/15)

Linke-Hofmann R.I (8/15)
URL : https://www.valka.cz/Linke-Hofmann-R-I-t57175#206983Verze : 0
.
Linke-Hofmann R.I - Linke-Hofmann R.I s. č. 8/15, jaro 1917, tovární letiště v Breslau, první prototyp. Spolehlivé a přesné informace ohledně zbarvení letounů Linke-Hofmann R. I nejsou k dispozici. R.I 8/15 měl mít horní a boční plochy trupu (tam, kde se nevyskytoval celonový potah) buď v barvě olivově zelené nebo v barvě šedé. Spodní plochy křídel a trupu kryla světlá barva, o které se předpokládá, že šlo o světlou modrou. Touto světlou barvou pak byla pravděpodobně natřena také konstrukce zadní poloviny trupu a ocasních ploch pod celonovým potahem. Pokud lze soudit z nepříliš kvalitních fotografií, měly kříže na spodní straně dolního křídla bílý lem a kříže na horním křídle pravděpodobně také. Velikost, tvar a umístění železných křížů na horních křídlech fotografie nezachycují, ale je možné předpokládat, že kříže byly obdobné jako kříže stroje R.I 40/16. Je zajímavé, že podle fotografii měl v určitém období letoun R.I 8/15 černý železný kříž pouze na pravé straně trupu. Na celonovém potahu trupu neměly kříže bílý lem.

Linke-Hofmann R.I s. č. 8/15, jaro 1917, tovární letiště v Breslau, první prototyp. Spolehlivé a přesné informace ohledně zbarvení letounů Linke-Hofmann R. I nejsou k dispozici. R.I 8/15 měl mít horní a boční plochy trupu (tam, kde se nevyskytoval celonový potah) buď v barvě olivově zelené nebo v barvě šedé. Spodní plochy křídel a trupu kryla světlá barva, o které se předpokládá, že šlo o světlou modrou. Touto světlou barvou pak byla pravděpodobně natřena také konstrukce zadní poloviny trupu a ocasních ploch pod celonovým potahem. Pokud lze soudit z nepříliš kvalitních fotografií, měly kříže na spodní straně dolního křídla bílý lem a kříže na horním křídle pravděpodobně také. Velikost, tvar a umístění železných křížů na horních křídlech fotografie nezachycují, ale je možné předpokládat, že kříže byly obdobné jako kříže stroje R.I 40/16. Je zajímavé, že podle fotografii měl v určitém období letoun R.I 8/15 černý železný kříž pouze na pravé straně trupu. Na celonovém potahu trupu neměly kříže bílý lem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Linke-Hofmann-R-I-t57175#612593Verze : 0
MOD
.
Linke-Hofmann R.I - Linke-Hofmann R.I s. č. 40/16, konec roku 1917, tovární letiště v Breslau, první kus tříkusové série. Také zbarvení letounu Linke-Hofmann R.I 40/l6 je možné zrekonstruovat pouze podle fotografií. Letoun byl téměř celý potažen plátnem s předtištěným lozengovým vzorem, pravděpodobně pětibarevným. Je možné předpokládat, že spodní plochy křídel, trupu a VOP byly potaženy světlejší formou lozengového plátna, ovšem zda šlo o pětibarevný nebo čtyřbarevný vzor není známo. Horní a boční plochy letounu byly potaženy zřejmě tmavší formou. Spodní strana přední části trupu byla buď natřena světlou barvou nebo zůstala v barvě původního materiálu, snad se jednalo o lakovanou překližku. Fotografie naznačují, že na zadní části trupu byly použity porty z lozengového plátna, kdežto na VOP, SOP a křídlech porty pravděpodobně světle modré (horní a boční plochy) a růžové (spodní plochy).

Linke-Hofmann R.I s. č. 40/16, konec roku 1917, tovární letiště v Breslau, první kus tříkusové série. Také zbarvení letounu Linke-Hofmann R.I 40/l6 je možné zrekonstruovat pouze podle fotografií. Letoun byl téměř celý potažen plátnem s předtištěným lozengovým vzorem, pravděpodobně pětibarevným. Je možné předpokládat, že spodní plochy křídel, trupu a VOP byly potaženy světlejší formou lozengového plátna, ovšem zda šlo o pětibarevný nebo čtyřbarevný vzor není známo. Horní a boční plochy letounu byly potaženy zřejmě tmavší formou. Spodní strana přední části trupu byla buď natřena světlou barvou nebo zůstala v barvě původního materiálu, snad se jednalo o lakovanou překližku. Fotografie naznačují, že na zadní části trupu byly použity porty z lozengového plátna, kdežto na VOP, SOP a křídlech porty pravděpodobně světle modré (horní a boční plochy) a růžové (spodní plochy).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Linke-Hofmann R.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Linke-Hofmann R.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Linke-Hofmann-R-I-t57175#612594Verze : 0
MOD