Typ: Type: | L-29R | |
Výrobce: Producer: | Aero Vodochody n.p., Odolena Voda / | |
Datum výroby: Date of Production: | 27.03.1968 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 892801 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | 27.03.1968-04.12.1973 2801 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | 04.12.1973 zničen při nehodě | |
Poznámka: Note: | Letoun odstartoval k nočnímu záletu počasí za ztížených povětrnostních podmínek.Po skončení záletu letoun na druhém okruhu začal sestupovat k přistání když posádka ve výšce 250m nad zemí a ve vzdálenosti 5km od prahu přistávací dráhy na letišti Plzeň-Líně ohlásila pulzaci motoru.Řídící létání nařídil okemžité přistání avšak dříve než se leton dostal nad vzletovou a přistávací dráhu letiště Plzeň-Líně, motor letounu vysadil a letoun se zřítil do pole kde došlo k odtržení levého křídla a totální destrukci přední části trupu.Posádka, pplk.Karel Šebek a mjr.Vladimír Kostelný, zahynula aniž se pokusila o katapultáž. Jako přímá příčina katastrofy byla stanovena námraza jejíž místy až centrimetr silná vrstva se na letounu začala tvořit již krátce po vzletu a jejíž části následně vnikly i do kompresoru motoru kde způsobily pulzaci motoru a jeho vysazení.Dále bylo konstatováno hrubé porušení letových předpisů posádkou, která spojila let na zálet počasí s obnovovací letovou činností a v závěru byla vznesena i výtka vůči řídícímu létání, který včas nereagoval na meteorologické varování před rizikem možného vzniku námrazy jejíž vznik se stal hlavní příčinou katastrofy. | |
Zdroje: Sources: | Hurt, Z.; Kučera, P.; Chalas, O. Ilustrovaná historie letectví: De Havilland Tiger Moth, Avia/Letov C-2 (Arado Ar 96), Aero L-29 Delfin. Naše vojsko, Praha 1992. ISBN 80-206-0219-4. Kučera, P.; Vlach, J. Aero L-39R/RS Delfín. Plastic Kits Revue 11. |
URL : https://www.valka.cz/L-29R-2801-t56998#206355Verze : 1
Tango
MOD
Stát: Country: | Československá socialistická republika (1960-1990) | |
Datum převzetí: Commissioned: | 27.03.1968 | |
Datum vyřazení: Decommissioned: | 04.12.1973 | |
Provozovatel: Operator: | 27.03.1968-04.12.1973 3. letka taktického průzkumu | |
Označení: Marking: | ||
Taktické označení: Tactical Marking: | 27.03.1968-04.12.1973 2801 | |
Výsostné znaky: Aircraft Insignia: | 27.03.1968-04.12.1973 standardní (high visibility) | |
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme: | ||
Kategorie: Category: | 27.03.1968-04.12.1973 standardní vojenská | |
Barvy: Colors: | 27.03.1968-04.12.1973 kov, stříbrná | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-15: The Soviet Union's Long-lived Korean War Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2001. ISBN 1-85780-105-9. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-15: гроза летающих крепостей. Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34477-2. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. Vraný, Jiří; Krumbach, Jan. Ilustrovaná historie letectví: MiG-15/Lavočkin La-5 a La-7/Fokker D.VII. Naše vojsko, Praha 1985. Котлобовский, Александр. Миг-15, реактивный бестселлер, Aviacija и Время 2013/02. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/L-29R-2801-t56998#356818Verze : 2
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.