Main Menu
User Menu

Messerschmitt Me 263 V1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 263 V1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 263 V1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
08.02.1945 bezmotorový / unpowered
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1922 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5113 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,50 m
Délka:
Length:
7,88 m
Výška:
Height:
3,17 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
296,00 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
raketový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
HWK 109-509 C-3 o tahu 19,61 kN, pomocná komora 3,92 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
880 km/h v 11000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
75 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
14000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
2x kanon MK 108 ráže 30 mm
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
- vyvinut firmou Junkers na základě Me 163 B, nově s prodlouženým trupem se sníženým hřbetem, dvoukomorovým motorem, přetlakovou kabinou chráněnou pancéřovanými deskami, automatickými sloty na křídlech a většími klapkami a příďovým podvozkem
- původně označen jako Ju 248, v zimě 1944/45 přejmenován na Me 263
- pravděpodobně nikdy nevzlétl vlastní silou, výkony jsou proto vpočtené
- není jisté, zda byly dokončeny stroje V2 a V3
Zdroje:
Sources:
Belcarz, B; Peczkowski, R. Me 163 Komet. AJ-Press, Gdynia 1997. ISBN 83-86208-72-4.
Skulski, Przemyslaw. Messerschmitt Me-163 Komet - Me-163A Me-163B Me-163C Me-163D Me-263 J8M1. Ace Publications, Wroclaw 2002. ISBN: 83-8615-321-0.
Späte, Wolfgang; Bateson, Richard P. Messerschmitt Me 163 Komet, Profile No.225. Profile Publications, Windsor 1971.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-263-V1-t56251#528826Verze : 0
MOD
Jako záloha pro Me 163 C byla pověřena firma Junkers vývojem další varianty Kometu, která měla mít změněný překryt kabiny (třídílný kapkovitý) a sníženým hřbetem. Stejně jako některé pokusné stroje Me-163B a prototypy Me-163C používal Me-263 nový motor HWK 109-509 C-1, který měl kromě komory hlavní i komoru cestovní kvůli zvýšení operačního dosahu, o celkovém tahu 20 kN (17 + 3). Dalším novým prvkem byl příďový podvozek, nahrazující dosud používanou přistávací ližinu. Tento podvozek byl testován pravděpodobně na Me 163 B V10, a nový motor na Me 163 B V18, který je často mylně označován jako Me 163 D. Nový projekt byl jako dílo firmy Junkers označen Ju 248. Koncem roku 1944 byl Ju 248 schválen RLM a byla plánována jeho sériová výroba pod jménem Me 263 A, aby se zdůraznila jeho návaznost na Me 163. První prototyp byl dokončen a zalétán, zatím jen ve vleku a bez motoru, počátkem února 1945. Brzy poté byla továrna obsazena Američany. Jeden stroj se jako válečná kořist dostal do SSSR.
Na existujících a mě dostupných fotografiích je první prototyp DV+PA během zkoušek, s původním systémem podvozku převzatým z "Me 163 D. Na některých nákresech se ale objevuje i verze s podvozkem přestavěným, oproti Me 263 plně zatahovatelným pod jednoduchá obdélníková dvířka. Tuto podobu snad měly mít sériové stroje, ale není mi známo, že by skutečně existovala, není na žádných mě známých fotografiích. Po ukořistění a převezení do Sovětského svazu byly některé komponenty prototypu použity při stavbě stroje MiG I-270 (Ž), v podstatě to ale byla jen silně přepracovaná příď, generátor elektřiny a část mechanizace křídla. Základ draku a celá idea I-270 vznikl již před dodáním kořistního stroje. Jedním z nejvýraznějších rozdílů mezi oběma stroji je už koncepce sama (I-270 je klasické koncepce, Me-263 bezocasé).

Zdroj:
Belcarz, Bartlomiej: Samolot mysliwski Messerschmitt Me 163 B Komet, TBU No.141, ISBN 83-11-07887-4
aircraft.host.sk
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-263-V1-t56251#177238Verze : 0
MOD
Zdroj:
aircraft.host.sk
Messerschmitt Me 263 V1 - Příď pravděpodobně prvního prototypu.

Příď pravděpodobně prvního prototypu.
Messerschmitt Me 263 V1 - Pravděpodobné zbarvení prvního prototypu.

Pravděpodobné zbarvení prvního prototypu.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-263-V1-t56251#205252Verze : 0
MOD
Me 263
Messerschmitt Me 263 V1 - zdroj: luftwaffe39-45.historia.nom.br/

zdroj: luftwaffe39-45.historia.nom.br/
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-263-V1-t56251#600713Verze : 0
MOD