Main Menu
User Menu

Fiat CR.32quater

     
Název:
Name:
Fiat CR.32quater
Originální název:
Original Name:
Fiat CR.32quater
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.12.1937-DD.05.1939 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
DD.MM.1940-DD.MM.1943 La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA, Sevilla /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1937-DD.00.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
337 CR.32quater
100 HS-132-L Chirri
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1937
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1386 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1905 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,500 m
Délka:
Length:
7,450 m
Výška:
Height:
2,632 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,12 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
83,63 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A30 RA-bis, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 441 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá kovová Fiat nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh o průměru 2 817 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
368 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
356 km/h v 3000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
315 km/h v 3050 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11,0 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7550 m
Dolet:
Range:
679.1 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
796 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem (po 350-400 nábojích).
Pumový náklad: do 180 kg (2x 90 kg pumy pod křídly)
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
Verze Fiat CR.32quater byla poslední výrobní verzí tohoto letadla. Jednalo se vlastně o odlehčenou verzi CR.32ter, upraveny byly pumové závěsníky, aby bylo možno nést dvě pumy o hmotnosti 90 kg pod každým křídlem jednu.
Tento letoun byl asi nejdůležitějším stíhacím letounem frankova letectva. Po vstupu Itálie do války byl přesunut především do kolonií v Africe (v Etiopii létal proti Britům až do dobna 1941), v Evropě bojoval v létě 1940 v Albánii proti řeckému letectvu.
Španělé vyráběli tuto verzi licenčně (100 letadel) pod označením HA-132L, tyto letouny zde létaly až do roku 1957!
Zdroje:
Sources:
Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN
HPM 6-9/2006
L+K 19-21/1990, Monografie Fiat CR-32 Freccia, M. Ovčáčík
www.aerei-italiani.net
https://www.airwar.ru/enc/fww2/cr32.html
www.alieuomini.it
archiv autora

Fiat CR.32quater - Trojpohledový náčrtek CR.32quater

Trojpohledový náčrtek CR.32quater
URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-CR-32quater-t56018#383339Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-CR-32quater-t56018#383339Version : 0
MOD
Fiat CR.32quater

Zdroj: www.airwar.ru
Fiat CR.32quater -


URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-CR-32quater-t56018#345613Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-CR-32quater-t56018#345613Version : 0
Fiat CR.32quater č. 20 z výzbroje Grupo de Caza (stíhací skupiny) Aviación Militar Venezolana. Stroj je celý nastříkaný hliníkovou barvou a nese obvyklou podobu venezuelských výsostných znaků. Kruhové výsostné znaky se nacházely shora na horním křídle a zdola na křídle spodním. S letounem smrtelně havaroval 20. září 1940 sgto. Anibal Barrios.
Fiat CR.32quater -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-CR-32quater-t56018#420774Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-CR-32quater-t56018#420774Version : 0
MOD
.
Fiat CR.32quater - Stíhací bombardér Fiat CR.32quater, jenž sloužil u bitevní 160. Squadriglie Assalto (12. Gruppo), Libye 1940. Horní a boční plochy letounu natřeny světlou pískovou (Giallo Mimetico), doplněnou množstvím zelených skvrn (Verde Mimetico 2). Spodní plochy světle šedé (Grigio Mimetico). Na trupu znak 12. Gruppo a 160. Squadriglie. Výsostné znaky na horním křídle nemají bílý podklad. Znak na kormidle v podobě bílého kříže s malým erbem savojské královské dynastie byl zaveden v červnu 1940.

Stíhací bombardér Fiat CR.32quater, jenž sloužil u bitevní 160. Squadriglie Assalto (12. Gruppo), Libye 1940. Horní a boční plochy letounu natřeny světlou pískovou (Giallo Mimetico), doplněnou množstvím zelených skvrn (Verde Mimetico 2). Spodní plochy světle šedé (Grigio Mimetico). Na trupu znak 12. Gruppo a 160. Squadriglie. Výsostné znaky na horním křídle nemají bílý podklad. Znak na kormidle v podobě bílého kříže s malým erbem savojské královské dynastie byl zaveden v červnu 1940.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Fiat CR.32quater -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-CR-32quater-t56018#458863Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-CR-32quater-t56018#458863Version : 0
MOD
Hispano HA-132L

Fiat CR.32quater vyráběný v licenci španělskou firmou Hispano Aviación.


Stroj Hispano HA-132L (C1-328/3-6/24, cn 328) ve zbarvení 16° Gruppo "Cucaracha" je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle). Stroj byl věnován italskému letectvu španělským letectvem v roce 1955 a jedná se o jeden ze dvou dochovaných exemplářů.


Zdroj: materiály muzea
Fiat CR.32quater - vlastní foto

vlastní foto
Fiat CR.32quater - vlastní foto

vlastní foto
Fiat CR.32quater - vlastní foto

vlastní foto
Fiat CR.32quater - vlastní foto

vlastní foto
URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-CR-32quater-t56018#372161Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-CR-32quater-t56018#372161Version : 0
MOD