Název: Name: | Fiat CR.32quater | |
Originální název: Original Name: | Fiat CR.32quater | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.12.1937-DD.05.1939 SA Aeronautica d’Italia, Torino / DD.MM.1940-DD.MM.1943 La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles, SA, Sevilla / | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1937-DD.00.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 337 CR.32quater 100 HS-132-L Chirri | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1937 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1386 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1905 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,500 m | |
Délka: Length: | 7,450 m | |
Výška: Height: | 2,632 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,12 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 83,63 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A30 RA-bis, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 441 kW (600 k). Vrtule dvoulistá kovová Fiat nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh o průměru 2 817 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 368 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 356 km/h v 3000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 315 km/h v 3050 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7550 m | |
Dolet: Range: | 679.1 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 796 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem (po 350-400 nábojích). Pumový náklad: do 180 kg (2x 90 kg pumy pod křídly) | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Verze Fiat CR.32quater byla poslední výrobní verzí tohoto letadla. Jednalo se vlastně o odlehčenou verzi CR.32ter, upraveny byly pumové závěsníky, aby bylo možno nést dvě pumy o hmotnosti 90 kg pod každým křídlem jednu. Tento letoun byl asi nejdůležitějším stíhacím letounem frankova letectva. Po vstupu Itálie do války byl přesunut především do kolonií v Africe (v Etiopii létal proti Britům až do dobna 1941), v Evropě bojoval v létě 1940 v Albánii proti řeckému letectvu. Španělé vyráběli tuto verzi licenčně (100 letadel) pod označením HA-132L, tyto letouny zde létaly až do roku 1957! | |
Zdroje: Sources: | Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN HPM 6-9/2006 L+K 19-21/1990, Monografie Fiat CR-32 Freccia, M. Ovčáčík www.aerei-italiani.net http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr32.html www.alieuomini.it archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Trojpohledový náčrtek CR.32quater
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32quater-t56018#383339Verze : 0
Vláďa
MOD
Fiat CR.32quater
Zdroj: www.airwar.ru
Zdroj: www.airwar.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32quater-t56018#345613Verze : 0
Fiat CR.32quater č. 20 z výzbroje Grupo de Caza (stíhací skupiny) Aviación Militar Venezolana. Stroj je celý nastříkaný hliníkovou barvou a nese obvyklou podobu venezuelských výsostných znaků. Kruhové výsostné znaky se nacházely shora na horním křídle a zdola na křídle spodním. S letounem smrtelně havaroval 20. září 1940 sgto. Anibal Barrios.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32quater |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 20 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 20.09.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32quater-t56018#420774Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
.
Stíhací bombardér Fiat CR.32quater, jenž sloužil u bitevní 160. Squadriglie Assalto (12. Gruppo), Libye 1940. Horní a boční plochy letounu natřeny světlou pískovou (Giallo Mimetico), doplněnou množstvím zelených skvrn (Verde Mimetico 2). Spodní plochy světle šedé (Grigio Mimetico). Na trupu znak 12. Gruppo a 160. Squadriglie. Výsostné znaky na horním křídle nemají bílý podklad. Znak na kormidle v podobě bílého kříže s malým erbem savojské královské dynastie byl zaveden v červnu 1940.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 16010 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 12. Gruppo Assalto (159. a 160. Squadriglie) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Stíhací bombardér Fiat CR.32quater, jenž sloužil u bitevní 160. Squadriglie Assalto (12. Gruppo), Libye 1940. Horní a boční plochy letounu natřeny světlou pískovou (Giallo Mimetico), doplněnou množstvím zelených skvrn (Verde Mimetico 2). Spodní plochy světle šedé (Grigio Mimetico). Na trupu znak 12. Gruppo a 160. Squadriglie. Výsostné znaky na horním křídle nemají bílý podklad. Znak na kormidle v podobě bílého kříže s malým erbem savojské královské dynastie byl zaveden v červnu 1940.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fiat |
Typ letounu | Fiat CR.32 Freccia |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 16010 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 12. Gruppo Assalto (159. a 160. Squadriglie) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32quater-t56018#458863Verze : 0
Rad
MOD
Hispano HA-132L
Fiat CR.32quater vyráběný v licenci španělskou firmou Hispano Aviación.
Stroj Hispano HA-132L (C1-328/3-6/24, cn 328) ve zbarvení 16° Gruppo "Cucaracha" je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle). Stroj byl věnován italskému letectvu španělským letectvem v roce 1955 a jedná se o jeden ze dvou dochovaných exemplářů.
Zdroj: materiály muzea
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
vlastní foto
Fiat CR.32quater vyráběný v licenci španělskou firmou Hispano Aviación.
Stroj Hispano HA-132L (C1-328/3-6/24, cn 328) ve zbarvení 16° Gruppo "Cucaracha" je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle). Stroj byl věnován italskému letectvu španělským letectvem v roce 1955 a jedná se o jeden ze dvou dochovaných exemplářů.
Zdroj: materiály muzea
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-32quater-t56018#372161Verze : 0
MART.in
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.