Main Menu
User Menu

Fiat CR.32bis

     
Název:
Name:
Fiat CR.32bis
Originální název:
Original Name:
Fiat CR.32bis
Kategorie:
Category:
bitevní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.07.1937 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.07.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
283 ~ 285
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1400 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1970 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,500 m
Délka:
Length:
7.450 m
Výška:
Height:
2.632 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,12 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
86.69 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A30 RA-bis, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 441 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá kovová Fiat nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh o průměru 2 817 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
368 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 3000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
310 km/h v 3050 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,7 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,43 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m
Dolet:
Range:
780 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem (po 350 nábojích) a
2x kulomet Breda-Safat ráže 7,7, mm v gondolkách nad spodním křídlem (často demontovámny pro snížení hmotnosti).
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Letoun přímé podpory vojsk.
Zdroje:
Sources:
Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN
HPM 6-9/2006
L+K 19-21/1990, Monografie Fiat CR-32 Freccia, M. Ovčáčík
www.aerei-italiani.net
https://www.airwar.ru/enc/fww2/cr32.html
www.alieuomini.it
archiv autora
URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#383208Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-CR-32bis-t56014#383208Version : 0
MOD
Fiat CR.32bis


Zdroj: www.airwar.ru
Fiat CR.32bis -


Fiat CR.32bis - ve službách Německé Luftwafe

ve službách Německé Luftwafe
URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#345614Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-CR-32bis-t56014#345614Version : 0
Ukořistěný Fiat CR.32bis v podobě, v jaké procházel od léta 1937 v SSSR zkouškami u NII-VVS. Původně šlo o italský stroj kódového označení 3-6 a výrobního čísla 431, sloužící u I Gruppa Caccia „La Cucaracha", který padl republikánům do rukou 29. ledna 1937. Letoun byl v Sovětském svazu testován v původní kamufláži, ale se zatřenými povstaleckými výsostnými znaky. Obdržel místo nich znaky sovětské, v podobě rudých pěticípých hvězd.
Fiat CR.32bis -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420768Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-CR-32bis-t56014#420768Version : 0
MOD
Fiat CR.32bis služební číslo (Dienstnummer) Nr. 147 z výzbroje Jagdgeschwader II rakouského vojenského letectva Österreichische Luftstreitkräfte, Wiener Neustadt, začátek roku 1938. Stroj má nátěr hliníkovou barvou, výsostné znaky jsou shora na horním křídle a zdola na křídle spodním. Po anšlusu tento letoun krátce používala skupina I(l)/JG 138 německé Luftwaffe.
Fiat CR.32bis -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420771Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-CR-32bis-t56014#420771Version : 0
MOD
Nějakou dobu po anšlusu sloužily do Luftwaffe zařazené ex-rakouské Fiaty CR.32bis v původním zbarvení, pouze s novými německými výsostnými znaky. Původní rakouská služební čísla (Dienstnummern) byla aplikována na zadní části trupu. Stroj Nr. 149 převzala do stavu stíhací skupina I(l)/JG 138, oficiálně vzniklá 1. dubna 1938 na letišti Wien-Aspern. Stroj byl záhy těžce poškozen při letecké nehodě.
Fiat CR.32bis -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL CZ: https://www.valka.cz/Fiat-CR-32bis-t56014#420772Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Fiat-CR-32bis-t56014#420772Version : 0
MOD