Název: Name: | Fiat CR.32bis | Fiat CR.32bis |
Originální název: Original Name: | Fiat CR.32bis | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | attack aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.07.1937 SA Aeronautica d’Italia, Torino | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.07.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 283 ~ 285 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1936 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1400 kg | 3086 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1970 kg | 4343 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,500 m | 31ft 2,01in |
Délka: Length: | 7.450 m | 24ft 5,31in |
Výška: Height: | 2.632 m | 8ft 7,62in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,12 m2 | 238.1 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 86.69 kg/m2 | 17.76 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat A30 RA-bis, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 441 kW (600 k). Vrtule dvoulistá kovová Fiat nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh o průměru 2 817 mm. | Fiat A30 RA-bis, twelve-cylinder inline vee liquid-cooled engine, rated at 592 hp for take-off, driving two-blade metal Fiat propeller with variable pitch, but only adjustable on the ground, not in flight of 9ft 3.0in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 368 l | 81 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 350 km/h v 3000 m | 217.5 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 310 km/h v 3050 m | 195.7 mph in 10007 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,7 m/s | 1712.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,43 min do 5000 m | 11,43 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 780 km | 484.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem (po 350 nábojích) a 2x kulomet Breda-Safat ráže 7,7, mm v gondolkách nad spodním křídlem (často demontovámny pro snížení hmotnosti). | Two fixed forward firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns in nose mouted, 350 rpg and two fixed forward firing 0.303 inch Breda-SAFAT machine guns mounted in gondolas above the lower wing (a common field modification was to discard the 0.303 inch armament to reduce weight). Bomb racks with ability to carry 220 lb bombload possible: One 220 lb or two 110 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun přímé podpory vojsk. | Close-support fighter version |
Zdroje: Sources: | Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN HPM 6-9/2006 L+K 19-21/1990, Monografie Fiat CR-32 Freccia, M. Ovčáčík www.aerei-italiani.net http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr32.html www.alieuomini.it archiv autora |