Název: Name: | Nieuport N.10 | |
Originální název: Original Name: | Nieuport N.10 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1914-DD.MM.1916 Société anonyme des établissements Nieuport, Issy-les-Moulineaux / DD.MM.1915-DD.MM.191R SA Nieuport-Macchi, Varese / DD.MM.191R-DD.MM.191R Akciová společnost Dux J. A. Meller, Moskva / DD.MM.191R-DD.MM.191R Akciová společnost vzduchoplavectví V. A. Lebeděv, Petrohrad / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1914-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? 240 Nieuport-Macchi | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1-2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 410 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 660 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,9 m | |
Délka: Length: | 7,0 m | |
Výška: Height: | 2,7 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Le Rhône 9C o výkonu 60 kW nebo Le Rhône 9Ja1) o výkonu 82 kW nebo Le Rhône 9Jb1) o výkonu 89 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 146 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3800 m | |
Dolet: Range: | 250 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x 7,7mm kulomet Lewis nebo 8mm Hotchkiss na na různých držácích nad horním křídlem | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) ruské stroje | |
Zdroje: Sources: | Sanger, Ray. Nieuport Aircraft of World War One. The Crowood Press, Ramsbury 2002. ISBN 1-86126-447-X. Bruce, J. M. Nieuport Fighters, Windsock Datafile Special vol.1. Albatros Porductions, Berkhamsted 1993. ISBN 0-948414-54-5. Bruce, J. M. Nieuport 10-12, Windsock Datafile No.68. Albatros Productions, Berkhamsted 1998. ISBN 1-902207-01-7. Cooksley, Peter. Nieuport Fighters in Action, In Action No.167. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1997. ISBN 0-89747-377-9. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. |
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-10-t55765#401090Verze : 0
Aubi
MOD
Fotografie převzaty ze serveru www.earlyaviator.com.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-10-t55765#203913Verze : 0
Reklama
.
Nieuporty 10 (přezdívané Nieuport 18 mq, podle plochy křídel) byly prvními stíhacími letouny italského letectva. Na tomto stroji (vyrobeném v licenci firmou Macchi) se 13. 9. 1915 utkal F. Baracca s rakouským pozorovacím letounem typu Lloyd. Se zaseknutým kulometem však musel z boje odstoupit. Letoun je v barvě materiálu trup, křídla a ocasní plochy jsou olemovány šedohliníkovou barvou. Kromě výsostného označení na SOP, nese letoun ještě národní barvy na motorovém krytu a spodních plochách křídel (bílá je vynechána).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Nieuport N.10 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Baracca, Francesco |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | Ni 387 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 13.09.1915 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Nieuporty 10 (přezdívané Nieuport 18 mq, podle plochy křídel) byly prvními stíhacími letouny italského letectva. Na tomto stroji (vyrobeném v licenci firmou Macchi) se 13. 9. 1915 utkal F. Baracca s rakouským pozorovacím letounem typu Lloyd. Se zaseknutým kulometem však musel z boje odstoupit. Letoun je v barvě materiálu trup, křídla a ocasní plochy jsou olemovány šedohliníkovou barvou. Kromě výsostného označení na SOP, nese letoun ještě národní barvy na motorovém krytu a spodních plochách křídel (bílá je vynechána).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Nieuport N.10 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Baracca, Francesco |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | Ni 387 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 13.09.1915 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-10-t55765#398854Verze : 0
Rad
MOD
.
Nieuport 10 (respektive Nieuport 9, jak byla v Rusku nazývána místní výroba jednomístné verze tohoto francouzského stroje) na němž v období květen-srpen roku 2016 u 19. leteckého oddílu létal nejúspěšnější carský stíhač A. A. Kazakov. Letoun ještě není vybaven synchronizačním zařízením, proto je nouzově vyzbrojen kulometem (zřejmě typu Maxim 1910) před pilotem, jenž míří šikmo vzhůru přes horní okraj okruhu vrtule. Kazakov na tomto stroji dosáhl dvou sestřelů. Letoun létal celý v barvě materiálu. Podle dochované fotografie se však zdá, že neměl kokardy na bocích trupu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Umístění kokard na horní nosné ploše. Kokardy byly shora i zespodu horního křídla (na stejném místě). Na spodním křídle byly kokardy pouze zespodu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Jediné další viditelné označení na letounu. Uprostřed horní části motorového krytu byl carský dvouhlavý orel.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Detail této insignie. Orel je tvořen bílou siluetou v černém kruhu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Nieuport |
Typ letounu | Nieuport N.10 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Kazakov, Alexandr Alexandrovič |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.05.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Nieuport 10 (respektive Nieuport 9, jak byla v Rusku nazývána místní výroba jednomístné verze tohoto francouzského stroje) na němž v období květen-srpen roku 2016 u 19. leteckého oddílu létal nejúspěšnější carský stíhač A. A. Kazakov. Letoun ještě není vybaven synchronizačním zařízením, proto je nouzově vyzbrojen kulometem (zřejmě typu Maxim 1910) před pilotem, jenž míří šikmo vzhůru přes horní okraj okruhu vrtule. Kazakov na tomto stroji dosáhl dvou sestřelů. Letoun létal celý v barvě materiálu. Podle dochované fotografie se však zdá, že neměl kokardy na bocích trupu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Nieuport |
Typ letounu | Nieuport N.10 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Kazakov, Alexandr Alexandrovič |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.05.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Umístění kokard na horní nosné ploše. Kokardy byly shora i zespodu horního křídla (na stejném místě). Na spodním křídle byly kokardy pouze zespodu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Nieuport |
Typ letounu | Nieuport N.10 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Kazakov, Alexandr Alexandrovič |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.05.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Jediné další viditelné označení na letounu. Uprostřed horní části motorového krytu byl carský dvouhlavý orel.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Nieuport |
Typ letounu | Nieuport N.10 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Kazakov, Alexandr Alexandrovič |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.05.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Detail této insignie. Orel je tvořen bílou siluetou v černém kruhu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-10-t55765#569074Verze : 0
Rad
MOD
.
Nieuport 10 C.1 stíhací varianta vzniklá přestavbou dvoumístné verze na jednomístnou. Stroj je vyzbrojen kulometem Lewis nad horní nosnou plochou. Ačkoliv je stroj sériového čísla 237 poměrně dobře fotograficky zdokumentován, bohužel nevíme, u které jednotky letoun sloužil. Letoun je kompletně v barvě materiálu, je však zajímavý kokardami na bocích trupu, které francouzského Nieuporty v tomto období (v letech 1915/16) obvykle nenosily.
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Nieuport |
Typ letounu | Nieuport N.10 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N 237 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Nieuport 10 C.1 stíhací varianta vzniklá přestavbou dvoumístné verze na jednomístnou. Stroj je vyzbrojen kulometem Lewis nad horní nosnou plochou. Ačkoliv je stroj sériového čísla 237 poměrně dobře fotograficky zdokumentován, bohužel nevíme, u které jednotky letoun sloužil. Letoun je kompletně v barvě materiálu, je však zajímavý kokardami na bocích trupu, které francouzského Nieuporty v tomto období (v letech 1915/16) obvykle nenosily.
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-N-10-t55765#611973Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.