Ansaldo SVA.5

     
Název:
Name:
Ansaldo SVA.5 Ansaldo SVA.5
Originální název:
Original Name:
Ansaldo SVA.5
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.19RR Cantieri Aeronautici Ansaldo, Genova /
DD.MM.1917-DD.MM.19RR Cantieri Aeronautici Ansaldo, Torino /
DD.MM.1918-DD.MM.19RR AER fabbrica di aeroplani, Orbassano / 1)
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
několik set / several hundreds
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
680 kg 1499 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
975 kg 2150 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,10 m 29ft 10,26in
Délka:
Length:
8,13 m 26ft 8,07in
Výška:
Height:
2,65 m 8ft 8,32in
Plocha křídla:
Wing Area:
24,20 m2 260.49 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
SPA 6A o výkonu 151 kW/205 k, později 162 kW/220 k SPA 6A, power 202 hp, later 217 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
230 km/h v 500 m 142.9 mph in 1640 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 3000 m 10 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm


3x puma ráže 162 mm
2x .303 in Vickers machine gun


3x 162 mm bomb
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
- vytrvalost: 6 h
- USA testovaly 1 stroj


1) není jisté, zda tato firma nějaké stroje opravdu dokončila
Endurance: 6 hr


1) no completion figures are known
Zdroje:
Sources:
Cattaneo, Giovanni. The S.V.A. (Ansaldo) Scouts, Profile No.61. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Alegi, Gregory. Ansaldo SVA 5, Windsock Datafile 40. Albatros Publications, Berkhamsted 1993. ISBN 0-948414-50-2.
Munson, Kenneth. Bombers, Patrol and Reconnaissance Aircraft 1914-19. Blandford Press, Poole 1977. ISBN 0-7137-0632-8.
Hornát, Jiří. Ansaldo SVA.4 a SVA.5, L+K 1997/08.
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#203801 Verze : 0
.
Ansaldo SVA.5 - S tímto letounem letěl 9. 8. 1918 na Vídeň Tenente (poručík) Francesco Ferrarin, avšak musel se vrátit pro poruchu motoru. Letoun v barvě materiálu, pouze horní plocha horního křídla a VOP je kamuflována tmavě zelenými a červenohnědými hádky na lakovaném podkladě. Detail ukazuje benátského lva ze znaku 87. perutě. Latinský nápis v otevřené knize říká: Pokoj tobě Marku, evangelisto můj.

S tímto letounem letěl 9. 8. 1918 na Vídeň Tenente (poručík) Francesco Ferrarin, avšak musel se vrátit pro poruchu motoru. Letoun v barvě materiálu, pouze horní plocha horního křídla a VOP je kamuflována tmavě zelenými a červenohnědými "hádky" na lakovaném podkladě. Detail ukazuje benátského lva ze znaku 87. perutě. Latinský nápis v otevřené knize říká: "Pokoj tobě Marku, evangelisto můj."
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403029 Verze : 0
.
Ansaldo SVA.5 - Také tento stroj se zúčastnil letákového náletu na Vídeň 9. srpna 1918. Za jeho řízením seděl poručík G. B. Granzarolo. Letoun v barvě materiálu, kýlovka a stabilizátor bílé, výškovka nese stajnou kamufláž jako horní nosná plocha, tedy tmavě zelené a červenohnědé hádky na lakovaném plátně. Letoun má nakresleny na bocích trupu pumové závěsníky, ty však byly během náletu na Vídeň sejmuty.

Také tento stroj se zúčastnil letákového náletu na Vídeň 9. srpna 1918. Za jeho řízením seděl poručík G. B. Granzarolo. Letoun v barvě materiálu, kýlovka a stabilizátor bílé, výškovka nese stajnou kamufláž jako horní nosná plocha, tedy tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném plátně. Letoun má nakresleny na bocích trupu pumové závěsníky, ty však byly během náletu na Vídeň sejmuty.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403032 Verze : 0
.
Ansaldo SVA.5 - S tímto strojem odstartoval dne 9. 8. 1918 na Vídeň poručík Aldo Finzi. Stroj je vybaven lomeným čelním štítkem, a je v barvě materiálu (trup v barvě lakované překližky), nosné a ocasní plochy v barvě lakovaného plátna. Krycí plechy motoru, vzpěry a podvozkové nohy v barvě kovu. Na horní ploše horního křídle naneseny tmavě zelené a červenohnědé hádky na lakovaném podkladě. Kýlovka a VOP zelená (podle svědectví pilota Nella Maraniho, jenž se strojem také létal), bílá číslice 5 na VOP je jednou napsána tak, aby byla čitelná po směru letu a podruhé proti směru. Na spodních plochách nosných ploch červené a zelené konce křídel, jakožto výsostné označení.

S tímto strojem odstartoval dne 9. 8. 1918 na Vídeň poručík Aldo Finzi. Stroj je vybaven lomeným čelním štítkem, a je v barvě materiálu (trup v barvě lakované překližky), nosné a ocasní plochy v barvě lakovaného plátna. Krycí plechy motoru, vzpěry a podvozkové nohy v barvě kovu. Na horní ploše horního křídle naneseny tmavě zelené a červenohnědé "hádky" na lakovaném podkladě. Kýlovka a VOP zelená (podle svědectví pilota Nella Maraniho, jenž se strojem také létal), bílá číslice 5 na VOP je jednou napsána tak, aby byla čitelná po směru letu a podruhé proti směru. Na spodních plochách nosných ploch červené a zelené konce křídel, jakožto výsostné označení.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Ansaldo SVA.5 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403035 Verze : 0
.
Ansaldo SVA.5 - Ansaldo S.V.A. 5, které se 9. 8. 1918 zúčastnil letákového náletu na Vídeň. Letoun v barvě materiálu, horní plocha křídla nese na lakovaném povrchu hádky tmavě zelené a červenohnědé barvy. Kýlovka a VOP nese množství červených hvězdiček (takto bylo označeno více strojů, patrně jeden roj). Letoun je zajímavý patkami ukotvení mezikřídelních vzpěr do trupu v barvách italské trikolory a absentujícím zaměřovačem před kabinou.

Ansaldo S.V.A. 5, které se 9. 8. 1918 zúčastnil letákového náletu na Vídeň. Letoun v barvě materiálu, horní plocha křídla nese na lakovaném povrchu "hádky" tmavě zelené a červenohnědé barvy. Kýlovka a VOP nese množství červených hvězdiček (takto bylo označeno více strojů, patrně jeden roj). Letoun je zajímavý patkami ukotvení mezikřídelních vzpěr do trupu v barvách italské trikolory a absentujícím zaměřovačem před kabinou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#403489 Verze : 0
Fotografie převzaty ze serveru www.earlyaviator.com.
Ansaldo SVA.5 -


Ansaldo SVA.5 -


URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#203802 Verze : 0
Ansaldo S.V.A.5 (11721) na kterém létal poručík Giordano Bruno Granzarolo a který se zúčastnil letákového náletu na Vídeň 9.8.1918.
Náletu se zúčastnily stroje 87. eskadry (87ª Squadriglia Aeroplani "Serenissima").
Dnes je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).


Zdroj: materiály muzea
Ansaldo SVA.5 - vlastní foto

vlastní foto
Ansaldo SVA.5 - vlastní foto

vlastní foto
Ansaldo SVA.5 - vlastní foto

vlastní foto
Ansaldo SVA.5 - vlastní foto

vlastní foto
Ansaldo SVA.5 - vlastní foto

vlastní foto
Ansaldo SVA.5 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Ansaldo-SVA-5-t55743#372097 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více