Název: Name: | Boeing Model 100 | |
Originální název: Original Name: | Boeing Model 100 | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.10.1929 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 819 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1225 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.14 m | |
Délka: Length: | 6.12 m | |
Výška: Height: | 2.92 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.14 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 57,359 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1340-17 Wasp, vzduchem chlazený přeplňovaný hvězdicový devítiválec o výkonu 317 kW v h= 1 829 m. Vrtule dvoulistá kovová | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 215 - 405 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 267.2 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 225.3 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7315 m | |
Dolet: Range: | 965.6 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Jeden ze čtyř vyrobených byl používán jako demonstrátor, tzn. předváděcí letoun a právě tento byl později prodán do Japonska, kde jej zkoušelo námořní letectvo jako AXB1 | |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Profile Publications No. 27, The Boeing F4B-4, Aircraft in Profile, Doubleday, 1969, No. ISBN Aerofiles.com. Boeing www.museumofflight.org de.wikipedia.org avia.russian.ee http://www.vectorsite.net/Yap12_1b.jpg http://www.aerofiles.com/_boe2.html http://www.airwar.ru/enc/fww1/f4b.html http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/bop12e.htm http://www.curtisswright.com/history/1934-1941.asp http://www.kensaviation.com/F4B.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Boeing-100-t55658#203603Verze : 0
Vláďa
MOD
Boeing Model 100 byla civilní varianta stíhače F4B-1. Hlavním rozdílem bylo samozřejmě odstranění vojenského vybavení a zástavba palivové nádrže do středu horního křídla.
Postaveny byly čtyři stroje, první z nich (c/n 1142) vzlétl 1. dubna 1929 a byl dodán Úřadu pro dopravní letectví 7. června 1929 s vládní registrací NS21. Druhý, NX872H, byl prodán firmě Pratt & Whitney a sloužil k testům motorů. Kromě variant původního R-1340 Wasp létal také s R-985 Wasp Jr., R-1535 Twin Wasp a R-1690 Hornet.
Později byl prodán kaskadérovi Milo Burchamovi, který ho s novou registrací NC872H používal mezi lety 1933-1941. To již byl výrazně upraven, plátno na blocích trupu nahradil plech, podvozek byl zakapotován a dostal nízkotlaké pneumatiky. Původní šedo-zelené boeingovské zbarvení vystřídalo nové červeno-modro-stříbrné. Později se poškozený dostal do vlastnictví Paula Mantze, který ho použil např. ve filmu Task Force, upravený tak, aby připomínal dvoumístný Curtiss F8C-2 Helldiver. V roce 1968 byl prodán v aukci a znovu přestavěn, pak byl vlastněn testovacím pilotem Boeingu Lewem Mallickem, dostal motor Wasp Jr. a létal v barvách P-12 95. stíhací letky. V roce 1986 byl věnován Museum of Flight v Seattlu.
Třetí stroj, c/n 1144, prodělal podobnou kariéru a létal snad se všemi variantami registrace (873H, C873H, NR873H...). Nejprve sloužil v továrních barvách jako zkušební stroj a demonstrátor, poté v Boeingově aeronautické škole v Oaklandu jako cvičný. V roce 1936 byl koupen Mantzem a létal na show až do 70. let. Po válce stejně jako předchozí stroj dostal motor Wasp Jr. a zbarvení F4B-1 VF-5B Red Rippers. V roce 1985 byl prodán do Weeks Aviation Museum v Miami. V roce 1992 na něj během hurikánu Andrew spadla střecha hangáru, později by ale opět zletuschopněn.
Čtvrtý stroj, s registrací NX874H, byl také používán jako tovární demonstrátor, a v roce 1931 dočasně dostal označení Model 100D, když byl předváděn ve snaze získat zakázku na exportní verzi P-12D. Dostal kvůli tomu kryt motoru typu Townend, podvozek a vybavení jako P-12D, křídla ale zůstala původní. Později byl prodán společnosti Mitsui do Japonska, kde mizí.
Podoba druhého stroje z doby, kdy s ním na leteckých dnech létal kaskadér Milo Burcham.
Postaveny byly čtyři stroje, první z nich (c/n 1142) vzlétl 1. dubna 1929 a byl dodán Úřadu pro dopravní letectví 7. června 1929 s vládní registrací NS21. Druhý, NX872H, byl prodán firmě Pratt & Whitney a sloužil k testům motorů. Kromě variant původního R-1340 Wasp létal také s R-985 Wasp Jr., R-1535 Twin Wasp a R-1690 Hornet.
Později byl prodán kaskadérovi Milo Burchamovi, který ho s novou registrací NC872H používal mezi lety 1933-1941. To již byl výrazně upraven, plátno na blocích trupu nahradil plech, podvozek byl zakapotován a dostal nízkotlaké pneumatiky. Původní šedo-zelené boeingovské zbarvení vystřídalo nové červeno-modro-stříbrné. Později se poškozený dostal do vlastnictví Paula Mantze, který ho použil např. ve filmu Task Force, upravený tak, aby připomínal dvoumístný Curtiss F8C-2 Helldiver. V roce 1968 byl prodán v aukci a znovu přestavěn, pak byl vlastněn testovacím pilotem Boeingu Lewem Mallickem, dostal motor Wasp Jr. a létal v barvách P-12 95. stíhací letky. V roce 1986 byl věnován Museum of Flight v Seattlu.
Třetí stroj, c/n 1144, prodělal podobnou kariéru a létal snad se všemi variantami registrace (873H, C873H, NR873H...). Nejprve sloužil v továrních barvách jako zkušební stroj a demonstrátor, poté v Boeingově aeronautické škole v Oaklandu jako cvičný. V roce 1936 byl koupen Mantzem a létal na show až do 70. let. Po válce stejně jako předchozí stroj dostal motor Wasp Jr. a zbarvení F4B-1 VF-5B Red Rippers. V roce 1985 byl prodán do Weeks Aviation Museum v Miami. V roce 1992 na něj během hurikánu Andrew spadla střecha hangáru, později by ale opět zletuschopněn.
Čtvrtý stroj, s registrací NX874H, byl také používán jako tovární demonstrátor, a v roce 1931 dočasně dostal označení Model 100D, když byl předváděn ve snaze získat zakázku na exportní verzi P-12D. Dostal kvůli tomu kryt motoru typu Townend, podvozek a vybavení jako P-12D, křídla ale zůstala původní. Později byl prodán společnosti Mitsui do Japonska, kde mizí.
Období | - |
Výrobce | Boeing |
Typ letounu | Boeing 100 |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 1143 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | NC872H |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Podoba druhého stroje z doby, kdy s ním na leteckých dnech létal kaskadér Milo Burcham.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-100-t55658#420127Verze : 1
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.