Základní data:
Marking:
Historie letounu:
Poznámka:
Přestavěn z Š-328F původně určeného pro Finsko
Typ letounu: | Š-328 |
Sériové číslo: | Š-328.13 |
Trupové označení: | - |
Datum dodání: | 1934 |
Období služby: | 1934-? |
Určení: | Lehký bombardér |
Motor: | Avia Vr-36 - 1934 |
Speciální vybavení, modernizace a úpravy: | |
Marking:
Horní plochy: | Khaki (1934) |
Spodní plochy: | Světlá šedá (1934) |
Výsostné znaky letounu na trupu: | Standartní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem na svislé ocasní ploše |
Výsostné znaky letounu na horní straně křídla: | Standartní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem |
Výsostné znaky letounu na spodní straně křídla: | Standartní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem |
Speciální označení na trupu: | – |
Speciální označení na horní straně křídla: | – |
Speciální označení na spodní straně křídla: | - |
Výroční a příležitostné zbarvení: | - |
Historie letounu:
Poznámka:
Přestavěn z Š-328F původně určeného pro Finsko
URL : https://www.valka.cz/S-328-13-t55440#203260Verze : 0
Letoun létal z označením S-69 u Slovenských vzdušných zbraní (SVZ). V letech 1939-1940 náležel Letce 12, po reorganizaci Letce 2, přičemž působil z letiště Spišská Nová Ves.
Poté co prodělal nehodu, byl v dubnu 1940 přidělen Letce 13 v Piešťanech pro udržovací lety. V roce 1942 sloužil k výcviku ve Škole pro důstojníky letectva v záloze v Trenčianskych Biskupiciach. Po přemístění školy na letiště Tri Duby, zde byl přemístěn, přičemž mu byly odstraněny všechny žluté prvky, kromě krytu motoru a jedné třetiny spodní plochy křídla. Zde působil až do povstání. Během SNP byl zařazen do Kombinovaná letky, kde dál létal s původními výsostnými znaky SVZ. Až do svého zničení střepinami bomb dne 10. září 1944 operoval převážně v prostoru Nováky - Prievidza - Nitra.
Zdroj:
Rajninec, Juraj 1997: Slovenské letectvo 1939/1944 1. Bratislava. ISBN: 80-968073-2-3.
Zdroj:
L+K 11/1985
Jediný známý letouvý záběr na letoun
Zdroj:
L+K 12/1985
Poté co prodělal nehodu, byl v dubnu 1940 přidělen Letce 13 v Piešťanech pro udržovací lety. V roce 1942 sloužil k výcviku ve Škole pro důstojníky letectva v záloze v Trenčianskych Biskupiciach. Po přemístění školy na letiště Tri Duby, zde byl přemístěn, přičemž mu byly odstraněny všechny žluté prvky, kromě krytu motoru a jedné třetiny spodní plochy křídla. Zde působil až do povstání. Během SNP byl zařazen do Kombinovaná letky, kde dál létal s původními výsostnými znaky SVZ. Až do svého zničení střepinami bomb dne 10. září 1944 operoval převážně v prostoru Nováky - Prievidza - Nitra.
Zdroj:
Rajninec, Juraj 1997: Slovenské letectvo 1939/1944 1. Bratislava. ISBN: 80-968073-2-3.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
L+K 11/1985
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jediný známý letouvý záběr na letoun
Zdroj:
L+K 12/1985
URL : https://www.valka.cz/S-328-13-t55440#527986Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.