Main Menu
User Menu

Focke-Wulf Fw 190 A-2

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-2
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.10.1941-DD.08.1942 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.10.1941-DD.09.1942 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben /
DD.08.1941-DD.08.1942 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
DD.05.1942-DD.08.1942 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1941-DD.09.1942 (Fw 190 A-2 + Fw 190 A-3) z toho / from that:
DD.10.1941-DD.08.1942 Focke-Wulf
DD.10.1941-DD.09.1942 AGO
DD.08.1941-DD.08.1942 Arado
DD.05.1942-DD.08.1942 Fieseler
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
952 (Fw 190 A-2 + Fw 190 A-3):
Focke-Wulf: 360
AGO: 240
Arado: 332
Fieseler: 20
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2700 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3790 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,51 m
Délka:
Length:
8,80 m
Výška:
Height:
3,95 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 801 C-2
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1177 kW (1600 PS)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
630 km/h v 6100 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
570 km/h v 6100 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9600 m
Dolet:
Range:
810 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla)
2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Umrüstbausätze:
Fw 190 A-2/U1 - s autopilotem PKS 11 (prototyp W.Nr.: 315 / CM+CN)
Fw 190 A-2/U3 - částečně pancéřovaný bitevní letoun (vyrobeno 12 kusů přestavbou z Fw 190 A-1 a Fw 190 A-3)
Fw 190 A-2/U4 - průzkumný letoun se dvěma kamerami Rb 12,5/7x9
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-2-t54914#386019Verze : 0
MOD
Focke-Wulf Fw 190 A-2 vzniknul modifikací a úpravou letounu Fw 190 A-1. Oproti němu měl konstrukci křídla zesílenou přidáním druhého nosníku a jeho profil byl upraven (ztenčen) pro použití při větších rychlostech. Pilotní kabina letounu byla vybavena pancéřovým čelním štítkem a došlo k překonstruování bočního pančéřování kabiny. Pancéřová přepážka za kabinou byla zesílena a poskytovala nyní ochranu proti projektilům do ráže 12,7 mm. První letouny Fw 190 A-2 byly k jednotkám dodávány od srpna 1941 a postupně nahradily předchozí verzi Fw 190 A-1. Sériová výroba čítající 425 kusů byla ukončena v lednu 1942.
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-2-t54914#202658Verze : 0
Fw 190 A-2 ("rudá 13") z výzbroje 5./JG 26, patrně na letišti v severní Francii, 1942.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-2 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-2-t54914#402079Verze : 0
MOD