Focke-Wulf Fw 190 A-1

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-1 Focke-Wulf Fw 190 A-1
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1941-DD.10.1941 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1941-DD.10.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
102 (W.Nr.: 0110001-0110102)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2522 kg 5560 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3775 kg 8322 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,51 m 34ft 5,77in
Délka:
Length:
8,80 m 28ft 10,45in
Výška:
Height:
3,95 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2 196.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 801 C-1
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1147 kW (1560 PS)
BMW 801 C-1
- two-row radial
- number of cylinders: 14
- take-off power output: 1,539 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l 115 Imp gal / 138 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
630 km/h v 6100 m 392 mph in 20013 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
570 km/h v 6100 m 354 mph in 20013 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15 m/s 2953 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,7 min do 6000 m 7,7 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9600 m 31496 ft
Dolet:
Range:
810 km 503 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v kořeni křídla)
2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)
2x 7,92mm MG 17 machine-guns (in the fuselage)
2x 7,92mm MG 17 machine-guns (in the wing root)
2x 20mm MG FF/M cannons (in the outboard wing)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-1-t54913#386012 Verze : 0
Focke-Wulf Fw 190 A-1 byl vylepšenou verzí Fw 190 A-0 zdokonalenou na základě zkušeností z testů u Eprobungsstaffel 190. Letoun měl zesílenou konstrukci křídla a posílenou výzbroj dvojicí kanonů MG 151/20 ve vnější části křídla. Stejně jako u Fw 190 A-0 přetrvávaly nadále problémy s chlazením motoru BMW 801 C-1.
První letouny byly vyráběny od května 1941 a po krátkém testování u Erprobungsstaffel 190 byly postupně předávány k 6./JG 26, která na ně byla postupně přezbrojena. Její piloti se s letouny Fw 190 A-1 zúčastnili bojů pro Britům nad Francií a dosáhli velmi dobrých výsledků. V průběhu bojů se ale projevila další vrozená vada letounů Fw 190 - kvůli krátkému rozpětí křídla ztrácely při letu nad 5000 metrů své dobré letové vlastnosti. Tato vada nebyla nikdy uspokojivě vyřešena (určitým způsobem ji svými prodlouženými křídly dokázal překonat až Ta 152, který ale přišel příliš pozdě). Letouny Fw 190 A-1 byly postupně od září 1941 nahrazovány letouny Fw 190 A-2 přičemž sériová výroba byla ukončena v říjnu 1941 a obsáhla 102 letounů.


Zdroje
www.topsid.com
www.wikipedia.org
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-1-t54913#202657 Verze : 0
Fw 190 A-1 zachycený během zkoušek u Erprobungsstaffel 190.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-1 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-1-t54913#387083 Verze : 0
V listopadu 1941 byl malý počet letounů Fw 190 A-1 přesunut k II./JG 54 ke zkušebnímu nasazení na východní frontě.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-1 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-1-t54913#402080 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více