Název: Name: | Focke-Wulf Fw 190 A-1 | |
Originální název: Original Name: | Focke-Wulf Fw 190 A-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.05.1941-DD.10.1941 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen / | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1941-DD.10.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 102 (W.Nr.: 0110001-0110102) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2522 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3775 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,51 m | |
Délka: Length: | 8,80 m | |
Výška: Height: | 3,95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW 801 C-1 - dvouhvězdicový - počet válců: 14 - vzletový výkon: 1147 kW (1560 PS) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 524 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 630 km/h v 6100 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 570 km/h v 6100 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,7 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9600 m | |
Dolet: Range: | 810 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu) 2x 7,92mm kulomet MG 17 (v kořeni křídla) 2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998 Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9 Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976 Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994 Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003 |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-1-t54913#386012Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Focke-Wulf Fw 190 A-1 byl vylepšenou verzí Fw 190 A-0 zdokonalenou na základě zkušeností z testů u Eprobungsstaffel 190. Letoun měl zesílenou konstrukci křídla a posílenou výzbroj dvojicí kanonů MG 151/20 ve vnější části křídla. Stejně jako u Fw 190 A-0 přetrvávaly nadále problémy s chlazením motoru BMW 801 C-1.
První letouny byly vyráběny od května 1941 a po krátkém testování u Erprobungsstaffel 190 byly postupně předávány k 6./JG 26, která na ně byla postupně přezbrojena. Její piloti se s letouny Fw 190 A-1 zúčastnili bojů pro Britům nad Francií a dosáhli velmi dobrých výsledků. V průběhu bojů se ale projevila další vrozená vada letounů Fw 190 - kvůli krátkému rozpětí křídla ztrácely při letu nad 5000 metrů své dobré letové vlastnosti. Tato vada nebyla nikdy uspokojivě vyřešena (určitým způsobem ji svými prodlouženými křídly dokázal překonat až Ta 152, který ale přišel příliš pozdě). Letouny Fw 190 A-1 byly postupně od září 1941 nahrazovány letouny Fw 190 A-2 přičemž sériová výroba byla ukončena v říjnu 1941 a obsáhla 102 letounů.
Zdroje
www.topsid.com
www.wikipedia.org
Archiv autora
První letouny byly vyráběny od května 1941 a po krátkém testování u Erprobungsstaffel 190 byly postupně předávány k 6./JG 26, která na ně byla postupně přezbrojena. Její piloti se s letouny Fw 190 A-1 zúčastnili bojů pro Britům nad Francií a dosáhli velmi dobrých výsledků. V průběhu bojů se ale projevila další vrozená vada letounů Fw 190 - kvůli krátkému rozpětí křídla ztrácely při letu nad 5000 metrů své dobré letové vlastnosti. Tato vada nebyla nikdy uspokojivě vyřešena (určitým způsobem ji svými prodlouženými křídly dokázal překonat až Ta 152, který ale přišel příliš pozdě). Letouny Fw 190 A-1 byly postupně od září 1941 nahrazovány letouny Fw 190 A-2 přičemž sériová výroba byla ukončena v říjnu 1941 a obsáhla 102 letounů.
Zdroje
www.topsid.com
www.wikipedia.org
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-1-t54913#202657Verze : 0
Fw 190 A-1 zachycený během zkoušek u Erprobungsstaffel 190.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-1-t54913#387083Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
V listopadu 1941 byl malý počet letounů Fw 190 A-1 přesunut k II./JG 54 ke zkušebnímu nasazení na východní frontě.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Focke-Wulf Fw 190 A-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-1-t54913#402080Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.