Focke-Wulf Fw 190 A-0

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-0 Focke-Wulf Fw 190 A-0
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 190 A-0
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1940-DD.12.1940 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1940-DD.12.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
28 (W.Nr.: 0008-0035)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2500 kg 5512 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3489 kg 7692 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,51 m 34ft 5,77in
Délka:
Length:
8,80 m 28ft 10,45in
Výška:
Height:
3,95 m 12ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,901) m2 196.981) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW 801 C-0
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1147 kW (1560 PS)
BMW 801 C-0
- two-row radial
- number of cylinders: 14
- take-off power output: 1539 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
524 l 115 Imp gal / 138 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
630 km/h v 6100 m 392 mph in 20013 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14 m/s 2756 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9600 m 31496 ft
Dolet:
Range:
810 km 503 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu)
2x 7,92mm kulomet MG 17 (v kořeni křídla)
2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle)
2x 7,92mm MG 17 machine-gun (in the fuselage)
2x 7,92mm MG 17 machine-gun (in the wing root)
2x 20mm MG FF/M cannon (in the outboard wing)
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) letouny W.Nr.: 0008-0014, letouny 0015-0035: 18,30 m2 1) aircraft W.Nr.: 0008-0014, aircraft 0015-0035: 196.98 ft2
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976
Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-0-t54912#386010 Verze : 0
Stíhací letoun Focke-Wulf Fw 190 A-0 představuje první předsériovou skupinu letounů Fw-190 určenou pro polní testování a zahrnující celkem 28 letounů (26 předáno k testování, dva použity pro pozemní statické lámací testy) včetně prototypů V6 a V7. Letouny byly vybaveny motory BMW 801 C-0 (prvních 10 letounů včetně prototypů) a následně i BMW 801 C-1 (postupně na ně mimo nově postavených letounů byly v dubnu 1941 upraveny i letouny s motory BMW 801 C-0) a jejich výzbroj byla tvořena čtyřmi kulomety MG 17 ráže 7,62 mm (dva kulomety nad motorem, dva v kořenech křídel).


Letouny byly pro účely polních testů předány v únoru 1941 do výzbroje Eprobungsstaffel 190 umístěné v Rechlinu. Zde byly testovány nejen zkušebními piloty firmy Focke-Wulf ale také frontovými letci, kteří měli nový letoun posoudit z hlediska možného frontového nasazení. Tyto testy prokázaly velmi dobrou obratnost a ovladatelnost letounu ale zároveň prokázala řadu nedostatků. Nejvíce kritizovaným se stala nedokonalá konstrukce chladiče, která při dlouhodobé zátěži způsobovala velmi rychlé zahřívání motoru (tato vada byla opravena až u verze A-3 kdy byl mezi chladič a vrtulový kužel namontován lopatkový ventilátor pevně spřažený s vrtulovým hřídelem) a nemožnost odhodit překryt kabiny při rychlostech nad 400 km/h (překryt bylo při odsouvání nutné pomocí pantíku v horní části mírně ohnout aby kopíroval vodící kolejnice, při překročení rychlosti 400 km/h obvykle tlak vzduchu v kabině zabránil jejímu ohnutí, odsunutí a odhození). Zejména druhé závadě nebyla zpočátku věnována pozornost ale poté co jeden z pilotů díky této závadě zahynul (6.vyrobený letoun, květen 1941, překročení mezních úhlů náběhu) byla do celého mechanismu namontována malá pyropatrona, která celý překryt samočině odhodila.


Testy letounů v rámci Eprobungsstaffel 190 byly ukončeny v červnu 1941 a vyrobené letouny byly předány zpět do továrny, kde byly letouny přestavěny na standard Fw 190 A-1.



Zdroje:
www.topsid.com
www.wikipedia.org
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-0-t54912#202655 Verze : 0
Fw 190 A-0/U4 (W.Nr. 0022 a 0023) při zkouškách s podvěšenou pumovou výzbrojí.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-0 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-0-t54912#387079 Verze : 0
Fw 190 A-0 (W.Nr. 0024, SB+ID) po opuštění výrobní linky.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 190 A-0 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-0-t54912#387081 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více