Main Menu
User Menu

Vought V-143

     
Název:
Name:
Vought V-143
Originální název:
Original Name:
Vought V-143
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1937 Chance-Vought Division of United Aircraft Corp., East Hartford, Connecticut
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
29.03.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1524 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1982 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,210 m
Délka:
Length:
7,930 m
Výška:
Height:
2,850 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,37 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
114,10 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1535-A5G Twin Waps Jr o vzletovém výkonu 615 kW, 560 kW v h= 2 750 m.
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 900 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
424 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
480 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
391 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,22 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9333 m
Dolet:
Range:
1300 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1533 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,62 mm
Pumová zátěž: 4x 12 kg pod křídly
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letoun byl neúspěšně nabízen argentinskému letectvu, v květnu 1937 byly provedeny úpravy, které měly zlepšit stabilitu letounu, zadní část nyní připomínala letoun SB2U-1 a byl namontován motor Pratt & Whitney R-1535-SB4G. USAAC upravený prototyp znovu zkoušelo, ale 18. června 1937 jej znovu odmítlo.
V době, kdy japonské námořní letectvo hledalo letoun s dlouhým doletem zkoušelo tento letoun pod označením AXV1. Letoun byl v Japonsku zkoušen, ale porovnávací testy zjistily, že Micubiši A5M4 je nadřazen tomuto letounu ve všech ohledech, vyjma doletu.
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
http://www.aerofiles.com/_vot.html
www.vought.com
http://www.aviastar.org/air/usa/vought_v-143.php
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Vought-V-143-t54894#202591Verze : 0
MOD
Fotografie
Zdroj uveden výše
Vought V-143 -


Vought V-143 -


Vought V-143 -


Vought V-143 -


URL : https://www.valka.cz/Vought-V-143-t54894#202592Verze : 0
MOD