Název: Name: | Vickers F.B.19 Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Vickers F.B.19 Mk.I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1916-DD.MM.191R Vickers Ltd. (Aviation Department), Weybridge / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1916-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 50 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 408 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 674 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7.32 m | |
Délka: Length: | 5.54 m | |
Výška: Height: | 2.51 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 19.97 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome 9B o výkonu 75 kW nebo Le Rhône 9Ja o výkonu 82 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 164.2 km/h v 3048 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4572 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1. Munson, Kenneth. Aircraft of World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. |
URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-19-Mk-I-Bullet-t54892#377651Verze : 0
Aubi
MOD
Zdroj: https://avia.russian.ee/
Zdroj: https://wmilitary.neurok.ru/
Zdroj: https://wmilitary.neurok.ru/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-19-Mk-I-Bullet-t54892#202587Verze : 0
V srpnu 1916 vytvořil George H. Challenger typ F.B.19 jako rozvinutí neúspěšného stíhače E.S.1. V počáteční podobě šlo o jednopříhradový dvouplošník se shodnou délkou křídel a bez stupnění. Výzbroj F.B.19 Bullet (jméno zdědil po E.S.1) tvořil kulomet Vickers umístěný ve vaně na levém boku trupu, synchronizovaný Challengerovým synchronizátorem a střílející skrz otvor v kapotě motoru. Původně měl motor Gnome, poté Le Rhone v užším krytu a také dostal malou opěrku hlavy za kokpit. Tato podoba se dostala do sériové výroby, nejprve bylo postaveno šest strojů, které byly nasazeny k provozním testům u perutí ve Francii. Provozní testy nedopadly dobře a typ byl prohlášen za nevhodný pro panující podmínky na bojišti. Kritizován byl hlavně špatný výhled z letadla, způsobený jeho baňatým trupem i horním křídlem. Jeden stroj byl předveden na turné po Petrohradu, Moskvě, Kyjevě a Tiflisu, a ruská vláda, které byl již předtím předveden E.S.2, objednala cca 30 strojů. Všechny stroje ale zůstaly ještě v bednách v Archangelsku, když přišla revoluce, a nebyly pravděpodobně carským letectvem nikdy použity. Část jich byla později zničena v přístavu britským námořnictvem, ale v prosinci 1920 bylo osm z nich v rukou rudého letectva, o rok později jich bylo v provozu dokonce 22. Kromě 3. oddílu Stíhací eskadrily v Kyjevě jednotlivé kusy sloužily u 2. oddílu Divize vzdušných korabů, stíhací eskadrily v Moskvě a několika leteckých škol. V roce 1924 bylo po jednom stroji u 2. samostatného průzkumného leteckého oddílu, 1. vojenské letecké školy, Akademie VVF a Cvičné eskadrily.
Mezitím bylo kromě cca 50 původních strojů, nyní označených Mk.I, postaveno také 12 F.B.19 Mk.II, objednaných v listopadu 1916 a lišících se výkonnějšími motory Le Rhone nebo Clerget a hlavně upraveným horním křídlem, které bylo posunuto vpřed.
F.B.19 byl pravděpodobně krátce používán 11. perutí RFC, po rozhodnutí nenasadit ho na západní frontě obdržela v červnu 1917 pět strojů 111. peruť RFC v Palestině, další stroje obou verzí dostaly 17. a 47. peruť v Makedonii. Ani na těchto bojištích se F.B.19 příliš nepředvedly. Zbytek byl předán různým perutím Home Defence a výcvikovým.
Zdroj:
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1.
Munson, Kenneth. Aircraft of World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
www.aviastar.org
Mezitím bylo kromě cca 50 původních strojů, nyní označených Mk.I, postaveno také 12 F.B.19 Mk.II, objednaných v listopadu 1916 a lišících se výkonnějšími motory Le Rhone nebo Clerget a hlavně upraveným horním křídlem, které bylo posunuto vpřed.
F.B.19 byl pravděpodobně krátce používán 11. perutí RFC, po rozhodnutí nenasadit ho na západní frontě obdržela v červnu 1917 pět strojů 111. peruť RFC v Palestině, další stroje obou verzí dostaly 17. a 47. peruť v Makedonii. Ani na těchto bojištích se F.B.19 příliš nepředvedly. Zbytek byl předán různým perutím Home Defence a výcvikovým.
Zdroj:
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1.
Munson, Kenneth. Aircraft of World War I. Ian Allan, London 1967. ISBN 0-7110-0356-4.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-19-Mk-I-Bullet-t54892#377673Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.