Vickers F.B.5 Gunbus

     
Název:
Name:
Vickers F.B.5 Gunbus Vickers F.B.5 Gunbus
Originální název:
Original Name:
Vickers F.B.5 Gunbus
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1914-DD.MM.1918 Vickers Ltd (Aviation Department), Crayford a Bexleyheath /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme Darracq et Cie, Suresnes
DD.MM.1917-DD.MM.191R Tøjhusværkstederne, København
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1914-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
119 Vickers
75 Darracq
12 Tojhus
První vzlet:
Maiden Flight:
17.07.1914
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
553 kg 1220 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
934 kg 2060 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.13 m 36ft 6in
Délka:
Length:
8.28 m 27ft 2in
Výška:
Height:
3.35 m 11ft
Plocha křídla:
Wing Area:
35.49 m2 382 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome Monosoupape o výkonu 75 kW
dřevěná dvoulistá vrtule V2052
Gnome Monosoupape, power 100 hp
two-blade wooden propeller V2052
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
112.7 km/h v 1524 m 70 mph in 5000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
96.6 km/h v ? m 60 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
16 min do 1524 m 16 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2743 m 9000 ft
Dolet:
Range:
402.3 km 250 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý 7,7 kulomet Lewis (na prvních strojích Vickers) v předním kokpitu
1x 7,7 mm puška Lee-Enfield
1x flexible .303 Lewis (early machines Vickers) machine gun in the front
1x .303 Lee-Enfield service rifle
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. Vickers FB5, Windstock Datafile 56. Albatros Productions, Berkhamsted 1996. ISBN 0-948414-75-8.
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 85177 815 1.
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fb5.html

Vickers F.B.5 Gunbus - F.B.5 2341, původně objednaný pro RNAS jako 866, ve Farnborough. Na přídi má nápis Bombay No.1, protože je jedním ze strojů věnovaných tímto městem. 2341 pravděpodobně neopustil Anglii a létal u Reserve Squadron No.14 v Cattericku.

F.B.5 2341, původně objednaný pro RNAS jako 866, ve Farnborough. Na přídi má nápis Bombay No.1, protože je jedním ze strojů věnovaných tímto městem. 2341 pravděpodobně neopustil Anglii a létal u Reserve Squadron No.14 v Cattericku.
Vickers F.B.5 Gunbus -


URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-5-Gunbus-t54889#377552 Verze : 1
.
Vickers F.B.5 Gunbus - Vickers F.B.Gunbus s. č. 2341, stroj sloužil u některé z výcvikových perutí v Anglii, bojově patrně nikdy nebyl nasazen. Na žádné fotografii nebyl také zachycen s namontovanou výzbrojí. Podoba bokorysu zachycuje pozdější podobu letounu, kdy byla část trupové gondoly natřena khaki barvou PC 10, jinak stroj létal v barvě materiálu. Z trupové gondoly již zmizel darovací nápis Bombay No.1, na druhou stranu však spolu s nápisem zmizel i znak Overseas Clubu na směrovce, který je na bokorysu zachycen. Sériové číslo bylo ve skutečnosti jiným fontem, číslice byly tučnější a roztažené na celou šířku kýlovky.

Vickers F.B.Gunbus s. č. 2341, stroj sloužil u některé z výcvikových perutí v Anglii, bojově patrně nikdy nebyl nasazen. Na žádné fotografii nebyl také zachycen s namontovanou výzbrojí. Podoba bokorysu zachycuje pozdější podobu letounu, kdy byla část trupové gondoly natřena khaki barvou PC 10, jinak stroj létal v barvě materiálu. Z trupové gondoly již zmizel darovací nápis "Bombay No.1", na druhou stranu však spolu s nápisem zmizel i znak Overseas Clubu na směrovce, který je na bokorysu zachycen. Sériové číslo bylo ve skutečnosti jiným fontem, číslice byly tučnější a roztažené na celou šířku kýlovky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Vickers F.B.5 Gunbus -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-5-Gunbus-t54889#569088 Verze : 0
Zdroj: http://www.theaerodrome.com/
Zdroj: http://www.century-of-flight.freeola.com/


664 - prototyp E.F.B.5, s původní oblou náběžnou hranou ocasních ploch.
Druhá fotografie - jeden ze strojů, který dostal nový podvozek, zavedený na F.B.9.
Vickers F.B.5 Gunbus -


Vickers F.B.5 Gunbus -


URL : https://www.valka.cz/Vickers-F-B-5-Gunbus-t54889#202576 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více