Mikojan-Gurevič MiG-29UBS [kód NATO: Fulcrum-B]
Mikoyan-Gurevich MiG-29UBS / Микоян-Гуревич МиГ-29УБС
Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29UBS | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29УБС | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2005-DD.MM.2006 Letecké opravovne Trenčín, š.p., Trenčín | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2005-DD.MM.2006 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 - přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.2005 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 18200 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,36 m | |
Délka: Length: | 17,42 m | |
Výška: Height: | 4,73 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33 - maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2230 km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 330 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | |
Dolet: Range: | 14101) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 20002) km | |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 2200 kg na 6 (7) závěsnících 6x R-60M / R-60MK 6x R-73 / R-73E 4x B-8M1 4x S-24 6x FAB-250 6x FAB-500 4x KMGU 4x ZB-500 1x PTB-1500 | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) s jednou přídavnou nádrží kódové označení NATO: Fulcrum-B | |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 http://www.lzsliac.mil.sk/261/ ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBS-kod-NATO-Fulcrum-B-t54796#557777Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Mikojan-Gurevič MiG-29UBS - modernizácia lietadiel MiG-29UB používaných v OS SR zahŕňajúca výmenu starých systémov identifikácie, komunikácie a navigácie za moderné plne kompatibilné so systémami NATO. Jej súčasťou je aj prechod na bezgenerálkovú prevádzku lietadiel.
Prvé lietadlo MiG-29UBS (č. 5304) bolo zmodernizované k decembru 2005 (spolu s MiG-29A 6728).
Celkom boli modernizované:
MiG-29UBS 1303
MiG-29UBS 5304
Prvé lietadlo MiG-29UBS (č. 5304) bolo zmodernizované k decembru 2005 (spolu s MiG-29A 6728).
Celkom boli modernizované:
MiG-29UBS 1303
MiG-29UBS 5304
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBS-kod-NATO-Fulcrum-B-t54796#202190Verze : 0
buko1
MOD
MiG-29AS a MiG-29UBS
Tato verze je modernizací slovenských MiG-29 (9-12A) a MiG-29UB (9-51) na standard NATO/ICAO. Práce provedly Letecké opravovne Trenčín ve spolupráci se specialisty z RSK MiG. Použitá avionika zahrnuje britské a americké přístroje IFF, navigační přístroje a ruský LCD displej a řídící pult.
První modernizovaný MiG-29AS vzlétl 1. prosince 2005 (na Slovensku), zbylých 9 jednomístných strojů MiG-29 a 2 cvičné dvoumístné MiG-29UB byly upraveny v průběhu roku 2006. RAC MiG Corp nabízelo podobnou modernizaci dalším státům východní Evropy.
Pramen:
Tato verze je modernizací slovenských MiG-29 (9-12A) a MiG-29UB (9-51) na standard NATO/ICAO. Práce provedly Letecké opravovne Trenčín ve spolupráci se specialisty z RSK MiG. Použitá avionika zahrnuje britské a americké přístroje IFF, navigační přístroje a ruský LCD displej a řídící pult.
První modernizovaný MiG-29AS vzlétl 1. prosince 2005 (na Slovensku), zbylých 9 jednomístných strojů MiG-29 a 2 cvičné dvoumístné MiG-29UB byly upraveny v průběhu roku 2006. RAC MiG Corp nabízelo podobnou modernizaci dalším státům východní Evropy.
Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBS-kod-NATO-Fulcrum-B-t54796#208228Verze : 1
Snake
MOD
MiG-29UBS (5304) z výzbroje 1. letky Smíšeného křídla, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()







URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBS-kod-NATO-Fulcrum-B-t54796#404159Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
MiG-29UBS 5304, Bojová letka, Taktické krídlo generálmajora Otta Smika, Sliač
Dny NATO 2015, Ostrava-Mošnov 20.9.2015
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/544023
Dny NATO 2015, Ostrava-Mošnov 20.9.2015
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Tygří |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | N50903028253 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 5304 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Sielnica, Letiště Sliač |
Datum (DD.MM.RRRR) | 20.09.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Tygří |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | N50903028253 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 5304 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Sielnica, Letiště Sliač |
Datum (DD.MM.RRRR) | 20.09.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Tygří |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | N50903028253 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 5304 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Sielnica, Letiště Sliač |
Datum (DD.MM.RRRR) | 20.09.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Tygří |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | N50903028253 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 5304 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Sielnica, Letiště Sliač |
Datum (DD.MM.RRRR) | 20.09.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Tygří |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | N50903028253 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 5304 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Sielnica, Letiště Sliač |
Datum (DD.MM.RRRR) | 20.09.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Tygří |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | N50903028253 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 5304 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Sielnica, Letiště Sliač |
Datum (DD.MM.RRRR) | 20.09.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Tygří |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | N50903028253 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 5304 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Sielnica, Letiště Sliač |
Datum (DD.MM.RRRR) | 20.09.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/544023
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29UBS-kod-NATO-Fulcrum-B-t54796#544025Verze : 0
MART.in
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.