Main Menu
User Menu

Mikojan-Gurevič MiG-29AS [kód NATO: Fulcrum-A]

Mikoyan-Gurevich MiG-29AS

Микоян-Гуревич МиГ-29АС

     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29AS
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29АС
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2005-DD.MM.2006 Letecké opravovne Trenčín, š.p., Trenčín
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2005-DD.MM.2006
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
01.12.2005
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10900 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15360 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18480 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m
Délka:
Length:
17,32 m
Výška:
Height:
4,73 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3630 kg
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m
Dolet:
Range:
15001) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
29002) km
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů


maximální hmotnost výzbroje 3200 kg na 6 (7) závěsnících


2x R-27R
6x R-60MK
6x R-73E


4x B-8M1
4x S-24


6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500


1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi


kódové označení NATO: Fulcrum-A
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
https://www.lzsliac.mil.sk/261/
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#557323Verze : 0
MOD
Mikojan-Gurevič MiG-29AS - modernizácia lietadiel MiG-29A používaných v OS SR zahŕňajúca výmenu starých systémov identifikácie, komunikácie a navigácie za moderné plne kompatibilné so systémami NATO. Jej súčasťou je aj prechod na bezgenerálkovú prevádzku lietadiel.


Prvé lietadlá MiG-29AS (č. 6728) boli zmodernizované k decembru 2005 (spolu s MiG-29UB 5304). Do konca roku 2005 boli zmodernizované ďalšie 2 lietadlá a v roku 2006 pokračovala modernizácia ôsmich kusov.


Podľa korporácie MiG, ktorá uvedenú modernizáciu zastrešovala boli lietadlá modernizované na štandart MiG-29SD.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#202150Verze : 1
MOD
MiG-29AS a MiG-29UBS


Tato verze je modernizací slovenských MiG-29 (9-12A) a MiG-29UB (9-51) na standard NATO/ICAO. Práce provedly Letecké opravovne Trenčín ve spolupráci se specialisty z RSK MiG. Použitá avionika zahrnuje britské a americké přístroje IFF, navigační přístroje a ruský LCD displej a řídící pult.


První modernizovaný MiG-29AS vzlétl 1. prosince 2005 (na Slovensku), zbylých 9 jednomístných strojů MiG-29 a 2 cvičné dvoumístné MiG-29UB byly upraveny v průběhu roku 2006. RAC MiG Corp nabízelo podobnou modernizaci dalším státům východní Evropy.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#208227Verze : 4
MOD
MiG-29AS (0619) z výzbroje 1. letky Smíšeného křídla, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)






URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#404161Verze : 1
MOD