Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-29AS | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-29АС | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2005-DD.MM.2006 Letecké opravovne Trenčín, š.p., Trenčín | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2005-DD.MM.2006 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10 - přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.12.2005 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10900 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 15360 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 18480 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,36 m | |
Délka: Length: | 17,32 m | |
Výška: Height: | 4,73 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,056 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov RD-33 - maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN - maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3630 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2450 km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 330 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17500 m | |
Dolet: Range: | 15001) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 29002) km | |
Výzbroj: Armament: | kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů maximální hmotnost výzbroje 3200 kg na 6 (7) závěsnících 2x R-27R 6x R-60MK 6x R-73E 4x B-8M1 4x S-24 6x FAB-250 6x FAB-500 4x KMGU 4x ZB-500 1x PTB-1500 2x PTB-1150 | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) palivo ve vnitřních nádržích 2) se třemi přídavnými nádržemi kódové označení NATO: Fulcrum-A | |
Zdroje: Sources: | Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010 Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010 http://www.lzsliac.mil.sk/261/ ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#557323Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Mikojan-Gurevič MiG-29AS - modernizácia lietadiel MiG-29A používaných v OS SR zahŕňajúca výmenu starých systémov identifikácie, komunikácie a navigácie za moderné plne kompatibilné so systémami NATO. Jej súčasťou je aj prechod na bezgenerálkovú prevádzku lietadiel.
Prvé lietadlá MiG-29AS (č. 6728) boli zmodernizované k decembru 2005 (spolu s MiG-29UB 5304). Do konca roku 2005 boli zmodernizované ďalšie 2 lietadlá a v roku 2006 pokračovala modernizácia ôsmich kusov.
Podľa korporácie MiG, ktorá uvedenú modernizáciu zastrešovala boli lietadlá modernizované na štandart MiG-29SD.
Prvé lietadlá MiG-29AS (č. 6728) boli zmodernizované k decembru 2005 (spolu s MiG-29UB 5304). Do konca roku 2005 boli zmodernizované ďalšie 2 lietadlá a v roku 2006 pokračovala modernizácia ôsmich kusov.
Podľa korporácie MiG, ktorá uvedenú modernizáciu zastrešovala boli lietadlá modernizované na štandart MiG-29SD.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#202150Verze : 1
buko1
MOD
MiG-29AS a MiG-29UBS
Tato verze je modernizací slovenských MiG-29 (9-12A) a MiG-29UB (9-51) na standard NATO/ICAO. Práce provedly Letecké opravovne Trenčín ve spolupráci se specialisty z RSK MiG. Použitá avionika zahrnuje britské a americké přístroje IFF, navigační přístroje a ruský LCD displej a řídící pult.
První modernizovaný MiG-29AS vzlétl 1. prosince 2005 (na Slovensku), zbylých 9 jednomístných strojů MiG-29 a 2 cvičné dvoumístné MiG-29UB byly upraveny v průběhu roku 2006. RAC MiG Corp nabízelo podobnou modernizaci dalším státům východní Evropy.
Pramen:
Tato verze je modernizací slovenských MiG-29 (9-12A) a MiG-29UB (9-51) na standard NATO/ICAO. Práce provedly Letecké opravovne Trenčín ve spolupráci se specialisty z RSK MiG. Použitá avionika zahrnuje britské a americké přístroje IFF, navigační přístroje a ruský LCD displej a řídící pult.
První modernizovaný MiG-29AS vzlétl 1. prosince 2005 (na Slovensku), zbylých 9 jednomístných strojů MiG-29 a 2 cvičné dvoumístné MiG-29UB byly upraveny v průběhu roku 2006. RAC MiG Corp nabízelo podobnou modernizaci dalším státům východní Evropy.
Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#208227Verze : 4
Snake
MOD
MiG-29AS (0619) z výzbroje 1. letky Smíšeného křídla, Cambrai, NATO Tiger Meet 2011. (©Radek Havelka)









URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#404161Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.