Mikojan-Gurevič MiG-29AS [kód NATO: Fulcrum-A]

Mikoyan-Gurevich MiG-29AS
Микоян-Гуревич МиГ-29АС
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-29AS Mikoyan-Gurevich MiG-29AS
Originální název:
Original Name:
Микоян-Гуревич МиГ-29АС
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2005-DD.MM.2006 Letecké opravovne Trenčín, š.p., Trenčín
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2005-DD.MM.2006
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
01.12.2005
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10900 kg 24030 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15360 kg 33863 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18480 kg 40741 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,36 m 37ft 3in
Délka:
Length:
17,32 m 56ft 10in
Výška:
Height:
4,73 m 15ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,056 m2 409.63 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov RD-33
- maximální tah bez přídavného spalování: 49,43 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 81,79 kN
Klimov RD-33
- maximum thrust, dry: 11111 lbf
- maximum thrust, afterburning: 18387 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3630 kg 8003 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2450 km/h v 11000 m 1522 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
330 m/s 64961 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17500 m 57415 ft
Dolet:
Range:
15001) km 9321) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
29002) km 18022) mi
Výzbroj:
Armament:
kanón GŠ-301 se zásobou 150 nábojů


maximální hmotnost výzbroje 3200 kg na 6 (7) závěsnících


2x R-27R
6x R-60MK
6x R-73E


4x B-8M1
4x S-24


6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500


1x PTB-1500
2x PTB-1150
GSh-301 gun with 150 rounds of ammunition


maximum armament weight of 7055 lb on 6 (7) hardpoints


2x R-27R
6x R-60MK
6x R-73E


4x B-8M1
4x S-24


6x FAB-250
6x FAB-500
4x KMGU
4x ZB-500


1x PTB-1500
2x PTB-1150
Uživatelské státy:
User States:

3)

3)
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích
2) se třemi přídavnými nádržemi
3) darováno během rusko-ukrajinské války

kódové označení NATO: Fulcrum-A
1) on internal fuel
2) with three external fuel tanks
3) donated during the Russo-Ukrainian War

NATO reporting name: Fulcrum-A
Zdroje:
Sources:
Jakubovič, N.: MiG-29 - Istrebitěl "nevidimok", Jauza, EKSMO, 2010
Gordon, Y.: Mikoyan MiG-29: Famous Russian Aircraft, Ian Allan Publishing, 2010
http://www.lzsliac.mil.sk/261/
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#557323 Verze : 0
Mikojan-Gurevič MiG-29AS - modernizácia lietadiel MiG-29A používaných v OS SR zahŕňajúca výmenu starých systémov identifikácie, komunikácie a navigácie za moderné plne kompatibilné so systémami NATO. Jej súčasťou je aj prechod na bezgenerálkovú prevádzku lietadiel.


Prvé lietadlá MiG-29AS (č. 6728) boli zmodernizované k decembru 2005 (spolu s MiG-29UB 5304). Do konca roku 2005 boli zmodernizované ďalšie 2 lietadlá a v roku 2006 pokračovala modernizácia ôsmich kusov.


Podľa korporácie MiG, ktorá uvedenú modernizáciu zastrešovala boli lietadlá modernizované na štandart MiG-29SD.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#202150 Verze : 1
MiG-29AS a MiG-29UBS


Tato verze je modernizací slovenských MiG-29 (9-12A) a MiG-29UB (9-51) na standard NATO/ICAO. Práce provedly Letecké opravovne Trenčín ve spolupráci se specialisty z RSK MiG. Použitá avionika zahrnuje britské a americké přístroje IFF, navigační přístroje a ruský LCD displej a řídící pult.


První modernizovaný MiG-29AS vzlétl 1. prosince 2005 (na Slovensku), zbylých 9 jednomístných strojů MiG-29 a 2 cvičné dvoumístné MiG-29UB byly upraveny v průběhu roku 2006. RAC MiG Corp nabízelo podobnou modernizaci dalším státům východní Evropy.


Pramen:
AFM January 2007, příloha MiG-29, Andrey Fomin
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#208227 Verze : 4
Pravděpodobně bývalý slovenský MiG-29AS z výzbroje ukrajinského letectva (40. brigáda taktického letectva), vyzbrojený protiletadlovými řízenými střelami R-27 a R-73, rusko-ukrajinská válka, přibližně 8. září 2023.


Zdroj:
vk.com

Mikojan-Gurevič MiG-29AS [kód NATO: Fulcrum-A] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#733997 Verze : 1
Slovenskom dodaný MiG-29AS v ukrajinskej službe.



MiG-29AS je pomerne významná modifikácia dokončená v roku 2008, aby bolo lietadlo kompatibilné s NATO. Video ukazuje 2 nové displeje, MFI-54 MFD a PUS-29. Lietadlo má tiež vylepšené možnosti IFF, VOR/ILS, TACAN a komunikačných schopností štandardu NATO.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-29AS-kod-NATO-Fulcrum-A-t54793#734056 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více