Název: Name: | Mikulin AM-34 | |
Originální název: Original Name: | Микулин AM-34 | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | |
Výrobce: Producer: | vývoj: Státní závod č. 26, Rybinsk, Jaroslavská oblast / výroba: Státní závod č. 24, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1932-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10 538 (motory M-34 všech verzí) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 21.09.1931 | |
Použití: Use: | TB-3, TB-4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 670 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 2187 mm | |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1150 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1150 mm | |
Vrtání: Bore: | 160 mm | |
Zdvih: Stroke: | 190 mm | |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 45,82 l | |
Palivo: Fuel: | směs benzínu a benzenu (benzen zvyšuje oktanové číslo) | |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | karburátory Zenith 90R později ruské K-34 | |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0 : 1 | |
Plnění válců: Mixture Charging: | atmosférické | |
Chlazení: Cooling: | kapalinové | |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 600 kW při 1850 ot/min | |
Poznámka: Note: | Nominální výkon 551,6 kW (750 k) při 1 760 ot/min Motor M-34R se odlišoval reduktorem. | |
Zdroje: Sources: | http://en.wikipedia.org/wiki/Mikulin_AM-34 http://engine.aviaport.ru/issues/index.html http://www.airwar.ru/enc/engines/am34.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-AM-34-t54650#462105Verze : 0
Vláďa
MOD
М-34 (AM-34)
Kvapalinou chladený piestový dvanásťvalec s valcami do V so sklonom valcov 60°. Motor nebol výškový, jeho nominálny výkon bol 559 kW (750 k). Ako palivo sa používala zmes benzolu a benzínu.
Konštruktérom bol A.A.Mikulin (А.А.Микулин), ktorý pri jeho konštruovaní koncepčne vychádzal z motora M-17, čo bol upravený licenčný motor BMW VI. Práce na prvých skúšobných exemplároch prebiehali pod Mikulinovým vedením od apríla/dubna do septembra/září 1931 v závode č. 26 (№ 26) v Rybinsku (Рыбинск). Po jeho prijatí do sériovej výroby začiatkom roku 1932 bol vyrábaný v moskovskom závode č. 24 M.V.Frunze (№ 24 имени М.В.Фрунзе) a skúšaný na typoch TB-3(ТБ-3), R-5 (Р-5) a ANT-25 (RD) (АНТ-25 (РД)). Hlavným konštruktérom motorov v tomto závode (№ 24) bol menovaný V.A.Dobrynin (В.А.Добрынин), ktorý okrem úspešného zavedenia M-34 do výroby sa podieľal aj na konštrukcii verzie so zvýšeným výkonom M-34FRN. V septembri/září toho istého roku (1934) bola daná do sériovej výroby i verzia AM-34N (АМ-34Н), označovaná aj M-34RA a M-34RB (М-34РА, М-34РБ), ktorá bola vybavená reduktorom a turbokompresorom pre zvýšenie jeho výškovosti až do 5000 metrov.
Zaujímavosťou je, že prvé nastaviteľné vrtule s hydraulickým natáčaním vrtuľových listov v ZSSR boli skonštruované práve pre motor M-34. Hoci motor M-34 bol motorom výkonným, prekážkou jeho uplatnenia na stíhacích lietadlách bola jeho vysoká hmotnosť. Preto jeho modifikácie našli uplatnenie len na rozmernejších lietadlách, ako boli MBR-2 (МБР-2), MP-1bis (МП-1БИС), TB-4 (ТБ-4), DB-A (ДБ-А) alebo TB-7 (ТБ-7). Tieto motory poháňali aj vo svojom čase najväčšie lietadlo na svete ANT-20 Maxim Gorkij (АНТ-20 Максим Горький).
Len pre vykreslenie dobových pomerov vo vtedajšom Sovietskom zväze možno spomenúť, že za úspechy, ktoré motor M-34 žal na výstavách v zahraničí a za výkony, ktoré dosahovali lietadlá poháňané jeho motorom bol konštruktér A.A.Mikulin na príkaz národného komisára pre ťažký priemysel Serga Ordžonikidzeho (Серго Орджоникидзе) odmenený pridelením osobného automobilu.
zdroje:
www.airwar.ru
http://engine.aviaport.ru/issues/index.html
Kvapalinou chladený piestový dvanásťvalec s valcami do V so sklonom valcov 60°. Motor nebol výškový, jeho nominálny výkon bol 559 kW (750 k). Ako palivo sa používala zmes benzolu a benzínu.
Konštruktérom bol A.A.Mikulin (А.А.Микулин), ktorý pri jeho konštruovaní koncepčne vychádzal z motora M-17, čo bol upravený licenčný motor BMW VI. Práce na prvých skúšobných exemplároch prebiehali pod Mikulinovým vedením od apríla/dubna do septembra/září 1931 v závode č. 26 (№ 26) v Rybinsku (Рыбинск). Po jeho prijatí do sériovej výroby začiatkom roku 1932 bol vyrábaný v moskovskom závode č. 24 M.V.Frunze (№ 24 имени М.В.Фрунзе) a skúšaný na typoch TB-3(ТБ-3), R-5 (Р-5) a ANT-25 (RD) (АНТ-25 (РД)). Hlavným konštruktérom motorov v tomto závode (№ 24) bol menovaný V.A.Dobrynin (В.А.Добрынин), ktorý okrem úspešného zavedenia M-34 do výroby sa podieľal aj na konštrukcii verzie so zvýšeným výkonom M-34FRN. V septembri/září toho istého roku (1934) bola daná do sériovej výroby i verzia AM-34N (АМ-34Н), označovaná aj M-34RA a M-34RB (М-34РА, М-34РБ), ktorá bola vybavená reduktorom a turbokompresorom pre zvýšenie jeho výškovosti až do 5000 metrov.
Zaujímavosťou je, že prvé nastaviteľné vrtule s hydraulickým natáčaním vrtuľových listov v ZSSR boli skonštruované práve pre motor M-34. Hoci motor M-34 bol motorom výkonným, prekážkou jeho uplatnenia na stíhacích lietadlách bola jeho vysoká hmotnosť. Preto jeho modifikácie našli uplatnenie len na rozmernejších lietadlách, ako boli MBR-2 (МБР-2), MP-1bis (МП-1БИС), TB-4 (ТБ-4), DB-A (ДБ-А) alebo TB-7 (ТБ-7). Tieto motory poháňali aj vo svojom čase najväčšie lietadlo na svete ANT-20 Maxim Gorkij (АНТ-20 Максим Горький).
Len pre vykreslenie dobových pomerov vo vtedajšom Sovietskom zväze možno spomenúť, že za úspechy, ktoré motor M-34 žal na výstavách v zahraničí a za výkony, ktoré dosahovali lietadlá poháňané jeho motorom bol konštruktér A.A.Mikulin na príkaz národného komisára pre ťažký priemysel Serga Ordžonikidzeho (Серго Орджоникидзе) odmenený pridelením osobného automobilu.
zdroje:
www.airwar.ru
http://engine.aviaport.ru/issues/index.html
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-AM-34-t54650#201854Verze : 0
Panzer
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.