Main Menu
User Menu

Mikulin AM-34

Микулин AM-34

     
Název:
Name:
Mikulin AM-34
Originální název:
Original Name:
Микулин AM-34
Kategorie:
Category:
vidlicový motor
Výrobce:
Producer:
vývoj: Státní závod č. 26, Rybinsk, Jaroslavská oblast /
výroba: Státní závod č. 24, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10 538 (motory M-34 všech verzí)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
21.09.1931
Použití:
Use:
TB-3, TB-4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
670 kg
Celková délka:
Overall Length:
2187 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1150 mm
Celková výška:
Overall Height:
1150 mm
Vrtání:
Bore:
160 mm
Zdvih:
Stroke:
190 mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
45,82 l
Palivo:
Fuel:
směs benzínu a benzenu (benzen zvyšuje oktanové číslo)
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
karburátory Zenith 90R později ruské K-34
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
atmosférické
Chlazení:
Cooling:
kapalinové
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
600 kW při 1850 ot/min
Poznámka:
Note:
Nominální výkon 551,6 kW (750 k) při 1 760 ot/min
Motor M-34R se odlišoval reduktorem.
Zdroje:
Sources:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mikulin_AM-34
https://engine.aviaport.ru/issues/index.html
https://www.airwar.ru/enc/engines/am34.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-AM-34-t54650#462105Verze : 0
MOD
М-34 (AM-34)


Kvapalinou chladený piestový dvanásťvalec s valcami do V so sklonom valcov 60°. Motor nebol výškový, jeho nominálny výkon bol 559 kW (750 k). Ako palivo sa používala zmes benzolu a benzínu.


Konštruktérom bol A.A.Mikulin (А.А.Микулин), ktorý pri jeho konštruovaní koncepčne vychádzal z motora M-17, čo bol upravený licenčný motor BMW VI. Práce na prvých skúšobných exemplároch prebiehali pod Mikulinovým vedením od apríla/dubna do septembra/září 1931 v závode č. 26 (№ 26) v Rybinsku (Рыбинск). Po jeho prijatí do sériovej výroby začiatkom roku 1932 bol vyrábaný v moskovskom závode č. 24 M.V.Frunze (№ 24 имени М.В.Фрунзе) a skúšaný na typoch TB-3(ТБ-3), R-5 (Р-5) a ANT-25 (RD) (АНТ-25 (РД)). Hlavným konštruktérom motorov v tomto závode (№ 24) bol menovaný V.A.Dobrynin (В.А.Добрынин), ktorý okrem úspešného zavedenia M-34 do výroby sa podieľal aj na konštrukcii verzie so zvýšeným výkonom M-34FRN. V septembri/září toho istého roku (1934) bola daná do sériovej výroby i verzia AM-34N (АМ-34Н), označovaná aj M-34RA a M-34RB (М-34РА, М-34РБ), ktorá bola vybavená reduktorom a turbokompresorom pre zvýšenie jeho výškovosti až do 5000 metrov.


Zaujímavosťou je, že prvé nastaviteľné vrtule s hydraulickým natáčaním vrtuľových listov v ZSSR boli skonštruované práve pre motor M-34. Hoci motor M-34 bol motorom výkonným, prekážkou jeho uplatnenia na stíhacích lietadlách bola jeho vysoká hmotnosť. Preto jeho modifikácie našli uplatnenie len na rozmernejších lietadlách, ako boli MBR-2 (МБР-2), MP-1bis (МП-1БИС), TB-4 (ТБ-4), DB-A (ДБ-А) alebo TB-7 (ТБ-7). Tieto motory poháňali aj vo svojom čase najväčšie lietadlo na svete ANT-20 Maxim Gorkij (АНТ-20 Максим Горький).


Len pre vykreslenie dobových pomerov vo vtedajšom Sovietskom zväze možno spomenúť, že za úspechy, ktoré motor M-34 žal na výstavách v zahraničí a za výkony, ktoré dosahovali lietadlá poháňané jeho motorom bol konštruktér A.A.Mikulin na príkaz národného komisára pre ťažký priemysel Serga Ordžonikidzeho (Серго Орджоникидзе) odmenený pridelením osobného automobilu.



zdroje:
www.airwar.ru
https://engine.aviaport.ru/issues/index.html
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-AM-34-t54650#201854Verze : 0
MOD
...
Mikulin AM-34 - (Letadlové pístové motory - I. díl - SNTL 1955)

(Letadlové pístové motory - I. díl - SNTL 1955)
URL : https://www.valka.cz/Mikulin-AM-34-t54650#252316Verze : 0
MOD