Švecov AŠ-73TK

Швецов AШ-73ТК
     
Název:
Name:
Švecov AŠ-73TK -
Originální název:
Original Name:
Швецов АШ-73ТК
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor radial engine
Výrobce:
Producer:
OKB A. D. Švecova (ОКБ А.Д.Швецова), závod č. 19 v Perme (1947-1953) a č. 36 v Rybinsku (do roku 1957)
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.MM.1957
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
14 310 všetkých verzií AŠ-73
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1945
Použití:
Use:
Berijev Be-6
Iljušin Il-18
Tupolev Tu-4
Tupolev Tu-70 Cart (dopravná verzia vyvíjaná na základe časti konštrukcie Tu-4)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
18
Hmotnost:
Weight:
1355 kg 2987 lb
Celková délka:
Overall Length:
2290 mm 7ft 6,15in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1370 mm 4ft 5,93in
Celková výška:
Overall Height:
- mm -
Vrtání:
Bore:
155,6 mm 6,13in
Zdvih:
Stroke:
169,9 mm 6,69in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
58,1 l 3545.48 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín 92/93, 95 alebo 100 oktánový Gasoline 92/93, 95 or 100 octane fuel
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor Carburetor
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,9:1 -
Plnění válců:
Mixture Charging:
Dvojstupňový systém preplňovania systém s medzichladičom. Two-stage supercharging system with intercooler.
Chlazení:
Cooling:
Vzduchom Air-cooler
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1491 kW při 2100 ot/min 1999.5 bhp at 2100 rpm
Poznámka:
Note:
Piestový motor skonštruovaný v konštrukčnej kancelárii A.D.Švecova (ОКБ А.Д.Швецова).
vzletový režim:
- výkon: 1790 kW (2400 k) pri 2600 ot/min
-
Zdroje:
Sources:
zdroje:
www.airwar.ru
http://engine.aviaport.ru/issues/index.html


Edit: Janko Paliga
URL : https://www.valka.cz/Svecov-AS-73TK-t54638#201837 Verze : 0
Prvým vyrobeným kusom AŠ-73TK chýbali turbodúchadlá TK-19. Turbokompresory TK-19, boli priame kópie jednotiek z motora R-3350 vybavené medzichladičom. Počas výroby dochádzalo k neustálym konštrukčným vylepšeniam motora. Od štvrtej výrobnej série sa zmenil nos kľukového hriadeľa, posilnili sa kĺbové spojovacie tyče a bol zmenený príslušný pohon. V piatej výrobnej sérii došlo ku zosilneniu konštrukcie časti kľukovej skrine a zosilneniu piestov.
V šiestej výrobnej sérii došlo k zosilneniu častí ojnice a kľukového hriadeľa, piesty sa odľahčili a skrátili. V siedmej sérii bola zlepšená redukčná prevodovka a boli zavedené výfukové ventily s plávajúcimi sedlami.
Ventilový rozvod pozostával z tiahla, dvoch ventilov na valec so sodíkom-chladeným výfukovým ventilom.
Kompresor tvoril dvojstupňový preplňovaný systém s medzichladičom. Prvá etapa sa skladala z dvoch TK-19 poháňaných výfukovými plynmi turbodúchadla (turbokompresor) v paralelnej prevádzke (dve rýchlosti automaticky riadené elektronickým regulátorom). Druhá etapa sa skladala z PCN jednorýchlostného kompresora riadeného odstredivým ventilátorom (privodnoj centrobežnyj nagnetaťeľ). Zosilnenie bolo obmedzené na 1,5 ATM s nízkym oktánovým číslom paliva.
Palivový systém tvorili karburátory s automatickým riadením zmesi (posledná verzia s priamym vstrekovaním paliva).
Redukčná prevodovka mala pomer 0.375:1.




Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Shvetsov_ASh-73
URL : https://www.valka.cz/Svecov-AS-73TK-t54638#462601 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více