Main Menu
User Menu

Aero C-3A

     
Název:
Name:
Aero C-3A
Originální název:
Original Name:
Aero C-3A
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1950 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1950
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
179 všech verzí (C-3/C-103)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
C-3A/AN: 2 + 5
C-3AF: 4
C-3FG: 3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3930 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5400 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
21,28 m
Délka:
Length:
12,01 m
Výška:
Height:
3,93 m
Plocha křídla:
Wing Area:
46,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
M-411R o vzletovém výkonu 427 kW/580 k
dvoulistá dřevěná vrtule VH-411/V-24
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1094 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
325 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7500 m
Dolet:
Range:
800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1500 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
C-3A: základní verze, stroj pro výcvik a přeškolování pilotů vícemotorových letounů, dvojí řízení
C-3AN: stroj pro výcvik navigátorů, jedno řízení, astrokupole se závěsem pro sextant
C-3AF: průzkumná verze, jedno řízení, 3 kamery Rb 20/30, Rb 50/30 a Rb 75/30
C-3AFG: fotogrammetrická verze, polokapkovitý přídavný kryt na pravé straně pilotní kabiny, možnost používat také kamery ARLFD 17/18 či AFP-21

- kromě nově postavených strojů vzniklo nejméně 10 strojů konverzí z původních Si 204 D
Zdroje:
Sources:
Moravec, J. Aero C-3/C-103. L+K 1976/24-25.
Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984.
Fořt, František. Siebel našem letectvu. APKR č. 47/96
Křídla vlasti 1961/14.
Zlínek 1992/04.
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-3A-t54233#432826Verze : 0
MOD
Československé označení pro Siebel Si 204 vyráběný po válce v Aeru.
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-3A-t54233#200964Verze : 1
MOD
Aero C-3A (LB-05, výrobní číslo 307), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, duben 2016. Po vyřazení letounů C-3A z výzbroje československého letectva se nedochoval ani jediný kompletní stroj. Od roku 1976 začalo letecké muzeum shromažďovat dostupné díly. V roce 2000 se podařilo výměnou získat zachovalý drak letounu SNCAC SN.702 Martinet II. Tento stroj byl následně s využitím dostupných dílů rekonstruován do podoby československého letounu C-3A výrobního čísla 307, který sloužil v řadách velitelského roje 46. letecké bombardovací divize. Přestavbu provedla společnost BMZ v roce 2004.
Aero C-3A -


Aero C-3A -


Aero C-3A -


URL : https://www.valka.cz/Aero-C-3A-t54233#551684Verze : 0
MOD