Název: Name: | Gotha G.Vb | |
Originální název: Original Name: | Gotha G.Vb | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1918-DD.12.1918 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1918-DD.12.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 80 (725-749/17, 913-937/17, 1450-1464/17, 1778-1792/17) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2950 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4550 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 23,70 m | |
Délka: Length: | 12,36 m | |
Výška: Height: | 4,30 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 89,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mercedes D.IVa o výkonu 191 kW/260 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 135 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 17 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6500 m | |
Dolet: Range: | 800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Parabellum LMG 14 ráže 7,92 mm na přídi 1x pohyblivý kulomet Parabellum LMG 14 ráže 7,92 mm na hřbetě 0-1x pohyblivý kulomet Parabellum LMG 14 ráže 7,92 mm v podlaze trupu 600 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Grosz, P. M. Gotha!. Albatros Publications, Berkhamsted 1994. ISBN 0-948414-57-X. Grosz, P. M. The Gotha GI-GV, Profile No.115. Profile Publications, Leatherhead 1966. Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. |
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-Vb-t53675#199817Verze : 0
Gotha G.Vb popis
V říjnu 1917 byla objednáno dvacet pět letadel Gotha G.Vb výrobních čísel 725-749/17. Dodány byly v období mezi červnem a srpnem 1918. Druhá série letadel byla objednána v květnu 1918. Dodávka dvaceti pěti strojů výrobních čísel 913-937/18 proběhla v období červen až září 1918. Třetí série byla objednána v červenci 1918 a patnáct letadel výrobních čísel 1450-1464/18 bylo dodáno v září a říjnu 1918. Většina objednaných strojů z předešlých sérií byla přidělena k Bogohl 3. Poslední čtvrtou objednanou sérii patnácti strojů Gotha G.Vb výrobních čísel 1778-1792/18 ze srpna 1918 již po válce přebírali zástupci Británie a Francie.
Stroje Gotha G.Vb měly upravený podvozek - pod každým motorem byl čtyřkolový podvozek jako po úpravě u typu G.V. Pro snížení námahy pilotů byl nainstalován posilovač na řízení křidélek. Stejně jako G.Va měly zmenšené střeliště na přídi a dvojité ocasní plochy. Jinak byly stroje konstrukčně shodné s typem G.V.
Letadlo výrobního čísla 747/17 mělo nainstalované dvojité řízení a sloužilo pro výcvik pilotů.
Počet strojů na frontě schopných bojového nasazení:
k 31. srpnu 1918 - 21 letadel
Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter. Gotha!, Alabtros Productions Ltd., 1994, ISBN 0-948414-57-X
V říjnu 1917 byla objednáno dvacet pět letadel Gotha G.Vb výrobních čísel 725-749/17. Dodány byly v období mezi červnem a srpnem 1918. Druhá série letadel byla objednána v květnu 1918. Dodávka dvaceti pěti strojů výrobních čísel 913-937/18 proběhla v období červen až září 1918. Třetí série byla objednána v červenci 1918 a patnáct letadel výrobních čísel 1450-1464/18 bylo dodáno v září a říjnu 1918. Většina objednaných strojů z předešlých sérií byla přidělena k Bogohl 3. Poslední čtvrtou objednanou sérii patnácti strojů Gotha G.Vb výrobních čísel 1778-1792/18 ze srpna 1918 již po válce přebírali zástupci Británie a Francie.
Stroje Gotha G.Vb měly upravený podvozek - pod každým motorem byl čtyřkolový podvozek jako po úpravě u typu G.V. Pro snížení námahy pilotů byl nainstalován posilovač na řízení křidélek. Stejně jako G.Va měly zmenšené střeliště na přídi a dvojité ocasní plochy. Jinak byly stroje konstrukčně shodné s typem G.V.
Letadlo výrobního čísla 747/17 mělo nainstalované dvojité řízení a sloužilo pro výcvik pilotů.
Počet strojů na frontě schopných bojového nasazení:
k 31. srpnu 1918 - 21 letadel
Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter. Gotha!, Alabtros Productions Ltd., 1994, ISBN 0-948414-57-X
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-Vb-t53675#207220Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/gothag5.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Gotha G.Vb |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Gotha-G-Vb-t53675#521574Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.