Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B]
Mikoyan-Gurevich MiG-15bis
Mikojan-Gurjevič MiG-15bis
Микоян-Гуревич МиГ-15бис
Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-15bis | |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич МиГ-15бис | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1950-DD.MM.1952 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev / DD.MM.1950-DD.MM.1952 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij / DD.MM.1951-DD.MM.1952 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi / DD.MM.1950-DD.MM.1952 Komsomolskoamurský letecký závod č. 126, Komsomolsk na Amuru / DD.MM.1950-DD.MM.1953 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk / DD.MM.1950-DD.MM.1952 Saratovský letecký závod č. 292, Saratov / DD.01.1954-DD.08.1957 Aero Vodochody n.p.1), Odolena Voda / DD.09.1954-DD.11.1956 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego nr 12), Mielec / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1950-DD.08.1957 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 9356: 1981 Zavod 1 1784 Zavod 21 225 Zavod 31 832 Zavod 126 2420 Zavod 153 994 Zavod 292 620 Aero 500 WSK | |
První vzlet: Maiden Flight: | 07.07.1949 I-320 04.01.1954 S-103 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3678 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5050 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5533 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,08 m | |
Délka: Length: | 10,11 m | |
Výška: Height: | 3,70 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-1 o tahu 26,48 kN nebo Klimov VK-1A o tahu 26,87 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1410 l 2x 400 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1072 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,6 min do 10000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15500 m | |
Dolet: Range: | 1200 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1749 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon N-37 ráže 37 mm, 40 nábojů 2x kanon NR-23 ráže 23 mm, 80 nábojů každý 2x 50kg nebo 100kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kódové označení NATO: Fagot-B 1) československé označení S-103 2) polské označení Lim-2 | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-15: The Soviet Union's Long-lived Korean War Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2001. ISBN 1-85780-105-9. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-15: гроза летающих крепостей. Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34477-2. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. Vraný, Jiří; Krumbach, Jan. Ilustrovaná historie letectví: MiG-15/Lavočkin La-5 a La-7/Fokker D.VII. Naše vojsko, Praha 1985. Котлобовский, Александр. Миг-15, реактивный бестселлер, Aviacija и Время 2013/02. ruslet.webnode.cz |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#198381Verze : 1
Tango
MOD
MiG-15bis ("rudá 2249"), Korejská válka, Mandžusko, 1953. Jedná se o stroj velitel letek jednoho z čínských stíhacích pluků a pozdějšího velitele vzdušných sil ČLR Wang Haie.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 2249 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1953 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#486093Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
.
MiG 15bis v. č. 109025 pilot pplk. J. G. Pepeljajev, 196. stíhací pluk, letiště Antung, duben 1951. Letoun byl vyroben v Kujbyševě, a přidělen 196. stíhacímu pluku, kde s ním v průběhu korejského konfliktu létal sám velitel pplk. Pepeljajev. Ačkoliv Pepeljajev později v průběhu války dosáhl 19 sestřelů, na tomto stroji neskóroval. Ještě koncem dubna byl stroj předán 151. gardové stíhací divizi, 6. října 1951 jej převzalo severokorejské letectvo. Letoun létal celý v barvě kovu, vyjma rudé přídě. O taktickém číslu 925 se obecně soudí, že vzniklo pouze nenatřením podkladového plechu, zde je nakresleno s modrou výplní.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Válka v Koreji [1950-1953] |
Výrobce | Mikojan-Gurevič |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Pepeljajev, Jevgenij Georgijevič |
Výrobní číslo | 109025 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 925 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 196. stíhací letecký pluk [1941-1958] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.04.1951 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
MiG 15bis v. č. 109025 pilot pplk. J. G. Pepeljajev, 196. stíhací pluk, letiště Antung, duben 1951. Letoun byl vyroben v Kujbyševě, a přidělen 196. stíhacímu pluku, kde s ním v průběhu korejského konfliktu létal sám velitel pplk. Pepeljajev. Ačkoliv Pepeljajev později v průběhu války dosáhl 19 sestřelů, na tomto stroji neskóroval. Ještě koncem dubna byl stroj předán 151. gardové stíhací divizi, 6. října 1951 jej převzalo severokorejské letectvo. Letoun létal celý v barvě kovu, vyjma rudé přídě. O taktickém číslu 925 se obecně soudí, že vzniklo pouze nenatřením podkladového plechu, zde je nakresleno s modrou výplní.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#606863Verze : 1
Rad
MOD
Jeden z v Polsku vyrobených letounů (civilní registrace N822JM) se dnes nachází v Pima Air and Space Museum, kde nese marking severokorejského MiGu-15bis.

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#199614Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Lim-2 trupového čísla 1230 v krakovském muzeu
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#295620Verze : 0
MART.in
MOD
letecké muzeum Kbely, vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#318520Verze : 0
karaco
MOD
Autor: Jindra Halásek
Zdroj:
http://www.leteckemotory.cz/pilot/
Web autora : http://www.leteckemotory.cz/pilot/fotogalerie/
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zdroj:
http://www.leteckemotory.cz/pilot/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Jindra Halásek |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | http://www.leteckemotory.cz/pilot/fotogalerie/ |
Web autora : http://www.leteckemotory.cz/pilot/fotogalerie/
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#505893Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
MiG-15bis staršego-lejtenanta S.F. Chominiča, na ktorom dosiahol 01.11.1950 prvý zostrel prúdového lietadla prúdovým lietadlom v histórii.
Obeťou bol pravdepodobne Lockheed F-80C Shooting Star (serial number 49-593) kapitána Franka Van Sickleho zo zostavy 16. prepadovej-stíhacej perute, 50. prepadového stíhacieho krídla, ktorý bol v ten deň hlásený ako padlý (Missing in Action).
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/652727
Obeťou bol pravdepodobne Lockheed F-80C Shooting Star (serial number 49-593) kapitána Franka Van Sickleho zo zostavy 16. prepadovej-stíhacej perute, 50. prepadového stíhacieho krídla, ktorý bol v ten deň hlásený ako padlý (Missing in Action).
Sejdov, I.A.: Sovjetskije asy korejskoj vojny, Russkyje Vitjazy, Moskva 2016, ISBN 978-5-9907714-6-8 (Игорь Сейдов: Советские асы корейской войны, Русские витязи, Москва 2016)
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/652727
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#652728Verze : 0
Panzer
MOD
MiG-15bis "červená 343" zo zostavy 18. gardového stíhacieho leteckého pluku, na ktorom lietal staršij lejtenant L.K. Ščukin, letisko Mjaogou, Severná Kórea, október 1951.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/652827
https://ikobrin.ru/kobrin-shukin.php
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/652827
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#652828Verze : 0
Panzer
MOD
Vlastní foto, Pima Air and Space Museum 2019
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#675526Verze : 0
Admin
MOD
Mikojan Gurjevič MiG-15bis "červená 723" zo zostavy 29. gardového stíhacieho leteckého pluku, na ktorom lietal zástupca veliteľa 1. letky kapitan S.I. Naumenko, letisko Andun , zima 1950-1951.
Stroje neniesli žiadnu kamufláž, lietali vo farbe kovu. Trojmiestne trupové číslo bolo v 1. letke červenej farby, 2. letka mala čísla modré a 3. letka žlté. Pre rýchle rozpoznanie príslušnosti boli predná časť okolo vstupu vzduchu a smerovka nafarbené na červeno.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/681114
Stroje neniesli žiadnu kamufláž, lietali vo farbe kovu. Trojmiestne trupové číslo bolo v 1. letke červenej farby, 2. letka mala čísla modré a 3. letka žlté. Pre rýchle rozpoznanie príslušnosti boli predná časť okolo vstupu vzduchu a smerovka nafarbené na červeno.
soviet-aces-1936-53.ru
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/681114
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#681116Verze : 0
Panzer
MOD
"Otevřený" MiG-15bis, reg. 2875, v.č. 238, který se nachází v Xi'an, Shaanxi - Severozápadní Polytechnické Universitní Museum, Čína.
Fotografie zveřejněna s laskavým svolením Trevora Bartletta
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-15bis [kód NATO: Fagot-B] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fotografie zveřejněna s laskavým svolením Trevora Bartletta
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#681369Verze : 0
MiG-15bis zo zostavy 17. stíhacieho leteckého pluku, na ktorom bojoval v Kórei veliteľ pluku podpolkovnik Pulov, december 1951.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/685000
http://soviet-aces-1936-53.ru/korea/aces/pulov.htm
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/685000
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15bis-kod-NATO-Fagot-B-t53180#685001Verze : 2
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.