Název: Name: | Mikojan-Gurevič MiG-15 | |
Originální název: Original Name: | Микоян и Гуревич МиГ-15 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1949-DD.MM.1953 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev / DD.MM.1950-DD.MM.1950 Komsomolskoamurský letecký závod č. 126, Komsomolsk na Amuru / DD.MM.1949-DD.MM.1951 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk / DD.MM.1950-DD.MM.1950 Saratovský letecký závod č. 292, Saratov / DD.MM.1949-DD.MM.1949 Moskevský letecký závod č. 381 , Moskva / DD.MM.1951-DD.07.1953 Rudý Letov n.p.1), Praha-Letňany / DD.07.1953-DD.MM.1954 Aero Vodochody n.p.1), Odolena Voda / DD.MM.1951-01.09.1954 Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego nr 12), Mielec / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1949-DD.MM.1954 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1344: - Zavod 1: 813 - 510 (1949) + 301 (1950) + 2 (1953) - Zavod 126: 1 (1950) - Zavod 153: 453 - 144 (1949) + 308 (1950) + 1 (1951) - Zavod 292: 2 (1950) - Zavod 381: 75 (1949) 821: - Letov: 160 - Aero: 661 227: - WSK: 227 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1947 (prototyp I-310 / prototype I-310) 06.11.1951 (první MiG-15 vyrobený v Československu / first MiG-15 manufactured in Czechoslovakia) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3247 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4917 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6286 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,08 m | |
Délka: Length: | 10,10 m | |
Výška: Height: | 3,70 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 238,7 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov RD-45F (M 05) - maximální tah bez přídavného spalování: 22,26 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1460 l 2x 250 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1042 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 41 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15100 m | |
Dolet: Range: | 1335 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 19203) km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón N-37 se zásobou 40 nábojů 2x kanón NR-23 (nebo NS-23), každý se zásobou 80 nábojů 2x 50kg / 100kg / 250kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kódové označení NATO: Fagot-A 1) československé označení S-102 2) polské označení Lim-1 3) s přídavnými nádržemi článek MiG-15 / Legendární Patnáctka | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-15: The Soviet Union's Long-lived Korean War Fighter. Midland Publishing, Hinckley 2001. ISBN 1-85780-105-9. |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#198377Verze : 0
Tango
MOD
Pohled do kokpitu.
Vlastní foto.
Vlastní foto.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#226436Verze : 0
Tango
MOD
Reklama
No a tak to někdy končí,.......
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#226564Verze : 0
Mig-15 - letecké muzeum Košice - přední část a kokpit - více fotek zde.
Zdroj:
Foto vlastní
Zdroj:
Foto vlastní
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#274621Verze : 0
Muzeum Linkoping, vlastni foto
melo by jit o polsky LIM-1, prosim o kontrolu
melo by jit o polsky LIM-1, prosim o kontrolu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#543741Verze : 0
karaco
MOD
Reklama
MIG-15 s číslem 909 na letišti. Nedatováno.
Vlastní archiv.
Vlastní archiv.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 909 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#717942Verze : 0
MIG-15 s číslem 73 na letišti. Nedatováno.
Vlastní archiv.
Vlastní archiv.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Mikojan-Gurevič MiG-15 [kód NATO: Fagot-A] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 73 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#717944Verze : 0
Kdo něco ví o MiG-15 s nástavcem na tankování za letu? Díky
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#380481Verze : 0
karaco
MOD
Na letounech MiG-15 (přesněji MiG-15bis) byly zkoušeny dva způsoby tankování za letu.Prvním byla klasická sovětská metoda křídlo-křídlo kdy z konce křídla tankeru (tankovací Tu-4) byla vypuštěna závažím a padáčkem stabilizovaná přečerpávací hadice a tankovaný letoun ji zachytil záchytným zařízením na konci svého křídla, hadici si přitáhnul a po propojení s palivovým vedením provedl přečerpání pohonných hmot (tento princip se běžně používal kupříkladu u letounů Tupolev Tu-16, dobré záběry na takto tankující stroje viz.film Událost ve čtverci 36-80).Tento systém se však u malých MiGů-15 příliš neosvědčil (turbulentním prouděním rozkmitaná hadice s MiGem cvičila v mezních limitech) takže bylo přistoupeno k demontáži tohoto zařízení a montáži klasického tankovacího ráhna na prstenec vstupního ústrojí vzduchu k motoru.Toto ráhno bylo umístěno asymetricky, z pohledu pilota vlevo od osy letounu, a jeho protikusem byla opět z tankeru Tu-4 (hadice byly stejně jako v předchozím případě umístěny v přední pumovnici letounu a vypouštěny z konce křídla) vypuštěná hadice stabilizovaná stabilizačním a naváděcím trychtýřem.Bohužel, ani tato metoda se příliš neosvědčila protože docházelo k opakovaným potížím s rychlospojkami stykovacího mechanismu a s rychle se opotřebovávajícími kladkami hadicového vedení což vedlo k rozkmitávání trychtýřů a vážným potížím s navedením.Navíc, v případě použití této metody velmi často docházelo po rozstykování mechanismu k nasátí kerosinového aerosolu do vstupního ústrojí vzduchu k motoru což jednak zvyšovalo riziko požáru a jednak to vedlo k přidušení pilota výpary paliva.
Letové zkoušky tankování Tu-4/MiG-15 (je známa fotografie letounu MiG-15bis "červená 342" (s červeným prstencem vstupního ústrojí vzduchu k motorům) s tankovacím ráhnem ovšem není známo zda jde o některý z prototypů či zda jde o běžný sériový MiG-15bis) započaly v roce 1953 a ukončeny byly státními zkouškami v roce 1955.V průběhu zkoušek se podařilo vyřešit problémy s rychlospojkami avšak problémy s kladkami a vnikáním palivového aerosolu do vstupního ústrojí vzduchu k motoru se uspokojivě vyřešit nepodařilo (u palivového aerosolu šlo o nectnost danou samotnou konstrukcí letonu) takže státní zkoušky nakonec zavedení této modifikace nepokročily.V pokusech se ovšem pokračovalo dál nicméně tyto již nebyly konány s MiGy-15 nýbrž s prototypem MiGu-19 SM-10.
Letové zkoušky tankování Tu-4/MiG-15 (je známa fotografie letounu MiG-15bis "červená 342" (s červeným prstencem vstupního ústrojí vzduchu k motorům) s tankovacím ráhnem ovšem není známo zda jde o některý z prototypů či zda jde o běžný sériový MiG-15bis) započaly v roce 1953 a ukončeny byly státními zkouškami v roce 1955.V průběhu zkoušek se podařilo vyřešit problémy s rychlospojkami avšak problémy s kladkami a vnikáním palivového aerosolu do vstupního ústrojí vzduchu k motoru se uspokojivě vyřešit nepodařilo (u palivového aerosolu šlo o nectnost danou samotnou konstrukcí letonu) takže státní zkoušky nakonec zavedení této modifikace nepokročily.V pokusech se ovšem pokračovalo dál nicméně tyto již nebyly konány s MiGy-15 nýbrž s prototypem MiGu-19 SM-10.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#380522Verze : 0
V archivu jsem ještě vyhrábnul tyto možná zajímavé fotografie z pozemních zkoušek tankovacích patnáctek.Je na nich vidět MiG-15 s ráhnem zřejmě v prostoru schránky fotokulometu a koncovka tankovací hadice se stabilizačním a stykovacím trychtýřem.Bohužel, zdroj fotografie je mi neznámý...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-15-kod-NATO-Fagot-A-t53179#380523Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.