Název: Name: | Sopwith Schneider | |
Originální název: Original Name: | Sopwith Schneider | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1915-DD.MM.191R The Sopwith Aviation Co. Ltd., Kingston-upon-Thames / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1915-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 138 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 553 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 771 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7.82 m | |
Délka: Length: | 6.96 m | |
Výška: Height: | 3.05 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22.3 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome 9B o výkonu 75 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 140 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2134 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x 7,7mm kulometLewis na některých strojích 1x 29kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 3 h | |
Zdroje: Sources: | Coosley, Peter. Sopwith Fighters in Action: Aircraft Nr.110. Squadron/Signal Publications, Inc. 1991 ISBN 0-89747-256-X. Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5. www.aviastar.org |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Schneider-t53171#198310Verze : 0
Sopwith Schneider
Je přímým nástupcem upraveného letounu Sopwith Tabloid, se kterým Howard Pixton získal v roce 1914 Shneider Trophy. Po tomto úspěchu R.N.A.S. objednala dvanáct letadel tohoto typu pojmenovaných Schneider. Byly vybaveny stejným devítiválcovým rotačním motorem Gnome Monosoupape o výkou 100 koní, k řízení se používalo „kroucení“ křídel (wing warp) a směrovka měla trojúhelníkový tvar. Podvozek tvořily dva hlavní plováky a jeden pomocný v zadní části letadla. Pozdější verze již byly vybaveny křidélky a zaoblenou směrovkou větších rozměrů. Výzbroj tvořil kulomet Lewis ráže 7,7 mm (0,303 in) střílející směrem vpřed a nahoru výřezem v horním křídle. Celkem bylo vyrobeno 160 (podle jiných zdrojů 136 [2]) letounů Sopwith Schneider, z nichž pět vydrželo v činné službě až do první čtvrtiny roku 1918.
Část letadel byla nasazena na lehkých křižnících, ale velké vlny na moři výrazně ztěžovali starty a přistání. Často docházelo k destrukci plováků. Několik letadel bylo přesunuto do východního středomoří a další sloužily na pobřežních leteckých základnách v Anglii.
První pokusy se startem hydroplánu Sopwith Schneider z paluby lodi se uskutečnily 6. srpna 1915 na lodi Campania. Hydroplán byl pro tyto účely vybaven odhazovatelným kolovým podvozkem umístěným pod plováky. Pokusy skončily úspěchem a letadlo odstartovalo z dřevěné, 200 stop dlouhé plošiny umístěné na přídi lodi. Přistání však nadále probíhala na vodě a stále docházelo k poškozování plováků vysokými vlnami.
[1] COOKSLEY, Peter. Sopwith Fighters in Action: Aircraft nrumber 110. Squadron/Signal Publications, Inc. 1991 ISBN 0-89747-256-X
[2] www.britishaircraft.co.uk
Je přímým nástupcem upraveného letounu Sopwith Tabloid, se kterým Howard Pixton získal v roce 1914 Shneider Trophy. Po tomto úspěchu R.N.A.S. objednala dvanáct letadel tohoto typu pojmenovaných Schneider. Byly vybaveny stejným devítiválcovým rotačním motorem Gnome Monosoupape o výkou 100 koní, k řízení se používalo „kroucení“ křídel (wing warp) a směrovka měla trojúhelníkový tvar. Podvozek tvořily dva hlavní plováky a jeden pomocný v zadní části letadla. Pozdější verze již byly vybaveny křidélky a zaoblenou směrovkou větších rozměrů. Výzbroj tvořil kulomet Lewis ráže 7,7 mm (0,303 in) střílející směrem vpřed a nahoru výřezem v horním křídle. Celkem bylo vyrobeno 160 (podle jiných zdrojů 136 [2]) letounů Sopwith Schneider, z nichž pět vydrželo v činné službě až do první čtvrtiny roku 1918.
Část letadel byla nasazena na lehkých křižnících, ale velké vlny na moři výrazně ztěžovali starty a přistání. Často docházelo k destrukci plováků. Několik letadel bylo přesunuto do východního středomoří a další sloužily na pobřežních leteckých základnách v Anglii.
První pokusy se startem hydroplánu Sopwith Schneider z paluby lodi se uskutečnily 6. srpna 1915 na lodi Campania. Hydroplán byl pro tyto účely vybaven odhazovatelným kolovým podvozkem umístěným pod plováky. Pokusy skončily úspěchem a letadlo odstartovalo z dřevěné, 200 stop dlouhé plošiny umístěné na přídi lodi. Přistání však nadále probíhala na vodě a stále docházelo k poškozování plováků vysokými vlnami.
[1] COOKSLEY, Peter. Sopwith Fighters in Action: Aircraft nrumber 110. Squadron/Signal Publications, Inc. 1991 ISBN 0-89747-256-X
[2] www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Schneider-t53171#198312Verze : 0
Fotka převzata z www.raf.mod.uk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Schneider-t53171#198314Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.