Main Menu
User Menu

MiG-23U 8325

     
Typ:
Type:
MiG-23U
Výrobce:
Producer:
Irkutský strojírenský závod, Irkutsk /
Datum výroby:
Date of Production:
04.05.1983
Výrobní číslo:
Construction Number:
A1038325
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
05.07.1983-31.12.1992 8325
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
19.05.1998 zničen při nehodě
Poznámka:
Note:
V průběhu cvičného souboje s MiG-23ML došlo k samovolnému přechodu letounu do vývrtky,kterou se nepodařilo vyrovnat. Osádka, mjr. Jiří Kareš a mjr. Ján Skládanyi, opustila letoun katapultáží. Letoun dopadl nedaleko obce Herálec.Jako příčina havárie byla stanovena chyba pilotáže.
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. MiG-23/27 Flogger: SOviet Swing-Wing Fighter/Strike Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-211-X.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4.
Ильин, В. МиГ-23: долгий путь к совершенству, Авиация и Время 2000/02.
ruslet.webnode.cz
URL CZ: https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#198141Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/MiG-23U-8325-t53013#198141Version : 0
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
05.07.1983
Datum vyřazení:
Decommissioned:
31.12.1992
Provozovatel:
Operator:
05.07.1983-31.12.1992 28. stíhací bombardovací letecký pluk
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
05.07.1983-31.12.1992 8325
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
05.07.1983-31.12.1992 standardní (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
05.07.1983-31.12.1992 standardní vojenská
Barvy:
Colors:
05.07.1983-31.12.1992 hnědá
05.07.1983-31.12.1992 zelená tmavá
05.07.1983-31.12.1992 zelená
05.07.1983-31.12.1992 nebeská modř
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. MiG-23/27 Flogger: SOviet Swing-Wing Fighter/Strike Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-211-X.
Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9.
Guston, Bill; Gordon, Yefim. MiG Aircraft since 1937. Putnam Aeronautical Books, London 1998. ISBN 0-85177-884-4.
Ильин, В. МиГ-23: долгий путь к совершенству, Авиация и Время 2000/02.

RIAT 97, letisko RAF Fairford, 21.07.1997
Fotografie zverejnené so súhlasom www.paulnann.com
MiG-23U 8325 - www.paulnann.com

www.paulnann.com
URL CZ: https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#300742Verze : 2
URL EN: https://www.armedconflicts.com/MiG-23U-8325-t53013#300742Version : 0
MOD
autor: Jiří Matoušek (prvá) FOXI (druhá) a sr71 (tretia)
so súhlasom www.lietadla.com
MiG-23U 8325 - www.lietadla.com

www.lietadla.com
MiG-23U 8325 - www.lietadla.com

www.lietadla.com
MiG-23U 8325 - www.lietadla.com

www.lietadla.com
URL CZ: https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#220543Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/MiG-23U-8325-t53013#220543Version : 0
MOD
Vzlet proběhl ve 13:45, k havárii došlo v 13:57, katapultáž proběhla v 3 000 m při rychlosti 800 km/h. Stroj dopadl u obce Herálec - jednalo se o poslední "spárku" tohoto typu VzS AČR, jedno ze sedadel KM-1 bylo z místa dopadu zcizeno. Přerušení létání na MiG-23ML až po měsíci.


Literatura:
Lorenc, M., Rogl. S. Zrušená křídla : poznámky k československému a českému vojenskému letectvu v letech 1989 až 1994. Votobia, v Olomouci, 2000. ISBN 80-7198-405-1.
URL CZ: https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#242015Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/MiG-23U-8325-t53013#242015Version : 0
Zdroj:
https://img.wp.scn.ru/camms/ar/37/pics/145_2.png
Stroj udáván jako UB, barevné provedení s RIATu 97.
MiG-23U 8325 -


URL CZ: https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#427558Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/MiG-23U-8325-t53013#427558Version : 0
.
MiG-23U 8325 - Stroj je zapřažen a má zakrytovány všechny otvory, v pozadí Su-7BMK tažený jiným vozidlem značky Ural.
Zdroj:
MiG-23,27 Flogger in Action / SSP 101 s. 49 (výřez)

Stroj je "zapřažen" a má zakrytovány všechny otvory, v pozadí Su-7BMK tažený jiným vozidlem značky Ural.
Zdroj:
MiG-23,27 Flogger in Action / SSP 101 s. 49 (výřez)

MiG-23U 8325 - Stroj je tažen po letišti tahačem Tatra 138, periskop instruktora je vysunut.
Zdroj:
MiG-23,27 Flogger in Action / SSP 101 s. 47 (výřez)

Stroj je tažen po letišti tahačem Tatra 138, periskop instruktora je vysunut.
Zdroj:
MiG-23,27 Flogger in Action / SSP 101 s. 47 (výřez)

URL CZ: https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#465116Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/MiG-23U-8325-t53013#465116Version : 0
Tak tu "zcizenou" sedacku ma zrejme doma mjr. Skládanyi, podle jeho vlastnich slov v clanku technet.idnes.cz


Citace :

Éro si mezitím v poklidu hořelo v lese, naštěstí se nikomu nic nestalo. Vojáci to pak všechno posbírali, odvezli na letiště, tak jim říkám, až to skončíte, já si pro nějaký věci přijdu na památku. Tak mám doma sedačku, kus kabiny a pár plechů. A ty madla, samozřejmě.
URL CZ: https://www.valka.cz/MiG-23U-8325-t53013#604134Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/MiG-23U-8325-t53013#604134Version : 0
MOD