MiG-17PF 0203

     
Typ:
Type:
Mikojan-Gurevič MiG-17PF
Výrobce:
Producer:
Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.1956
Výrobní číslo:
Construction Number:
0203
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.1956-30.11.1967 0203
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
30.11.1967 zničen při nehodě
30.11.1967 destroyed in crash
Poznámka:
Note:
V průběhu cvičného letu došlo v důsledku chyby pilotáže k přechodu letounu do nezvyklé polohy a jeho pádu na zádech z výšky 800 metrů v prostoru Krušovic u Rakovníka.Pilot, por.Pavel Stopka, zahynul aniž se pokusil o katapultáž During training flight plane thanks by pilot failure fly in uncostumed position, on the back fail from altitude 800 meters and crashed near Krušovice near Rakovník.Pilot, 2nd.lt.Pavel Stopka died in wreck
Zdroje:
Sources:
Vraný Jiří, Hurt Zdeněk:Mikojan MiG-17, Hurricane Mk.I, Spad VII a XIII (edice Triáda).Naše vojsko, Praha 1989
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357557 Verze : 2
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.MM.1956
Datum vyřazení:
Decommissioned:
30.11.1967
Provozovatel:
Operator:
DD.MM.RRRR-01.09.1967 7. stíhací letecký pluk
01.09.1967-09.12.1970 11. stíhací letecký pluk
DD.MM.RRRR-01.09.1967 7th Fighter Regiment
01.09.1967-09.12.1970 11th Fighter Regiment
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.1956-30.11.1967 0203
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.MM.1956-30.11.1967 standardní (high visibility)
17.05.1955-09.12.1970 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.MM.1956-30.11.1967 standardní vojenská
17.05.1955-09.12.1970 standard military
Barvy:
Colors:
DD.MM.1956-30.11.1967 kov, stříbrná
17.05.1955-09.12.1970 metalic, silver
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Vraný Jiří, Hurt Zdeněk:Mikojan MiG-17, Hurricane Mk.I, Spad VII a XIII (edice Triáda).Naše vojsko, Praha 1989
Letectví a Kosmonautika 11/2006
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#197843 Verze : 1
Fotografie hotovostní stojánky letounů a zabezpečovací techniky 7. slp v Piešťanech.


Mezi letouny je i MiG-17PF 0203, který byl mezi letouny, které se po zrušení 7. slp "dostaly" k 11. slp do Žatce.
Na druhé fotografii je patrný rozdíl mezi oběma letouny s RL RP-1 (menší středový radom) a letouny s RP-5, jak je patrné na př. na často fotografovaném MiG-17PF 1015



Jedním z "převelených" pilotů byl i poručík Pavel Stopka.
MiG-17PF 0203 - (Foto z vlastní sbírky)

(Foto z vlastní sbírky)
MiG-17PF 0203 - (Foto z vlastní sbírky)

(Foto z vlastní sbírky)
MiG-17PF 0203 - Detail stání letounů
(Foto z vlastní sbírky)

Detail stání letounů
(Foto z vlastní sbírky)

URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357600 Verze : 0

Diskuse

Muzete mi prosim sdelit ucel toho pruhu na T 805 valnik?


Pokud si to vybavuju spravne, pak je to vozidlo s nejakym systemem startu nebo kontrol letounu a je tu na ne i samostatne vlakno.
To je predpis pozarni bezpecnosti, nebo ze to obsauje tlakove lahve ci to ma vyznam jiny?
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357622 Verze : 0

Citace - papergeorge :

Muzete mi prosim sdelit ucel toho pruhu na T 805 valnik?


Pokud si to vybavuju spravne, pak je to vozidlo s nejakym systemem startu nebo kontrol letounu a je tu na ne i samostatne vlakno.
To je predpis pozarni bezpecnosti, nebo ze to obsauje tlakove lahve ci to ma vyznam jiny?



Nemýlím-li se, tak pruh byl žlutý a byla jím označena vozidla "zabezpečující (bezprostředně) letový provoz", jimž byl povolen vjezd na plochy, po nichž se pohybovaly letouny a omezen výjezd mimo ně...
Důvod je naprosto prozaický - ta auta "mohla jenom tam a nesměla jinam" proto, aby na plochy, po nichž se pohybovala letadla, nezatáhla nečistoty, nebezpečné předměty apod... a snížilo se tak nebezpečí nasátí cizího předmětu, poškození pneumatik podvozků letounů, ... Vozidla se před vjezdem na plochu zvláště pečlivě kontrolovala, neparkovala v obvyklém autoparku/parku techniky, ale na ploše někde poblíž stojánek letounů, ...
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357644 Verze : 0
Aha a diky!
Ja jsem se prave ptal pred casem na neco podobneho tusim u AKZS nebo kde to bylo a meli jsme za to, ze to znaci technicke plyny. Myslim, ze tenhle duvod je logictejsi.
Takze teoreticky by takhle mohla byt oznacena i cisterna na PHM a velke privesy?
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357726 Verze : 0
Spíš bych čekal otázku, proč je tím pruhem označena právě a jen ta T-805 valník a ne další auta v pozadí, třeba zrovna ta T-805 sanita...
Může to být tím, že snímek byl pořízen na začátku platnosti tohoto způsobu označení vozidel (ještě ne všechna už byla označena) a nebo na konci či po skončení tohoto období (když už skoro na všech vyčleněných vozidlech byl pruh smazán/přemalován) a nebo je klidně možné, že jen a právě ta T-805 valník byla vyčleněna a ostatní se mohly pohybovat a pohybovaly se i mimo plochy výše specifikované...
Tam kde končí lidská blbost, začíná vojenská logika. Těchhle fotek už jsem viděl víc a ani na jedné nebyla všechna auta "pruhovaná"...
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357728 Verze : 0
No to mne napadlo taky, ale jak jste psal o te vojenske logice, duvodem, proc nekde pruhy jsou a nekde ne, muze byt cokoli.
Mne to vicemene zajimalo z toho duvodu, ze treba nekdy v budoucnu, az se pustim do modylku, si budu moci nejake to zbarveni logicky zduvodnit, i kdyz to muze byt na hranici "what if"...
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357759 Verze : 0
Tady jsou další fotky (některé bohužel už zmizely), prezentovány jsou tam další názory na odůvodnění toho, proč ty pruhy vlastně byly...: www.ipmsnymburk.com
URL : https://www.valka.cz/MiG-17PF-0203-t52747#357762 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více