Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code:
DD.MM.1970-DD.MM.RRRR 0816
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning:
DD.MM.RRRR neznámý
DD.MM.RRRR unknown
Poznámka: Note:
-
-
Zdroje: Sources:
Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5. Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5. Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9. Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2. ruslet.webnode.cz russianplanes.net
URL : https://www.valka.cz/Mi-8T-0816-t52654#197741
Verze : 1
URL : https://www.valka.cz/Mi-8T-0816-t52654#331411
Verze : 0
Mají a vím o tom. Ale zase tam nemají vůbec uvedenou Mi 8T 0816. Ta je fotograficky potvrzena.Já osobně ve svých statistikách péčko 0816 nemám nijak doloženo.To samozřejmě neznamená,že nemohl existovat.I foto výše kdy nakládají do trupu kanon nasvědčuje spíše, že to je Téčko. Takže dávám možnost,že buď existovalo i Péčko tohoto čísla nebo mohlo dojít v pozdějších letech k úpravě podobně jako u Mi 9 0001 či slovenské eSko 2832 .Osobně si ale myslím,že rusové Péčkem označovali ty osmy co měli hranatá okna.
URL : https://www.valka.cz/Mi-8T-0816-t52654#331414
Verze : 0
Suhlasim s Andreasom. Otázka je či vôbec v Československu boli verzie P? Pri delení ČSFR sa neuvádzajú žiadne P verzie, iba T a PS. Počet PS sedí, jedno T mi chýbalo. Preto som do mojho prehladu zaradil vrtulnik 0816 ako verziu T s otáznikom: forum.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/Mi-8T-0816-t52654#331415
Verze : 0
Já s ním souhlasím taky - viz první příspěvek (pro jistotu ale uvádím i to kde je pod tímto číslem uváděna i verze P)
URL : https://www.valka.cz/Mi-8T-0816-t52654#331416
Verze : 0
opravil som nazov
URL : https://www.valka.cz/Mi-8T-0816-t52654#331417
Verze : 0
No on to je u toho značení Péček vůbec oříšek.Osobně za Péčko považuji všechny co mají hranatá okna a jejich další označení považuji za rozlišení jejich vybavení interiéru.On je to trochu problém některé ex policejní snad měli salon(odpovídalo by PS) některé snad zase normální sedačky(P).Vojenské jsou někdy značeny zase trochu jinak, například havarovaná 0829 PS9 zbylé tři pak měli PS11.Bylo to snad podle počtu cestujících,kteří se do salonu vešli. Na druhou stranu vím,že později jsem viděl jednu z PS11 a měla už i částečně přidané klasické sedačky .Docházelo u nich určitě časem k úpravám ve vybavení interiéru a možná podle toho i jejich označení se mohlo měnit mezi P či PS.Ale shodneme se myslím, že pod P či PS si představíme ve většině případů osmu s hranatými okny zatímco téčko s kulatými.Ale vraťme se konkrétně k 0816. Osobně ji mám fotograficky doloženu pouze jako čisté T.Takže nám nezbývá než objasnit jestli létala nějaká její sestra se stejným číslem nebo jen byl v pozdějších letech její interiér přestavěn na dopravní jako například exMi 9 0001 a nebo je to jen překlep její značení na P.
URL : https://www.valka.cz/Mi-8T-0816-t52654#331419
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.