Název: Name: | Koolhoven F.K.51 | |
Originální název: Original Name: | Koolhoven F.K.51 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1940 NV Koolhoven Vliegtuigen, Rotterdam / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 143 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.05.1935 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1000 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1450 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1550 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,00 m | |
Délka: Length: | 7,85 m | |
Výška: Height: | 2,80 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Armstrong-Siddeley Cheetah IX o výkonu 261 kW, nebo Wright R-975-E1 Whirlwind o výkonu 313 kW, nebo Pratt & Whitney R-985 Wasp Jr o výkonu 298 kW, nebo Armstrong-Siddeley Jaguar IVa o výkonu 298 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 220 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 235 km/h v 2280 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 215 km/h v 2280 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11.2 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5600 m | |
Dolet: Range: | 850 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | cvičné: žádná nebo 1x pevný kulomet Lewis ráže 7,7 mm průzkumné: 1x pevný kulomet Lewis ráže 7,7 mm 1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Data platí pro stroje s motorem Cheetah Motory: LVA - Cheetah MLD - Whirlwind LA KNIL - Wasp Jr Španělsko - Whirlwind nebo Jaguar | |
Zdroje: Sources: | Němeček, Václav. Koolhoven FK-51, L+K 1994/15. Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the World´s Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938. www.alexdenouden.nl https://www.go2war2.nl/artikel/249 |
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#197710Verze : 0
Michal Rak
MOD
Průzkumný FK.51
Cvičné stroje nesly čísla 1 až 25, průzkumné 400 až 428.
www.koolhoven.com
Cvičné stroje nesly čísla 1 až 25, průzkumné 400 až 428.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.koolhoven.com
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#197711Verze : 0
Michal Rak
MOD
Letouny používaly celou řadu motorů, stroje které byly exportovány do Španělska měly motory Armstrong Siddeley Jaguar IV o 400 koních (bylo jich 11) a Wright Whirlwind R-975E o 450 koních těch bylo 17 a označeny byly FK-51bis), výzbroj byla španělských strojů byla jiná, měly dva kulomety Vickers v horním křídle a jeden Lewis v kabině pozorovatele, z nějakého důvodu byly označeny jako stíhací CK-1 až CK-28 (písmeno C značí Caza tedy stíhač) stroje ale pokud je známo sloužily k průzkumu. Šlo o nejrozšířenější konstrukci této továrny.
Zdroj : https://www.cofe.ru/avia/K/K-32.htm
https://www.koolhoven.com/reconstruction/fk51/
Zdroj : https://www.cofe.ru/avia/K/K-32.htm
https://www.koolhoven.com/reconstruction/fk51/
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#197735Verze : 0
https://www.airwar.ru/enc/other2/fk51.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Koolhoven F.K.51 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
První z deseti neozbrojených cvičných strojů pro LVA.
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#498924Verze : 0
Aubi
MOD
https://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft26618.htm
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Koolhoven F.K.51 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | EK-002 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Republikánský stroj s dodatečnou výzbrojí v křídle.
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#498927Verze : 0
Aubi
MOD
https://www.airwar.ru/enc/other2/fk51.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Koolhoven F.K.51 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L.18-175 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Kořistní stroj španělského letectva po občanské válce.
URL : https://www.valka.cz/Koolhoven-F-K-51-t52648#498925Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.