Main Menu
User Menu

4. letecký školní pluk [1962-1973]

4th Air School Regiment

     
Název:
Name:
4. letecký školní pluk
Originální název:
Original Name:
4. letecký školní pluk
Datum vzniku:
Raised/Formed:
01.09.1962
Předchůdce:
Predecessor:
-
Datum zániku:
Disbanded:
01.09.1973
Nástupce:
Successor:
1. letecký školní pluk
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
01.09.1962-01.08.1963 Letecké učiliště
01.08.1963-01.09.1973 Vyšší letecké učiliště
Dislokace:
Deployed:
01.09.1962-DD.08.1965 Přerov, letiště /
DD.08.1965-15.10.1968 Sliač, letiště /
15.10.1968-01.09.1973 Piešťany, letiště /

Velitel:
Commander:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Podřízené jednotky:
Subordinated Units:
Automaticky vyplněné položky:
01.09.1966-15.10.1968 Letka vlečných terčů

Ručně vyplněné položky:

Čestný název:
Honorary Name:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyznamenání:
Decorations:
DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
01.09.1962-DD.08.1963 VÚ 8727 Přerov
DD.08.1963-15.10.1968 VÚ 8727 Zvolen
15.10.1968-01.09.1973 VÚ 8727 Piešťany
Zdroje:
Sources:
Vojenský ústřední archiv Praha, skupina ČSLA, fond 00000 (4. letecký školní pluk),
URL : https://www.valka.cz/4-letecky-skolni-pluk-1962-1973-t52498#454793Verze : 0
MOD
Letouny, které prošly službou u 4.lšp


Aero L-29


Číslo letounu Datum převzetí Převzat od Datum odevzdání Předán Poznámka
0809 - - 07.10.1964 - Krátce po vzletu z letiště Přerov ohlásil zahraniční žák, kpt.Josef Mihule a po zkráceném okruhu letoun navedl na přistání na záložní travnatý pás.Bohužel, i přes fakt že instruktor vypnul motor, rychlost letounu neklesala a proto provedl zdařilé vynucené nouzové přistání na konci travnatého pásu v rychlosti překračující povolené provozní limity.Po opuštění letounu posádka zjistila že motor letounu je stále v chodu a díky prasklé přírubě vysokotlakého potrubí trysky 2.spalovací komory nadále chrlící palivo do poškozeného motoru došlo záhy k požáru letounu při kterém byla záď zcela zničena a letoun musel být odepsán.Posádka z havárie vyvázla nezraněna
1325 - - 03.03.1966 - kadetem Zeyabem Haririm do úplavu roje a následnému nárazu levou přídavnou palivovou nádrží do vedoucího letounu pilotovaného Hariri provedl odhoz poškozených přídavných palivových nádrží a urychlený návrat na letiště Přerov, kpt.Slezák jehož letoun přešel do nevybratelné vývrtky se ve výšce 1000 metrů v poloze na zádech nezraněn katapultoval v prostoru obce Dolná Mičiná.Letoun byl zcela zničen.
URL : https://www.valka.cz/4-letecky-skolni-pluk-1962-1973-t52498#344596Verze : 0