Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning:
DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR
Poznámka: Note:
-
-
Zdroje: Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/MiG-21US-0241-t52263#196899
Verze : 1
DD.MM.1969-31.12.1992 standardní (high visibility)
DD.MM.1969-31.12.1992 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení: Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení: Camouflage and Color Scheme:
Kategorie: Category:
DD.MM.1969-31.12.1992 standardní vojenská
DD.MM.1969-31.12.1992 standard military
Barvy: Colors:
DD.MM.1969-31.12.1992 kov, stříbrná
DD.MM.1969-31.12.1992 metalic, silver
Poznámka: Note:
-
-
Zdroje: Sources:
Gordon, Yefim; Dexter, Keith; Kommisarov, Dmitriy. Mikoyan MiG-21. Midland Publishing, Hinckley 2008. ISBN 978-1-85780-257-3. Якубович, Николай. Истребитель МиГ-21: Руссжкий Дух против фантомов, миражей и громовержцев ISBN 978-5-699-58827-5. Якубович, Николай. Боевые самолеты Микояна: Есть только МИГ... Яуза, Москва 2009. ISBN 978-5-699-34100-9. Беляков, Р.А.; Мармен, Ж. Самолеты МиГ 1939-1995. Авико Пресс, Москва 1996. ISBN: 5-86309-033-2. ruslet.webnode.cz
Zdroj: Výstřižek z L+K - ročník, číslo sešitu a strana neupřesněny. Upravil moderátor Jiří Tintěra.
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/MiG-21US-0241-t52263#299208
Verze : 1
Reklama
MiG-21US výrobní číslo 02685141, evidenční číslo 0241 byl do ČSSR dodán v červenci 1969, sloužil mimo jiné u 11. slp v Žatci. V létech 1993 - 1997 byl používán ke zkouškám ve VZLÚ s civilní imatrikulací OK-004. Po té byl uložen v Leteckém muzeu Kbely. V červnu 2001 byl prodán do Francie, kde létá (nebo létal) se značkou F-ZAGR v CEV (Centre d´Essais en Vol) na letišti Istres-Le Tube.
Zdroj: L+K 22/03 str. 56-61
URL : https://www.valka.cz/MiG-21US-0241-t52263#231581
Verze : 0
Photo Cartonman
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/MiG-21US-0241-t52263#299737
Verze : 0
Lietadlo bolo z Francúzska odpredané do USA. Tam je od roku 2006 ako N63SG prevádzkované v spol. MIGs OF DELAWARE LLC, Wilmington, Delaware.
Zdroj : Vlastný archív lietadiel.
URL : https://www.valka.cz/MiG-21US-0241-t52263#354363
Verze : 0
Reklama
V závěru služby u 11. slp byl na levé straně (mezi číslem a křídlem) namalován znak města Žatec. Přiložený náčrt byl nakreslen podle podkladů" Aero Manual MiG-21 (No 2), které vydal Ing. Jiří Brož P.S. Znak města byl "poprve" namalován na pravé straně trupu letounu Li-2 (2710) od velitelského roje 3. sboru PVOS. Pak až na letounech MiG-21PFM a MiG-21US u 11. slp. Znak byl na letadlech malován v tzv. "zjednodušeném" tvaru, který se poněkud lišil od oficiálního ("heraldického") tvaru. Na přiloženém obrázku je pro srovnání na pravé straně.
Zdroj: Vlastní sbírka - znak poskytl MěÚ Žatec
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(vlastní sbírka)
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(vlastní sbírka)
URL : https://www.valka.cz/MiG-21US-0241-t52263#354559
Verze : 1
19.3.1998 - Vzduch je naše moře - VZLÚ - Praha-Kbely
URL : https://www.valka.cz/MiG-21US-0241-t52263#521147
Verze : 0
Diskuse
V dokumentárním filmu "Start povolen" z r.1973 natočeným Československým armádním filmem u 1.stíhacího pluku v Českých Budějovicích,je na několika záběrech i tento letoun.Konkrétně plk.Václav Ohem na něm provádí zálet počasí před letovou akcí.
URL : https://www.valka.cz/MiG-21US-0241-t52263#400977
Verze : 0
Vážení, náš jednorázový kolega Caroman, uvedl 2. března 2009 na jiném webu:
"So, lets try to sort and to be as accurate as possible, avoiding to just cut and paste any sentences we could find here and there. MiG 21 US was built in the factory N°700 in Nijni Novgorod in 1969 under serial number N°02685141 It serves then in Czech Air Force under mark number 0241 Decomissioned in 1993, affected to Czech Forces Historic Institute, a separate organisation leaded by Defence Ministery. Was at this point rent to VZLU (a state organisation leaded by Industry Ministery) as OK-004, and mainly used as chase plane for an other very famous aeroplane, MiG 21 U OK-016, a specially modified aircraft performing ejection seat tests, (for L-29 program) purpose being footage operation side by side during ejection sequences. Trade to me in 1999 (for ex FAF and ex Texas ANG T-bird) Registered by French state as F-ZAGR in 2001. State contract with on purpose created compagny for EPNER operations, (EPNER is a test pilot french school using CEV logistic, military organisation as well as chain command). Aircraft qualified "good to fly" but contract terminated due to policy change. Sold in United State of America and exported in 2003. Thats all folks." Zdroj forum.keypublishing.com
URL : https://www.valka.cz/MiG-21US-0241-t52263#401548
Verze : 1
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.